کد خبر : 1454455 | 25 مرداد 1396 ساعت 11:29 | 16.4K بازدید | 0 دیدگاه

میانگین سنی بالای ذخیره های کولاکوویچ

آیا تیم ملی والیبال جوان شده است ؟

برخلاف تصور همگان بازیکنان ذخیره تیم ملی والیبال میانگین سنی پایینی ندارند.

آیا تیم ملی والیبال جوان شده است ؟

به گزارش "ورزش سه"، وقتی ایگور کولاکوویچ تصمیم گرفت بعد از قطعی شدن صعود تیم ملی والیبال به مسابقات جهانی ۲۰۱۸ در دیدار آخر مرحله انتخابی از تیم دوم خود مقابل قطر استفاده کند، خیلی از کارشناسان این مساله را جوانگرایی عنوان کردند و حتی برخی انتقادات مطرح شد که چرا زودتر از این جوان ها استفاده نشده بود. با این حال با نگاهی به ترکیب تیمی که در بازی با قطر به صورت ثابت در زمین بود، متوجه می شویم که میانگین سنی این نفرات با تیم اصلی هیچ تفاوتی ندارد و در مجموع تیم ملی والیبال از بازیکنان جوان و زیر ۲۳ سال تقریبا تهی شده است. 


نفرات جایگزین جوان بودند؟
تیم ملی والیبال در بازی آخرش که جنبه تشریفاتی داشت، با ترکیب فرهاد سال افزون، علی شفیعی، فرهاد نظری افشار،‌رضا قرا، میلاد عبادی پور، مسعود غلامی و مصطفی حیدری و مهدی مرندی به عنوان ۲ لیبرو وارد زمین شد. در واقع این بازی اکثر نفرات اصلی ایران به جز عبادی پور به استراحت پرداختند. با نگاهی به شناسنامه بازیکنانی که نفرات جایگزین محسوب می شوند و فقط در بازی های تشریفاتی چنین فرصتی را پیدا می کنند که به عنوان بازیکنان اصلی به زمین بروند،‌ متوجه می شویم که میانگین سنی آنها نزدیک به ۲۷ سال است. این موضوع نشان می دهد که به هیچ عنوان بازیکنانی که حتی روی نیمکت تیم ملی حضور دارند، جوان نیستند.


میانگین سنی تیم ملی
 ترکیب ۱۴ نفره ای که ایگور کولاکوویچ برای رقابت های انتخابی قهرمانی جهان معرفی کرده بود، با ترکیبی که در لیگ جهانی به میدان رفتند، خیلی تفاوتی نداشت و فقط نفراتی چون عادل غلامی و مجتبی میرزاجانپور در اردبیل کنار تیم ملی نبودند. با نگاهی به سال تولد تمام ۱۴ بازیکن تیم ملی، درمی یابیم که میانگین سنی این تیم همان ۲۷ سال است و در واقع تیم ذخیره و اصلی تفاوت چندانی از نظر سنی با هم ندارند. البته در این تیم فقط یک بازیکن زیر ۲۳ سال یعنی محمدجواد معنوی نژاد دیده می شود که برخلاف لیگ جهانی در رقابت های انتخابی قهرمانی جهان چندان به بازی گرفته نشد. همچنین فرهاد نظری افشار با ۳۳ سال مسن ترین بازیکن تیم ملی بالاتر از معروف و مرندی لقب گرفته است. 


نیاز به تزریق خون تازه
فرهاد سال‌افزون، میلاد عبادی‌پور، سامان فائزی، سعید معروف، فرهاد قائمی، سید محمد موسوی، امیرحسین اسفندیار، مصطفی حیدری، امیر غفور، فرهاد نظری افشار، مجتبی میرزاجانپور، جواد کریمی، محمد جواد معنوی نژاد، امین اسماعیل نژاد، علی شفیعی، رضا قرا، رحمان تقی زاده، مهدی مرندی، مسعود غلامی و سلیم چپرلی لیست ۲۰ نفره ای است که سرمربی مونته نگرویی از آن به عنوان لیست اولیه برای حضور در جام قهرمانان قاره ها یاد کرده است. با وجود تکرار نام های قدیمی برخی از چهره های جوان تر هم در این لیست دیده می شوند که مشخص نیست کولاکوویچ به آنها برای حضور در ترکیب نهایی اعتماد خواهد کرد یا خیر. شواهد و قرائن نشان می دهد که تیم ملی والیبال نیاز به یک خون تازه دارد.

دیدگاه‌ها