کد خبر : 1455122 | 28 مرداد 1396 ساعت 10:45 | 48.9K بازدید | 10 دیدگاه

بررسی تازه‌ترین ادعای منصوریان 

استقلال سال 1403 در آسیا آقایی می‌کند؟

سرمربی استقلال برای کم کردن ناراحتی هواداران بعد از شکست برابر سایپا دست به ادعای جالبی زد.

استقلال سال 1403 در آسیا آقایی می‌کند؟

به گزارش "ورزش سه"،  علیرضا منصوریان بعد از بازی با سایپا که اولین صدای اعتراض هواداران تیمش را شنید تلاش کرد از آینده روشنی صحبت کند که در انتظار استقلال است. این در حالی بود که هواداران استقلال که از میان آنها بیش از 25 هزار نفر در استادیوم تختی حضور داشتند به شدت از شکست برابر سایپا عصبانی بودند و عده ای از آنها بر این باور بودند که وقت تغییر در کادرفنی فرا رسیده است.


اما منصوریان در نشست خبری بعد از بازی با سایپا بعد از تعریف از نمایش 90 دقیقه تیمش دست به پیش بینی در مورد دورنمای تیمش زد: ما برخلاف میل باطنی و روی دو پنالتی دو بازی‌مان را واگذار کردیم، اما فونداسیون این تیم را به نحوی درست کرده‌ام که تا سال 1402 یا 1403 یکی از قدرت‌های آسیا خواهیم شد. در آینده روزی را می‌بینم که استقلال یکی از ابرقدرت‌های ایران و آسیا خواهد شد.
هرچند منصوریان در نشست خبری بعد از بازی با العین دست به ادعای جذابی برای هواداران استقلال است اما ذکر این نکته ضروری است که میانگین سن بازیکنانی که در بازی با سایپا به زمین رفتند 28.6 بود و این که این تیم چطور می خواهد 7 سال دیگر در آسیا قهرمان شود، سوالی است که احتمالا فقط سرمربی این تیم می تواند به آن پاسخ بدهد.


منصوریان در فصل نقل و انتقالات بازیکنان جوانی مثل رابسون، بهنام برزای، کاوه رضایی و مجتبی حق دوست جوان را از دست داد و محسن کریمی هم که شرایط سنی مناسبی دارد از لیست این تیم خارج شد و  با خرید بازیکنانی مثل پژمان منتظری، مجتبی جباری، سرور چپاروف که همگی بالای 30 سال هستند و با جذب حسن بیت سعید، سجاد شهباززاده 27 و 28 سال سن و البته خرید قائدی 18 ساله میانگین سنی این تیم را نسبت به فصل گذشته تا حد زیادی بالا آورد. 


در حال حاضر ستون فقرات استقلال را بازیکنانی مثل مهدی رحمتی، خسرو حیدری، سرور چپاروف، مجتبی جباری و پژمان منتظری تشکیل می دهند که همگی بالای 33 سال سن داند و طبیعی است که این بازیکنان برای سال های طولانی نمی توانند در ترکیب این تیم به میدان بروند.


حالا شاید بهتر بتوان به این نکته رسید که آیا استقلال می تواند تا سال 1403 در فوتبال آسیا آقایی کند یا نه. البته علیرضا منصوریان در نقل و انتقالات تابستانی اقدام به جذب چند بازیکن جوان و گم نام کرد که بعید است آنها فعلا بتوانند کیفیتی در حد حضور در تیم اصلی پیدا کنند.

دیدگاه‌ها