کد خبر : 1455476 | 29 مرداد 1396 ساعت 16:58 | 16.6K بازدید | 0 دیدگاه

ساختار بسکتبال استرالیا با ایران متفاوت است

آتشی: فینال را هم ببازیم،‌ قهرمان آسیا هستیم

کارشناس بسکتبال ایران معتقد است شاگردان حاتمی تا همین جا نیز قهرمان آسیا به شمار می روند.

آتشی: فینال را هم ببازیم،‌ قهرمان آسیا هستیم

عنایت الله آتشی در گفت و گو با "ورزش سه"، درباره رویارویی امشب بسکتبال ایران و استرالیا در فینال کاپ آسیا اظهار داشت: رویارویی با استرالیا می تواند یک چالش جدید برای بسکتبال ایران باشد. استرالیا هم در قاره اقیانوسیه و هم در سطح جهان دارای اعتبار بالایی است. این تیم جزو ۱۰ تیم برتر جهان به شمار می رود و ساختارش با بسکتبال ما کاملا متفاوت است. علاقه مندی به بسکتبال در کشور استرالیا بسیار بالاست و بازیکنان سرشناسی از این کشور در لیگ های معتبر جهان بازی می کنند.


وی افزود: خیلی از بازیکنان سرشناس استرالیا که در لیگ NBA بازی می کنند،‌ در تیم فعلی حضور ندارند اما همین بازیکنان هم سطحشان بالاتر از آسیا است. بازی کردن مقابل این تیم برای بسکتبال ایران اهمیت بالایی دارد. البته ما تا همین جا می توانیم بگوییم قهرمان آسیا شدیم چون فقط استرالیا از یک قاره دیگر را پیش رو داریم اما به هر حال تصمیم بر این شده که ۲ تیم از قاره اقیانوسیه نیز در کاپ آسیا حاضر باشند. 


مربی سابق تیم ملی بسکتبال همچنین تصریح کرد: من بازی امشب را برای بسکتبال ایران مثبت می بینم چون اگر برنده شویم که یک شاهکار است و اگر هم ببازیم، چیزی را از دست ندادیم. ما قبلا در چند تورنمنت با نمایندگانی از استرالیا بازی کردیم اما هیچ وقت با تیم اول این کشور به این شکل در یک تورنمنت رسمی روبرو نشدیم. 


آتشی در پایان نیز گفت: حتی اگر امشب قهرمان شویم، نباید در توهم اینکه بسکتبال ما پیشرفت آنچنانی داشته، باشیم. ما ۳ بار قبل از این قهرمان آسیا شدیم اما از خیلی از کشورها عقب تر هستیم. اگر هم تا اینجای کار بازیکنان با قدرت تیم هایی چون کره جنوبی و لبنان را شکست دادند، با غیرت خودشان بوده و از هوش بالای خود استفاده کرده اند.

دیدگاه‌ها