کد خبر : 1454540 | 25 مرداد 1396 ساعت 17:36 | 29.6K بازدید | 0 دیدگاه

باید به کرانچار افتخار کنیم

قلعه‌نویی: در اصفهان آرامش دارم

سرمربی ذوبی ها می گوید درست است که پنج امتیاز گرفتیم و از دو بازی خارج از خانه دو تساوی گرفتیم ولی راضی نبودم و در هر دو بازی لیاقت بردن داشتیم.

قلعه‌نویی: در اصفهان آرامش دارم

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی در نشست خبری پیش از دیدار دربی اصفهان در رابطه با مسائل مختلف بازی در میان خبرنگاران به صحبت پرداخت. او گفت:  شهیدان ما نشان دادند فرزندان غیور ایران هستند و در ادوار تاریخ نشان دادند ایران چه فرزندان غیور و برومندی دارند. به خودمان می‌بالیم که چنین فرزندانی داریم. شهادت محسن حججی را به خانواده ایشان تبریک می‌گویم. این جوانان نشان دادند چه جوانان غیرتمندی هستند. مردم هم با استقبالی که داشتند، نشان دادند که این مسائل را درک می کنند.

 

او ادامه داد: از استاندار اصفهان تشکر می‌کنم که به خوبی مسائل را رصد می‌کند. او پیگیر مسائل نقش جهان بود. سپاهان جایی است که خاطرات خوبی را از آن دارم و هر جا اسم سپاهان بیاید، با همه وجود افتخار می‌کنم. این مدت نیز حتی اگر اصفهان نبودم، خیلی به نقش جهان انتقاد کردم تا این استادیوم تکمیل شود. قطعاً این ورزشگاه کمتر از آزادی نیست.

 

سرمربی ذوبی ها ادامه داد: سپاهان و ذوب‌آهن را با همه وجود دوست دارم. اینجا به دور از هر نتیجه‌ای که رقم بخورد، آرامش دارم. باید به کرانچار افتخار کنیم. او مربی بزرگی است که در ایران کار می‌کند. نتیجه دست خداست، اما امیدوارم بازی زیبایی شود. سپاهان برخلاف نتایج به دست آمده، بسیار خوب بازی می‌کند. به ویژه در خط هافبک بسیار خوب است که باید این ارتباط را قطع کنیم.

 

او در ادامه گفت: شاید ما 5 امتیاز گرفته باشیم، اما من از نتایج راضی نبودم، چون در 2 بازی که به تساوی رسیدیم، مستحق برد بودیم. باید تلاش کنیم که بیش از این امتیاز بگیریم. برای ما داخل و خارج اصفهان نباید فرقی داشته باشد و باید با تلاش بسیار، 4 امتیاز از دست داده را جبران کنیم. آمار ما بد نبوده اما باید بهتر نتیجه بگیریم.

 

قلعه‌نویی در پاسخ به این سوال که آیا دیدار تدارکاتی دو تیم پیش از آغاز فصل و نتیجه آن در بازی فردا تاثیرگذار است یا خیر، یادآور شد: بازی‌های پیش از فصل ملاک نیست، چون ترکیب تیم‌ها کامل در آن مقطع کامل نیست.

 

وی در پاسخ به این سوال که شما همیشه گفتید که تیم‌های‌تان از هفته پنجم به روند خوب خود می‌رسد، اما در ذوب‌آهن از ابتدای فصل روند خوبی را در پیش گرفته‌اید، گفت: سال گذشته در تراکتورسازی از هفته چهارم و پنجم در کورس قهرمانی بودیم. در استقلال نیز همین شرایط را داشتیم. درباره آن اتفاقات در استقلال صحبت نمی‌کنم، چون مردم بعداً آنها را خواهند فهمید. امسال استخوان بندی ذوب‌آهن حفظ و نقاط ضعف این تیم رفع شده است. مشکل ما این بود که از روز نخست با ترکیب کامل به زمین نرفتیم. اگر بازیکنان ما پس از تعطیلات بازگردند، ذوب‌آهن متفاوتی را نسبت به این ذوب‌آهن می‌بینید.

