کد خبر : 1454702 | 26 مرداد 1396 ساعت 11:40 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

سایپا- استقلال؛ راند اول از سرشاخ رفقای نود و هشتی

تختی پیر میزبان جوان های پرشور

یکی دیگر از حساس ترین بازی های هفته چهارم لیگ امشب در حالی به میزبانی ورزشگاه پیر تختی برگزار می شود که جنگ جوان های پر شور دو تیم می تواند جذابیت های زیادی داشته باشد.

به گزارش "ورزش سه"، مصاف استقلال با سایپا ناخودآگاه همه نگاه ها را معطوف به مربیان دو تیم می کند، مربیانی که جزو نسل طلایی نود و هشتی های فوتبال ایران بودند و به عنوان نماد دو باشگاه محبوب و پرطرفدار پایتخت حالا در عرصه مربیگری آرزوهای بزرگی در سر دارند. منصوریان و دایی که آخرین نبردشان در این ورزشگاه فصل گذشته در جریان بازی استقلال با نفت جنجال ها و حاشیه های فراوانی در پی داشت یک بار دیگر مقابل هم می ایستند این بار با حساسیت های بیشتر چون هر دو چشم به امتیازات مصاف امشب دارند تا از توقف پرسپولیس نهایت بهره را برده و به صدر نزدیک تر شوند.


اما سوای از تقابل این دو چهره مطرح نسل نود و هشتی های فوتبال ایران که راند اول مبارزات خود در راه قهرمانی و کسب سهمیه را امشب در شرق پایتخت برگزار خواهند کرد می توان به دوئل جذاب جوان های پرشور و مستعد استقلال و سایپا در ورزشگاه پیر و فرسوده تختی اشاره داشت، جایی که نمایش هر یک از این جوان ها می تواند سرنوشت مصاف دو تیم را تغییر داده و به سمت و سوی دیگر ببرد. جوان هایی که محبوب علی منصور و شهریار فوتبال ایران هستند و با ورودشان زمینه نیمکت نشینی نسل قدیم دو تیم را فراهم کرده اند.


در سایپای علی دایی می توان از بازیکنانی همچون مهدی ترابی، علی قلی زاده، آرش رضاوند، رضا علیاری، محمد دانشگر، دانیال ماهینی و ... نام برد. جوان هایی که در سه هفته ابتدایی هر یک درخشش جالب توجهی از خود بروز دادند تا نارنجی پوشان پایتخت با 7 امتیاز به یکی از مدعیان اصلی این فصل تبدیل شوند. مهدی ترابی در ادامه درخشش های خود این بار زیر نظر دایی هم نشان داد می تواند یکی از ستون های اصلی موفقیت باشد درست مثل علی قلی زاده که در بازگشت از تجربه ملی خود با امیدهای ایران از قرقیزستان مهره ای ثابت و گلزن برای سایپا شده است.

 


آرش رضاوند به عنوان یکی از کشف های منصوریان در نفت یک بار دیگر مقابل این مربی و استقلال صف آرایی می کند، بازیکنی که سرمربی آبی ها در مقطعی او را جانشین خلف مجتبی جباری در فوتبال ایران می نامید امروز می تواند مهره ای تعیین کننده برای نارنجی پوشان باشد درست مثل سایر نفتی های سایپا. دانیال ماهینی هم بازیکنی بود که منصوریان در تابستان تلاش کرد تا او را به استقلال منتقل کند اما امروز با پیراهن سایپا مقابل او به میدان می رود.


از جوان های سایپا که بگذریم می رسیم به جوان هایی که این روزها به گل سرسبد ترکیب استقلال تبدیل شده و در آستانه رسیدن به محبوبیتی خاص میان طرفداران پرشمار این باشگاه هستند. نفراتی مثل مهدی قائدی، مجید حسینی ، امید نورافکن و حتی فرشید اسماعیلی که در صورت بازگشت به ترکیب می توانند در دوئل با جوان های سایپا صحنه های جالبی را در طول 90 دقیقه رقم بزنند. در این بین رویارویی تعدادی از این جوانان که در تیم امید ایران هم بازی هستند بر حساسیت و جذابیت ها خواهد افزود از همین رو می توان گفت تزریق خون جوانی به پیکره ورزشگاه پیر و فرسوده تختی می تواند یکی از زیباترین بازی ها به میزبانی ورزشگاه محبوب شرق پایتخت را به ثبت برساند.

 

1235616

دیدگاه‌ها