کد خبر : 1454969 | 27 مرداد 1396 ساعت 15:32 | 11.9K بازدید | 0 دیدگاه

سیر تحول دایی در بستن تیم 

موفقیت سایپا محصول جوانگرایی به سبک شهریار

سایپا در حالی توانست استقلال پرستاره را ببرد که میانگین سنی این تیم کمی بیشتر از25 سال بوده است.

 موفقیت سایپا محصول جوانگرایی به سبک شهریار

به گزارش "ورزش سه"، علی دایی سرمربی سایپا بعد از پیروزی تیمش برابر استقلال گفت که بازیکنان جوانش شایسته این برد بودند. تاکید دایی بر روی جوانی سایپا و از سوی دیگر میانگین  سن بازیکنان، سایپا را تیمی نسبتا جوان نشان می دهد اما اگر بدانیم بهترین ستاره های این تیم بازیکنان 22-23 ساله هستند آنوقت شاید حرفهای دایی معنای بهتری پیدا کند.


در ترکیب اصلی سایپا رضا اسدی، علی قلی زاده ، مهدی ترابی به ترتیب با 22،22 و 23 سال جوانترین بازیکنان این تیم بودند. جالب است که به غیر ترابی که ستاره ای تثبیت شده در ترکیب تیم ملی ایران به شمار می آید سه جوان دیگر نیز نشان دادند که می توانند در سایپا و زیر نظر دایی تبدیل به ستاره شوند. آرش رضاوند، رضا علیاری و محمد دانشگر هم  دیگر بازیکنان جوان سایپا هستند که از مرز 23 سال عبور کرده اند.مسن ترین بازیکن ترکیب ثابت سایپا روزبه شاه علی دوست با 31 سال سن بود و این در حالی است که محمدعباس زاده زننده گل سه امتیازی 26 ساله است.


به جز یک تعویض، تعویض های دیگر دایی نیز بازیکنانی جوان بودند، جعفری 21 ساله و کنعانی زادگان 23  ساله و البته حامد شیری 31 ساله .


سایپا چهار هفته ابتدایی را خوب آغاز کرد و این را شاید باید مرهون جوانگرایی نسبی علی دایی در این دانست. دایی با سایپایی که هر هفته و هرماه با تجربه تر می شود می تواند مربی یکی از تیمهای خوب لیگ هفدهم لقب بگیرد و شاید بتواند رسیدن به لیگ قهرمانان را برآورده کند.


نکته جالبی که در رابطه با کار دایی می توان به آن  اشاره کرد پیشرفتی است که او در این سالها در بستن تیم و انتخاب بازیکن کرده است. او در این سالهای اخیر کم بازیکن خوب تحویل فوتبال ایران نداده است. انصاریفرد، طارمی، نوراللهی، عالیشاه و ...

دیدگاه‌ها