کد خبر : 1454903 | 27 مرداد 1396 ساعت 10:06 | 10.4K بازدید | 0 دیدگاه

ارسلان کاظمی: بازیکنان کلیدی کره را مهار می‎کنیم

ملی پوش بسکتبال کشورمان با بیان اینکه دیدار برابر لبنان را فراموش کردیم و به فکر دیدار برابر کره جنوبی هستیم، گفت: باید بازیکنان کلیدی این تیم را از کار بیندازیم.

ارسلان کاظمی: بازیکنان کلیدی کره را مهار می‎کنیم

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون بسکتبال، ارسلان کاظمی پیش از دیدار تیم ملی بسکتبال با کره جنوبی در مسابقات کاپ آسیا گفت: یک گام تا فینال فاصله داریم و باید این گام را نیز محکم برداریم. مسابقه دشواری خواهیم داشت و نباید فکر کنیم که کره را به سادگی شکست می دهیم. کره در این تورنمنت تیم بسیار خوبی دارد و توانسته در مرحله گروهی نیوزلند را شکست دهد و در یک چهارم پایانی نیز فیلیپین را برده‌ است. دیدار بسیار دشواری داریم و باید با دفاع خوب در این میدان هم سربلند بیرون بیاییم و فینالیست شویم.

 

وی ادامه داد: بعد از برد برابر لبنان این مسابقه از مرحله یک چهارم برای ما تمام شد و از دیروز تمام تمرکزمان بر روی مسابقه با کره جنوبی است. تمرین کردیم و با مرور سیستم‌هایمان آماده این مسابقه هستیم. به خوبی می‌دانیم کره‌ای ها چطور بازی خواهند کرد و باید سعی کنیم که بازیکنان کلیدی‌شان را از کار بیندازیم. قطعا آنها هم برای ما برنامه خواهند داشت و نباید اجازه دهیم ما را غافلگیر کنند.

 

ملی‌پوش بسکتبال ایران درباره دیدار برابر لبنان و شکست دادن این تیم برابر هوادارنش گفت: بازی بسیار خوبی بود. خیلی آماده بودیم و توانستیم میزبان را شکست بدهیم. نحوه برگزاری مسابقات هم خوبی دارد هم بدی. خوبی‌اش این است که زمان بیشتری برای استراحت داشتیم و وقت کافی در اختیار ما بود تا برنامه‌ریزی بیشتری کنیم و به میدان برویم. برابر لبنان از همان ابتدا پایمان را روی گردن حریف گذاشتیم و اجازه ندادیم حتی یک بار از ما جلو بیفتند و تا انتها نیز همین وضعیت را حفظ کردیم. 

 

کاظمی افزود: در دقایق پایانی هم که اختلاف کم شد از بیرون به ما گفتند که دیگر خطا نکنیم و لبنان از این فرصت استفاده کرد تا اختلاف را برابر تماشاگرانش کم کند. برد بسیار ارزشمندی بود و واقعا عالی بودیم. هر بازیکنی که وارد زمین شد عملکرد فوق‌العاده‌ای داشت. تمام هدف ما این بود که هرکس وارد زمین شد، چه برای چند ثانیه یا برای ۴۰ دقیقه با تمام وجود بازی بکند که این اتفاق هم افتاد و برنده شدیم. قطعا این شرایط برای دیدار با کره‌جنوبی هم در تیم وجود خواهد داشت. 

 

او در پاسخ به این سوال که «قبل از دیدار نگران جو سالن و بحث داوری نبودند؟»، بیان کرد: از روزی که فهمیدیم باید با لبنان بازی کنیم می دانستیم این بازی ۹ به ۵ است چون آنها در کنار خود داوران و تماشاچی‌ها را نیز داشتند. می‌دانستیم که داوری برای آنها است و به همین دلیل سعی کردیم کار به جایی نرسد که رقابت نزدیک شود و داوران بتوانند با یک سوت همه چیز را تغییر بدهند. خوشحالم که این اتفاق هم نیفتاد.

 

ملی‌پوش بسکتبال ایران با اشاره به توجه نادرست به امتیازآوری بازیکنان در بسکتبال بیان کرد: یک چیزی که جدیدا زیاد شده نگاه به آمار است که اصلا درست نیست. فادی الخطیب همیشه ۳۰ امتیاز می آورده اما از آن طرف تمام گل‌هایی که ما می‌زدیم دلیلش این بود که او اصلا دفاع نمی‌کرد. تمام انرژی او صرف امتیاز آوردن بود. 

 

کاظمی ادامه داد: تمام خوشحالی ما این بود که او در زمین باشد و واقعا ترسمان این بود که فادی از میدان خارج شود چرا که نیمکت لبنان خطرناک تر است. این یک نگاه غلط است که همه چیز را در امتیاز می بینند. این شرایط باعث شده که بازیکن فکر کند اگر امتیاز بیاورد بهتر است و معروف‌تر می‌شود. اما هیچ‌چیز لذت‌بخش‌تر از برد تیم نیست و فرقی ندارد که من چند امتیاز آورده باشم. بعد از برد برابر لبنان همه خوشحال بودیم. من خودم ۸ امتیاز کسب کردم اما خوشحال بودم. این بحث نگاه به آمار غلط است و باید ببینیم که بازیکن در زمین چه کارهایی کرده است. چطور دفاع می‌کند. دفاع کردن است که باعث برد در بازی می‌شود نه گل زدن. اگه به امتیاز باشد من برابر لبنان بازیکن بد بسکتبال بودم.

 

کاظمی با تمجید از عملکرد حامد حدادی گفت: خدا به حامد عمر بدهد. خدا نگهش دارد. واقعا مثل حامد نداریم. او تافته جدا بافته در آسیا است. من به عنوان یک ایرانی به او افتخار می‌کنم و امیدوارم همه ایرانی ها به حامد افتخار کنند. از من بازیکن که کنارش در زمین هستم تا آنها که هنرنمایی‌اش را می‌بینند باید قدرش را بدانیم.

 

ملی‌پوش بسکتبال ایران در پایان گفت: خیلی‌ها از منتشر شدن عکس‌های لبنان و فادی در صفحه فیبا ناراحت بودند. مردم ایران بازی را دیدند و شاهد بودند که چند هزار تماشاگر در سالن حضور داشت. ما سال قبل میزبان آسیا چلنج بودیم اما هیچکس به سالن نمی‌آمد. اگر دوست داریم بسکتبال دیده شود باید زمانی که میزبان هستیم مردم از بسکتبال حمایت کنند.

دیدگاه‌ها