 

سرمربی ذوبی ها با اشاره به اینکه ذوب‌آهن تیم اخلاق معرفی شد، اما بازیکنان این تیم در سه هفته اخیر دو کارت قرمز گرفته‌اند، گفت: در بازی با گسترش فولاد، داور در کارت اول و در بازی با پیکان، کارت دوم را به اشتباه داد. البته یک برنامه‌ای است که با من زاویه دارد و از پیش درست و غلط را تعیین می‌کند. در حالی که من اعتقاد دارم هر 2 کارت قرمزی که بازیکنان ما گرفتند اشتباه بود. بازیکن ما به بازیکن حریف برخورد نکرده و کارت قرمز گرفته، اما در این برنامه کارشناس را متقاعد می‌کنند که کارت قرمز را تایید کند. البته کارت قرمز فنی تفاوت بسیاری با کارت قرمز غیراخلاقی دارد.

 

قلعه‌نویی درباره مصدومیت قاسم حدادی فر نیز گفت: در زمان حضور در تراکتورسازی با حدادی‌فر به مدت 6 ماه کار کرده‌ام و جز بازیکنان اخلاق مدار و معرفتی فوتبال ایران است. همانطور که صادقی نماد سایپا شد، حدادی فر و رجب‌زاده می‌توانند نماد ذوب‌آهن شوند. حدادی‌فر پیشنهادهای نجومی تیم‌های پایتخت را رد کرد و امیدوارم به زودی بازگردد.

 

سرمربی ذوب آهن اصفهان در خصوص تاکتیک تیم سپاهان در دربی اصفهان، گفت: باید به فکر قدرت تاکتیک خودمان باشیم اما تا آنجایی که بنده دنبال می‌کنم کرانچار مربی‌ای است که به دنبال فوتبال بازی کردن بوده و برای امتیاز دست به هر کاری نمی‌زند و مطمئن باشید فردا دربی خوبی را خواهیم دید. کرانچار مربی‌ای  است که در دنیا صاحب سبک است و هر زمان در اصفهان بوده زحمات بسیاری را برای سپاهان کشیده است.

 

قلعه‌نویی در پاسخ به سوالی درباره اینکه با توجه به وضعیت نامطلوب چمن ورزشگاه نقش جهان، پافشاری بر برگزاری این بازی در این ورزشگاه درست است، گفت: چمن مانند توپ تاریخ مصرف دارد اما در اروپا تیمی که در سه جام مختلف حضور دارد به دلیل زیر ساخت درست چمن ورزشگاه حدود 50، 60 ساعت از آن استفاده می‌کند. زیرسازی چمن ورزشگاه نقش جهان نیز مشکلی ندارد و آنطور که فهمیده‌ام مشکلات چمن به دلیل گرما است.

 

این مربی در ادامه حرف های خود گفت: مشکل ورزش و فوتبال ما زیرساخت‌هاست، کشوری که 4 و 5 هزار سال قدمت دارد و غنی‌ترین کشور دنیاست چرا باید این شاهد این مسائل باشد؟ چندی پیش شاهد بودیم اعضای تیم ملی کاراته در مترو یک کشور خوابیده بودند، دغدغه همه مربی‌ها از پاییز کیفیت زمین‌هاست و این مسئله برای کشوری مانند ایران خنده‌دار است.

 

او ادامه داد: یک ماه در انزلی بودم، اگر چمن را یکبار زیرسازی کنید تا 50 سال در این استان چمن خوب دارید، در صورتی که ملوان با این قدمت به این روز افتاده و این به دلیل عدم برنامه‌ریزی مناسب است. ما مدیران لایقی نداشتیم که فوتبال را مدیریت کنند، ملوان تنها دلخوشی مردم انزلی است.

 

سرمربی ذوب آهن اصفهان درباره اینکه گفته می‌شود تیم‌های عربستانی برای حواشی که در لیگ قهرمانان آسیا برای میزبانی ایرانی‌ها پیش آورده‌اند  200 هزار دلار جریمه شده‌اند، ادامه داد: برای این جریان 5 هزار دلار جریمه شدم و در هر کنفرانس AFC ایران را امن‌ترین کشور برای میزبانی دانستم اما یک مدیر فدراسیون پشت من در نیامد. مدیران ما برای پست و مقام سکوت کرده بودند و زمانی که بنده اعتراض کردم یک خط اعتراض ننوشتند که فلانی راست می‌گوید، در آن زمان باید معرفت داشتند که پشت من باشند.

 

قلعه نویی در پایان گفت: در آن زمان همه مدیران برای پست و مقام پنهان شدند، آقایان به دنبال میز خودشان هستند و به دنبال اعتقاد خود نیستند و خوشحالم که این اتفاق رخ داده است، من از ایران دفاع کردم و به دنبال میز نبوده‌ام.

دیدگاه‌ها