کد خبر : 1453876 | 22 مرداد 1396 ساعت 18:05 | 14.9K بازدید | 0 دیدگاه

توضیح سازمان لیگ درباره‌ی ارقام متفاوت بلیت‌فروشی

مسئول کمیته ی مسابقات سازمان لیگ می گوید که اشتباه رخ داده در آمار سازمان لیگ تنها مربوط به تعداد تماشاگران پرسپولیس بوده است و در آمارهای مالی اشتباهی صورت نگرفته است.

توضیح سازمان لیگ درباره‌ی ارقام متفاوت بلیت‌فروشی

سعید فتاحی مسئول برگزاری کمیته ی مسابقات سازمان لیگ در گفتگو با "ورزش سه " در خصوص اشتباه آماری که در تعداد تماشاگران پرسپولیس رخ داده، اختلاف 200 هزار نفری این آمار، درصدی که سازمان لیگ روی قراردادهای بازیکنان دریافت می کند، دلیل بدهی پرسپولیس به سازمان لیگ و شرکت "برهان مبین هوشمند" پیمانکار بلیت فروشی ورزشگاه ها، که مبلغ عجیب 35 درصد را از بلیت فروشی ورزشگاه ها دریافت می کند، صحبت کرده است.

 


* دلیل اشتباه رخ داده در آمار تعداد تماشاگران پرسپولیس چیست؟ شما روز گذشته یک آمار اعلام کردید و امروز این آمار دوباره اعلام شد و شاهد افزایش آمار تماشاگران پرسپولیس بودیم.
  رقم های مالی ارائه شده درست است ولی روز گذشته آمار تماشاگرانی که اعلام کردیم، اشتباه بود. ما به دو صورت حضور تماشاگران را حساب می کنیم؛ یکی از راه فروش بلیت و محاسبه ی آن و راه دوم هم آماری است که ناظرهای حاضر در ورزشگاه محاسبه می کنند و طبیعتا این عدد تقریبی است. رقم اعلامی روز گذشته حدودا 650 هزار نفر برای بازی های خانگی پرسپولیس بود، که این آمار را بخش IT  به اشتباه در اختیار ما قرار داد و در واقع این رقم مربوط به سال گذشته بوده است؛ در شرایطی که آمار درست تماشاگران سال گذشته ی پرسپولیس 728 هزار و 500 نفر بوده که توسط ناظرها اعلام شده و آمار بلیت فروشی هم 512 هزار و 648 نفر بوده  است. امروز هم خبر اصلاحی را گذاشتیم تا همه در جریان کامل امور قرار بگیرند.

 


* چرا این رقم  و آمار ناظرها و بلیت فروشی اینقدر اختلاف دارد؟
همیشه این اختلاف بین آمار ناظران و بلیت فروشی وجود دارد و ما هم در حال پیگیری هستیم، که با ارائه راه حل های مناسب این مشکل را حل کنیم.

 


* چرا علیرغم درآمد 4 میلیارد و 400 میلیونی باشگاه پرسپولیس از محل بلیت فروشی، باز هم این باشگاه به سازمان لیگ بدهکار شده ؟
مبلغ درآمد باشگاه پرسپولیس از محل بلیت فروشی سال گذشته که مجموعا تعداد 512 هزار و 648 نفر بوده است،  مبلغ 4 میلیارد و 400 میلیون تومان شده است. از این مبلغ 35 درصد به شرکت "برهان مبین هوشمند" می رسد، که پیمانکار بلیت فروشی ورزشگاه است؛ 10 درصد به فدراسیون فوتبال، 5 درصد به هئیت فوتبال و 5 درصد به سازمان لیگ می رسد. 45 درصد باقی مانده هم به تیم پرسپولیس می رسد که چیزی در حدود 2 میلیارد و دویست تومان می شود. پرسپولیس از قبل مبلغ 4 میلیارد و 300 میلیون تومان به دلیل پرداختی هایی که سازمان لیگ به این تیم بابت حضور در رقابت های آسیایی، استفاده از ورزشگاه آزادی و ... در گذشته داشته، بدهکار است؛ با این حال و با وجود کم شدن مبلغی که از بلیت فروشی حاصل شده، پرسپولیسی ها هنوز 2 میلیارد و 100 میلیون تومان بدهکار هستند.

 


*  یعنی پرسپولیس باید به شما پول بدهد؟
البته پرسپولیس هنوز درآمدهای خود را از محل تبلیغات محیطی دریافت نکرده و این هم به این دلیل است که شرکت هایی که تبلیغات محیطی را در اختیار داشته اند، هنوز چک هایشان را پاس نکرده اند. در صورتی که این مطالبات دریافت شود و سهم پرسپولیس داده شود، با توجه به قهرمانی این تیم در مسابقات که در سهم این تیم هم اثر گذار است، از سازمان لیگ طلبکار می شود.

 


* در هنگام ثبت قرارداد بازیکنان و کادر تیم ها مبلغ 6 درصد از قرارداد آنها کسر می شود؛ این موضوع صحت دارد؟
رقم 6 درصد صحت ندارد؛ ما از هر تیم 5 درصد می گیریم و در صورتی که آن تیم، فوتبال بانوان هم داشته باشد، 2 درصد را نمی گیریم، که بالای 50 درصد هم فوتبال بانوان دارند.

 


* شما برای برگزاری هر نشست خبری که در سازمان لیگ برگزار می شود، مبلغ 800 هزار تومان از تیم ها دریافت می کنید،  که روی هم رفته مبلغ قابل توجهی می شود.
ما بسیاری از هزینه ها را در بخش پایه داریم که دیده نمی شوند.

 


* مگر تیم های فوتبال پایه به شما برای مسابقات ورودی نمی دهند؟
ما مگر چقدر از تیم ها پول می گیریم. از هر تیمی ما 3 میلیون تومان ورودی می گیریم. در حالی که برای داوری تیم های پایه با هزینه ی ایاب و ذهاب چیزی حدود 1 میلیون و پانصد هزار تومان هزینه می کنیم؛ این مبلغ برای لیگ برتر به 6 میلیون تومان برای هر بازی می رسد و ما در هر فصل تقریبا 2000 مسابقه برگزار می کنیم. ما سازمانی هستیم که مسئولیت اجرای مسابقات را داریم. حق پخش، درآمدهای حاصل از بلیت فروشی و .. را می گیریم و میان باشگاه ها تقسیم می کنیم. با هزینه هایی که ما در طول سال داریم، حتی پول هم برای کارهای خودمان کم می آوریم. این حق هم برای باشگاه ها محفوظ است؛ همه ی آمارها و اعداد مشخص است و مانند گذشته در اختیار آنها قرار داده شد.

 


* چرا شرکت "برهان مبین هوشمند" مبلغ عجیب و غریب 35 درصد را از بلیت فروشی بازی ها می گیرد، در شرایطی که خود باشگاه 45 درصد نصیبش می شود؟

در این مورد صحبت هایی انجام شده؛ خود شرکت هم قبول کرده که با درصد کمتری بلیت فروشی ورزشگاه را ساماندهی کند و در آینده باید میان باشگاه پرسپولیس، فدراسیون و این شرکت با توجه به قرارداد 10 ساله ای که با فدراسیون منعقد شده، مذاکره صورت گیرد. در حال حاضر بسیاری از باشگاه های ما مثل سپاهان خودشان بلیت فروشی را انجام می دهند و سهم سازمان لیگ طبق قانون از محل درآمدهای آن باشگاه ها نزد سازمان لیگ کسر می شود.

دیدگاه‌ها