کد خبر : 1453885 | 22 مرداد 1396 ساعت 18:43 | 28.2K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز فصل هیجان در اسپانیا؛

آنالیز ال کلاسیکو؛ بارسا و مصائب روزهای بدون نیمار

اولین تجربه رسمی والورده روی نیمکت بارسا برابر رئال مادریدی است که این روزها با زیدان در بهترین شرایط ممکن قرار دارد.

آنالیز ال کلاسیکو؛ بارسا و مصائب روزهای بدون نیمار

 

به گزارش "ورزش سه"، امشب و در دیدار رفت سوپرکاپ اسپانیا، رئال مادرید به عنوان قهرمان لالیگا مهمان بارسایی خواهد بود که با غلبه بر آلاوس قهرمان کوپا دل ری شد.

 

1234684

 

اگرچه در اولین ال کلاسیکوی رسمی فصل شبهات در مورد بارسا بیش از رئال مادرید است، اما دیدار امشب نیز چالش بزرگی پیش روی زیدان محسوب می شود.

 

علیرغم اینکه بارسا تحت نظر والورده هنوز شکستی را تجربه نکرده است، اما با توجه به جدایی نیمار احتمالا امشب شاهد به کار گیری تاکتیکی غیرمعمول از سوی سرمربی جدید بلوگرانا خواهیم بود.

 

لیونل مسی و پرس شدید

والورده احتمالا دیگر از سیستم 1-3-2-4 استفاده نکرده و روش جایگزین او برای دیدار رفت ال کلاسیکو سیستم 4-2-4 خواهد بود.

 

یکی از سه موضوع مهمی که بازی بارسا را تحت تاثیر قرار می دهد، استفاده از لیونل مسی به عنوان مرد اول فاز هجومی است.

 

غیبت نیمار چقدر روی بازی مسی تاثیرگذار است؟ همانگونه که در گذشته دیده ایم، مسی رهبر مطلق بازی تیمش بوده و طبیعتا نسبت به قبل مشارکت بیشتری در جریان بازی خواهد داشت.

 

 

1234871

 

 

نکنه دوم مهم، تمایل بارسا به ارائه پرس در سراسر جریان بازی است زیرا این موضوع مشخصه اصلی سبک مربیگری والورده بوده و وی خواهان اجرای حداکثر آن در بازی امشب خصوصا در یک سوم دفاعی حریف است.

 

چه کسی جانشین نیمار در ترکیب اصلی خواهد بود؟ دلوفئو می تواند در عمق، وسعت منطقه تحت پوشش و بازی در سمت چپ جانشین نیمار بوده و کنار مسی و سوارز به میدان برود. در این میان توانایی رئال مادرید در غلبه بر فشار خط حمله بارسا بستگی به شرایط بازی در دقایق ابتدایی دارد.

 

بی شک، زیدان همچنان سیاست استفاده چرخشی از بازیکنان را همانند فصل قبل ادامه خواهد داد اما سوال اینجاست که این روش از همان بازی ابتدایی به کار گرفته خواهد شد یا زیزو در انتظار پیدا کردن ریتم بازی توسط بازیکنان اصلی تیمش خواهد ماند.

 

4-4-2 قدرتمند علیرغم غیبت رونالدو

عجیب است اگر زیدان از همان سیستم 2-4-4 فینال لیگ قهرمانان و سوپرکاپ اروپا دوباره استفاده نکند. علیرغم تاثیر مهم رونالدو، بعید است زیدان حضور او را به برتری عددی در میانه میدان و همچنین استفاده از 2 نفر در خط حمله ترجیح بدهد.

 

1234872

 

اما با توجه به غیبت مودریچ، سوال اینجاست که کدام بازیکن قادر به دوام آوردن در مقابل پرس شدید بارسلونا خواهد بود.

 

علیرغم افزایش اعتماد به نفس کواچیچ، احتمالا تونی کروس انتخاب اول کهکشانی ها برای حضور در این پست خواهد بود اما در این میان مشارکت آسنسیو یا ایسکو هم بسیار حائز اهمیت است.

دیدگاه‌ها