کد خبر : 1455391 | 29 مرداد 1396 ساعت 11:29 | 19.6K بازدید | 0 دیدگاه

ادهم داور شانس ایران و شکست‌های عربستانی

محمد ادهم داور 31 ساله اردنی درحالی قضاوت دیدار پرسپولیس و الاهلی عربستان را در بازی رفت مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا بر عهده خواهد داشت که سابقه او نشان می دهد او برای تیم های عربستانی داور خوش یمنی نبوده است.

ادهم داور شانس ایران و شکست‌های عربستانی

به گزارش "ورزش سه"، حساسیت بالای بازی دو نماینده فوتبال ایران و عربستان در مرحله یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان آسیا باعث خواهد شد تا عملکرد داور این مسابقه بیش از پیش زیر ذره بین قرار بگیرد.
محمد ادهم داور 31 ساله اردنی قرار است این بازی فرا فوتبالی را قضاوت کند. همه دیگر از روابط دیپلماتیک و اتفاقاتی که در نهایت منجر به بازی در زمین بی طرف شد با خبر هستند ضمن اینکه رقابت ایران و عربستان در فوتبال آسیا یک رقابت جدی و ریشه دار است.


این داور اردنی در لیگ قهرمانان آسیا پیش از این بازی گوانژو و کاشیما آنتلرز را سوت زد که این بازی در نهایت یک بر صفر به نفع گوانژو به پایان رسید. ادهم در این بازی حساس فقط دوبار از کارت زرد استفاده کرد و سهم هر تیم یک کارت زرد بود.


نکته جالبی که اما درباره محمد ادهم می توان به آن اشاره کرد این است که این داور در قضاوت های اخیرش برای تیم های عربستانی خوش یمن نبوده است. او در دو بازی از سری مسابقات باشگاههای عربی که اخیرا برگزار شد دو بازی تیم های عربستانی را قضاوت کرد. 


در بازی که میان ای.اس.تونس و الهلال عربستان با قضاوت محمد ادهم برگزار شد نماینده تونس با نتیجه 3 بر دو باشگاه پرقدرت عربستانی را شکست داد.


ادهم همچنین در این مسابقات بازی دو تیم الفتح مراکش و النصر عربستان را سوت زد که در نهایت این بازی با برتری 4 بر صفر نماینده مراکش به پایان رسید.


ادهم اما در لیگ قهرمانان هم برای تیم های ایرانی و عربستانی قضاوت کرده است. در بازی لخویا برابر الفتح عربستان که با قضاوت او انجام شد لخویا 4 بر یک حریفش را شکست داد.


این داور اردنی اما برای تیم های ایرانی خیلی بد قدم نبوده است. او در لیگ قهرمانان این فصل بازی استقلال تهران برابر لوکوموتیو مسکو در تاشکند را قضاوت کرد که در نهایت با نتیجه یک بر یک به پایان رسید.


ادهم همچنین بازی استقلال خوزستان برابر الجزیره را در کشور امارات قضاوت کرد که نماینده ایران در این بازی توانست با یک گل به پیروزی برسد.


درباره قضاوت این داور اردنی نیز باید به این نکته اشاره کرد که او در سال 2017 در 7 مسابقه ای که در آسیا قضاوت کرده 15 کارت زرد از جیبش خارج کرده و جالب تر اینکه از کارت قرمز استفاده نکرده است.


او داوری است که علاقه زیادی به استفاده از کارت هایش ندارد. او در 44 بازی بین المللی اخیری که قضاوت کرده آماری 0.09 پنالتی ، 3.14 کارت زرد و 0.11 کارت قرمز را از خود به جای گذاشته است. 


از نکات جالب اینکه او بیشتر پنالتی هایش را به نفع میزبانان گرفته اما کارت زردهای بیشتری را نیز معمولا به تیم های میزبان داده است.


به نظر می رسد از منظر قضاوت و انتخاب داور پرسپولیس با توجه به سوابق این داور و خوش یمنی احتمالی اش برای تیم های ایرانی و بالعکس بد قدمی اش برای تیم های عربستانی ، شانس مناسبی برابر الاهلی دارد.

دیدگاه‌ها