کد خبر : 1455622 | 30 مرداد 1396 ساعت 10:32 | 21.1K بازدید | 0 دیدگاه

نگاهی متفاوت به رقیب پرسپولیس در یک چهارم نهایی آسیا

نیمکت الاهلی؛ از تله سانتانا تا زوج طلایی شوچنکو

تیم الاهلی عربستان حریف پرسپولیس در یک چهارم نهایی لیگ قهرمانان سومین تیم بزرگ عربستان و یکی از پرافتخارترین های این کشور است.

نیمکت الاهلی؛ از تله سانتانا تا زوج طلایی شوچنکو

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس سه شنبه در مسقط میزبان الاهلی عربستان است و برای رسیدن به جمع چهارتیم نهایی لیگ قهرمانان باید در دو بازی رفت و برگشت این تیم را شکست دهد.


درباره الاهلی حریف پرسپولیس در بازی مرحله یک چهارم نهایی آسیا بد نیست بدانید این تیم در سال 1937 تاسیس شده و در کنار الهلال و الاتحاد یکی از سه تیم مهم کشور عربستان به حساب می آید.

 

این تیم تا به حال 3 قهرمانی در لیگ عربستان، 13 قهرمانی جام حذفی، 6 جام پادشاهی ، 3 قهرمانی در جام شاهزاده فیصل و 1 سوپر کاپ را در رقابت های باشگاهی این کشور به دست آورده است.


در عرصه بین المللی هم این تیم سه قهرمانی در جام باشگاهی خلیج(فارس) و  1 جام قهرمانی کشورهای عربی را به دست آورده و البته دو بار شانس حضور در فینال باشگاه های آسیا را به دست آورده که در هر دو بار هم بازنده بوده است.


مغلوب کره‌ای ها


الاهلی عربستان اولین بار در سال 1985 به فینال جام باشگاه های آسیا رسید اما در فینال از تیم دوو رویالز کره شکست خورد. دومین بار نیز در سال 2012 الاهلی به فینال لیگ قهرمانان آسیا رسید ولی در بازی فینال این بار برابر اولسان هیوندای مغلوب شد تا بازهم دستش از جام کوتاه بماند.


مربیان سرشناس


تله سانتانا مربی سرشناس برزیلی در حد فاصل سال های 1983 -1985 هدایت این تیم را به عهده داشت و همراه این تیم به دو عنوان دست یافت. یک قهرمانی در لیگ و یک قهرمانی در جام حذفی حاصل کار سانتانا در این تیم بود. کریستین گروس سرمربی سوئیسی نیز که در سال 2014 هدایت این تیم را به عهده گرفت نیز یکی دیگر از مربیان موفق و سرشناس الاهلی است. او در طی دو سال و تا سال 2016 سه جام لیگ حرفه ای عربستان، جام پادشاهی و جام حذفی را همراه این تیم به دست آورد.


اما در حد فاصل حضور سانتانا و گروس (1983 تا 2016) مربیان سرشناس دیگری نیز هدایت الاهلی را به عهده داشته اند. بعد از تله سانتانان ، یک برزیلی سرشناس دیگر به نام سباستیائو لازارونی در سال های 89-90 سرمربی این تیم بود. در فصل 92-93 نیز لوئیز فیلیپه اسکولاری سرمربی الاهلی بوده است.


آخرین مربی الاهلی


سرگئی ربروف مربی 43 ساله و جوان اوکراینی آخرین سرمربی الاهلی است که مقابل پرسپولیس روی نیمکت این تیم می نشیند. او مهاجم سابق تیم ملی اوکراین و باشگاه دینامو کیف هم بوده است. ربروف زوج طلایی آندره شوچنکو در دیناموکیف و تیم ملی اوکراین در اواخر دهه نود میلادی بود. او در 75 بازی برای تیم ملی اوکراین 15 گل هم به ثمررسانده است. او در دوران بازی سابقه حضور در تاتنهام را هم دارد. ربروف مربی گری را در دیناموکیف آغاز کرد و با این تیم در عرض سه سال (2014-2017) در 136 بازی 94 برد، 22 باخت و 20 مساوی به دست آورد. ربروف دو ماه قبل به استخدام باشگاه الاهلی عربستان در آمد و با این تیم تا الان در دو بازی یک برد و یک باخت به دست آورده است.

دیدگاه‌ها