کد خبر : 1454467 | 25 مرداد 1396 ساعت 12:22 | 13.9K بازدید | 0 دیدگاه

هر ۸ فرنگی کار شانس مدال دارند

اشکانی: از بازگشت سوریان استقبال می کنم

سرمربی تیم ملی کشتی فرنگی وضع شاگردانش را در آستانه اعزام به مسابقات جهانی مناسب توصیف می کند.

اشکانی: از بازگشت سوریان استقبال می کنم

به گزارش "ورزش سه"، انتخاب نفرات نهایی برای شرکت در مسابقات جهانی کشتی فرنگی ۲۰۱۷ با کش و قوس های زیادی همراه بود اما کادرفنی بارها اعلام کرد که قصد دارد هر طور شده به مسابقات انتخابی احترام بگذارد و همین اتفاق باعث شد علی اشکانی تیم نسبتا جوانی را راهی پاریس کند. 


تیم ملی کشتی فرنگی آخرین روزهای تمرینات آماده سازی اش را در تهران پشت سر می گذارد و شنبه راهی پاریس خواهد شد تا از دوشنبه فرنگی کاران کار خود را در ۸ وزن آغاز کنند. برای اطلاع از آخرین وضعیت ملی پوشان کشتی فرنگی با سرمربی این تیم همکلام شدیم. در ادامه صحبت های علی اشکانی در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" را می خوانید.

 


اولویت ما انتخابی بود


بدون شک اولویت اصلی خود را برای انتخاب نفرات اعزامی روی مسابقات انتخابی گذاشتیم. همه دیدند که امسال برخلاف گذشته ما قانون انتخابی را در کشتی فرنگی اجرا کردیم که قبل از المپیک به هیچ عنوان اجرا نشده بود. قانونمند شدن حضور در تیم ملی می تواند این نوید را به تمام جوان ها بدهد که می توانند با شایستگی به ترکیب تیم ملی برسند. آینده برای همین جوان ها است و کادرفنی و شورای فنی نیز روی آنها سرمایه گذاری خواهند کرد. 

 


شاید سلیقه من با تیم فعلی فرق داشت


ما به نتایجی که در مسابقات انتخابی تیم ملی رقم خورد، احترام می گذاریم در حالی که شاید در برخی از اوزان نفرات اعزامی به سلیقه ای که خودم داشتم، تفاوت داشت. ما یک کنکور برای کشتی گیران در نظر گرفتیم و باید به نتیجه آن هم احترام بگذاریم. قرار نیست فقط من از کشتی گیران خوشم بیاید و باید به تمام نفرات مدعی فرصت خودنمایی داده شود. این فرهنگ باید در تیم ملی کشتی فرنگی جا بیفتد. 

 


هر ۸ نفر می توانند مدال بگیرند


نمی خواهم بگویم که در کدام وزن شانس بیشتری برای رسیدن به مدال داریم یا اینکه توانایی فلان نفر بیشتر است. ما ۸ کشتی گیر آماده را به پاریس اعزام می کنیم و پیش بینی من این است که هر ۸ نفر می توانند مدال بگیرند. اگر این کشتی گیران خودشان را باور کنند و همت به خرج دهند شانس یکسانی با رقبای خود دارند. فقط سعید عبدولی و یوسف قادریان تجربه قبلی از مسابقات جهانی دارند و می توانند این تجربه را به بقیه هم انتقال دهند.

 


از بازگشت سوریان استقبال می کنم


صحبت های چند روز قبل حمید سوریان را خواندم و متوجه شدم که او اعلام کرده شاید برای رقم زدن یک پایان قشنگ برای دوران حرفه ای اش برگردد. ما الان با این کشتی گیران جوان دنبال جایگاهی می گردیم که امثال سوریان در آن حضور داشتند. حرف من این است که قانون باید رعایت شود اما به نفرات باتجربه نیز احترام می گذاریم و از حضور امثال سوریان و قاسم رضایی استقبال می کنیم. 

 


باید برنامه باتجربه ها را بدانیم


به نظرم بهترین راه برای بازگشت نفراتی چون سوریان و رضایی این است که آنها تفکراتشان و برنامه هایی که برای آینده دارند را با ما درمیان بگذارند. ما باید برای سال آینده از همین حالا برنامه ریزی کنیم. به هر حال خود سوریان و رضایی نیز از دل همین رقابت های انتخابی بیرون آمدند. مطمئن باشید هر افتخاری در کشتی به دست بیاید، این بزرگان هم در آن سهیم هستند.

دیدگاه‌ها