کد خبر : 1454932 | 27 مرداد 1396 ساعت 13:38 | 39.3K بازدید | 0 دیدگاه

ساهاکیان: مطمئنم با شکست کره به فینال می رسیم

بی احترامی لبنانی‌ها انگیزه ما را دو برابر کرد

بازیکن باتجربه تیم ملی بسکتبال ایران گفت: با دفاع عالی توانستیم از جو سنگینی که لبنانی ها به وجود آورده بودند، فرار کنیم.

بی احترامی لبنانی‌ها انگیزه ما را دو برابر کرد

به گزارش "ورزش سه"، با توجه به پایین آمدن میانگین سنی بازیکنان تیم ملی بسکتبال، یکی از نفراتی که در کنار حامد حدادی وظیفه سنگینی را در زمین روی دوش خود حس می کند،‌ اوشین ساهاکیان است. شب گذشته نمایش خوب تمامی بازیکنان تیم ملی باعث شد تا در یک بازی سخت بسکتبال ایران میزبان را از پیش رو برداشته و راهی نیمه نهایی کاپ آسیا شود.


بعد از این بازی با اوشین ساهاکیان که دقایق زیادی از نیمه دوم به عنوان بازیکن ثابت در زمین بود، همکلام شدیم و درباره وضعیت تیم ملی و بازی شب گذشته صحبت کردیم. در ادامه می توانید مشروح صحبت های بازیکن پست ۴ آسیا با خبرنگار "ورزش سه" را بخوانید.


جو سنگینی در سالن وجود داشت
می دانستیم بازی خیلی حساسی را مقابل لبنان در پیش داریم. به هر حال لبنان جدا از اینکه همواره تیم خوبی در سطح بسکتبال آسیا داشته، در این دوره میزبان است و شب گذشته نیز خیلی خوب از شرایط میزبانی اش بهره برد. نزدیک به ۸ هزار نفر در سالن بودند و به همین دلیل فشار زیادی روی تیم ما به ویژه در اوایل بازی آوردند. با این حال ما از همان ابتدای بازی با دفاع خوب توانستیم مقابل حمله پرقدرت آنها بایستیم و از جو سنگینی که از روی سکوها به وجود آمده بود، فرار کنیم. 

 

1235819


با تمرکز بالا بازی را بردیم
با اینکه آنها می خواستند بازی را از دست ما بیرون بیاورند و نتایج کوارترهای اول و دوم را به سود خود تمام کنند اما نمایش خوب بازیکنان ایران باعث شد تا هیچ گاه در طول بازی از لبنان عقب نیفتیم. در تمام طول ۴۰ دقیقه بازیکنان لبنان با برنامه ای که داشتیم، کنترل شدند و تمرکز خوب بازیکنان ایران باعث شد تا اختلاف هم افزایش پیدا کند. خدا را شکر می کنم که از این بازی سخت سربلند بیرون آمدیم. 


بی احترامی لبنانی ها به انگیزه ما اضافه کرد
متاسفانه در هنگام پخش سرود ملی ایران تماشاگران لبنانی سوت زدند و هو کردند. همین کارشان به انگیزه بچه های ما اضافه کرد که به آنها نشان دهیم با این کارهای حاشیه ای نمی توانند روحیه ما را خراب کنند. ما با بازی که در زمین ارائه کردیم و با توانایی های فنی خودمان به آنها این پیام را دادیم که باید به ایران احترام بگذارند.  


مطمئنم کره را هم می بریم
باید در نیمه نهایی با کره جنوبی بازی کنیم که قطعا بازی سختی در پیش داریم. کره ای ها هم سرعت خوبی دارند و هم شوت های دقیق و خوبی در طول بازی می دهند. بازی با کره جنوبی از نظر فنی به مراتب برای ما سخت تر از بازی هایی خواهد بود که تا به حال پشت سر گذاشتیم. با این حال من با توانایی که در میان بازیکنان می بینم، مطمئنم که برنده می شویم و به فینال می رویم. 

 

1235820


برای صحبت درباره قهرمانی زود است
ما تقریبا بازی تمام تیم هایی که در این دوره مدعی هستند را دیده ایم اما بازی به بازی پیش می رویم. الان فقط حواسمان به بازی کره جنوبی هست و باید این بازی را ببریم تا به فینال برسیم. بعد از این بازی می توانیم درباره فینال و قهرمانی حرف بزنیم. فعلا مشخص نیست چه تیم هایی به فینال می رسند و از الان زود است درباره جام قهرمانی صحبت کنیم. 


حامد دست از مبارزه برنداشت
توانایی حامد حدادی به همه آسیا ثابت شده و او با محوریتی که در تیم دارد، نقش مهمی در پیروزی ایران ایفا می کند. حامد با اعتماد به نفس و تجربه ای که دارد، هدایت تیم را در زمین خیلی خوب انجام داد و دیشب در ۴۰ دقیقه ای که در زمین بود، با وجود خستگی زیاد دست از مبارزه برنداشت. او را دائما زیر سبد خودمان و حریف می دیدیم و در حمله و دفاع مثمرثمر بود. همه بازیکنان در کنار حامد اعتماد به نفس بیشتری دارند و از حضورش در زمین استفاده می کنند.

دیدگاه‌ها