کد خبر : 1454978 | 27 مرداد 1396 ساعت 17:00 | 11.1K بازدید | 0 دیدگاه

زوج طلایی مسابقات جوجیتسوی آسیا

تیم ملی جوجیتسوی ایران علی رغم تمام کمبود ها و بی توجهی ها بعد از کسب 20مدال رنگارنگ در دومین دوره مسابقات آسیایی به ایران بازگشت.

زوج طلایی مسابقات جوجیتسوی آسیا

به گزارش "ورزش سه"، جوجیتسو کاران ایران  که سال پیش در جریان اولین دوره مسابقات آسیایی با کسب 11 مدال (2 طلا، 3 نقره و 8 برنز) به مقام نایب قهرمانی مسابقات رسیده بودند، توانستند امسال با کسب 20 مدال رنگارنگ(9 طلا، 3 نقره و 8 برنز) به میزبانی  ویتنام عملکرد بسیار بهتری را خصوصا در بخش بانوان داشته باشند.


سوده کمندانی که در کنار نسیم محمدی از اولین مدال آوران تیم ملی به حساب می آید، امسال توانست با کسب مدال نقره در بخش نوازا و طلا در بخش استایل فایت، قهرمانی خود را کنار همسرش یعنی امیرحسین خادمیان(دارنده طلای وزن -69کیلوگرم این رقابت ها) جشن بگیرد. اما این ها اولین مدال های کسب شده توسط این زوج طلایی کشورمان نیستند، چرا که در طی اولین دوره مسابقات آسیایی خانواده خادمیان توانست 4 مدال ارزشمند(3نقره و1برنز) برای تیم ملی کسب کند.


در ادامه مصاحبه سوده کمندانی را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانیم:

 

تلاشمان را کردیم تا عقب نمانیم
مسابقات در سطح بسیار خوبی برگزار شده بود و نسبت به سال گذشته پیشرفت های زیادی داشت اما دوره قبل برگزاری مسابقات قوی تر بود؛ زیرا کشور ترکمنستان به دلیل میزبانی بازی های داخل سالن آسیا(ایندورگیمز) از امکانات بهتری نسبت به ویتنام برخوردار بود و ورزشکاران آن ها به دلیل بهره مندی از امکانات در سطح بالاتری قرار داشتند اما ما با توجه به امکانات، همه تلاشمان را کردیم تا از ورزشکاران دیگر عقب نمانیم.

 

فقط یک اردوی بیست روزه داشتیم
با زحمات آقایان خوشبین، حسینی و رستمیان جوجیتسو کشورمان در مسیر پیشرفت قرار دارد اما مشکلاتی نیز گریبان گیر تیم ملی است؛ به عنوان مثال برای دومین دوره مسابقات آسیایی، ما اردوی کافی نداشتیم و فقط یک اردوی بیست روزه توانستیم برگزار کنیم. قبلا ما با برنامه آقای خوشبین و اقای حسینی  در آکادمی مجموعه انقلاب تمرین داشتیم و در باشگاه های خودمان هم با توجه به برنامه های آن ها کار می کردیم اما ماندن در خوابگاه و نداشتن اردو برای ما بسیار سخت بود و اگر حمایت های آقایان خوشبین و حسینی نبود، ما نمی توانستیم مدالی کسب کنیم. در کل به ورزش بانوان کمی بی مهری می شود اما از همین جا از آقای خوشبین و آقای حسینی و بخصوص آقای خادمیان یعنی همسرم که در تمام مسیر من را حمایت کردند، تشکر می کنم.

 

از روز شنبه،استارت تمریناتمان را می زنیم
اولین مسابقاتی که در پیش داریم، مسابقات داخل سالن آسیا(ایندور گیمز)است که کم تر از دو هفته دیگر در کشور ترکمنستان برگزار می شود که این مسابقات برای ما از اهمیت بالایی برخوردار است و برای همین تمریناتمان را از شنبه استارت می زنیم.

دیدگاه‌ها