کد خبر : 1455642 | 30 مرداد 1396 ساعت 11:54 | 15.8K بازدید | 0 دیدگاه

دختر ایرانی در آستانه بازگشت به دنیای حرفه ای تنیس

ارغوان رضایی: یک درصد هم به موفقیتم شک ندارم

تنیسور زن ۳۰ ساله ایرانی در اندیشه بازگشت پرقدرت به میادین حرفه ای تنیس است.

ارغوان رضایی: یک درصد هم به موفقیتم شک ندارم

به گزارش "ورزش سه"، حتما تا به حال نام ارغوان رضایی، دختر ایرانی مقیم فرانسه را شنیدید که در سال ۲۰۱۰ توانست تا رده سیزدهم رنکینگ تنیس جهان بالا بیایید؛ اما بعد از آن به دلایلی از ورزش حرفه ای دور شد. تنیسور ایرانی مقیم فرانسه که تا سال ۲۰۰۵ برای ایران مسابقه می داد و طلای ۲ دوره بازی های کشورهای اسلامی را هم در کارنامه داشت، به دلیل قوانین فدراسیون جهانی تنیس مجبور شد برای حضور در دنیای حرفه ای با نام کشور دیگری در رقابت های حرفه ای حاضر شود. رضایی بعد از ۴ سال دوری از میادین تنیس چند ماهی است که تمرینات خود را برای بازگشت به سطح اول این رشته در جهان آغاز کرده و امیدوار است تا پایان سال ۲۰۱۷ بار دیگر به جدول رنکینگ ۵۰۰ نفره تنیس زنان جهان بازگردد. 


با ارغوان رضایی که هم اکنون در فرانسه تمرینات خود را پیگیری می کند، درباره آخرین وضعیت تمرینی اش و برنامه هایی که در سر دارد، همکلام شدیم. 


در ادامه ماحصل گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" با ارغوان رضایی را می خوانید. 

 


اولین مسابقه ام را باختم


از ابتدای سال جاری میلادی تمریناتم را به مرور آغاز کردم و تصمیم گرفتم چند مسابقه انجام دهم. اولین مسابقه ام را با یکی از حریفان فرانسوی انجام دادم و با اختلاف نزدیک شکست خوردم اما طبیعی است. به هر حال من چند سال از میادین دور بودم و باید تمریناتم را خیلی بهتر دنبال کنم. اینکه در چند بازی اول شکست بخورم اتفاق عجیبی نیست چون باید دوباره در جو تنیس حرفه ای قرار بگیرم.

 


کاملا آماده نیستم


با وجود اینکه چند ماه از آغاز دوباره تمریناتم می گذرد اما هنوز کاملا آماده نیستم. به خاطر اینکه اهداف بزرگی در سر دارم، نمی خواهم خیلی عجله کنم و باید اصولی پیش بروم. شاید کمی از برنامه ای که خودم داشتم، عقب تر هستم اما نگرانی وجود ندارد چون باید آرام آرام پیش بروم و عجله ای برای پیشرفت ندارم. 

 


فعلا با پدرم تمرین نمی کنم


مربی اصلی من در تنیس پدرم است اما فعلا تمرینات بدنسازی را انجام می دهم. یک مربی بدنسازی گرفتم و بیشتر وقتم را با او می گذرانم تا بتوانم از نظر بدنی به اوج برسم. بعد از اینکه بدنم آماده شد، با پدرم تمرینات تنیس را جدی تر پیگیری می کنم تا برای حضور در مسابقات آماده شوم و امیدوارم نتیجه بگیرم. نمی توانم دائما مربی عوض کنم و باید در حال حاضر به یک مرحله برسم و بعد از آن با پدرم کار کنم که شناخت خوبی روی من دارد. 

 


فرانسوی ها از بازگشتم استقبال کردند


مدتی است که تمریناتم را در فرانسه آغاز کردم و الان هم در همین جا خودم را آماده می کنم. وقتی فرانسوی ها متوجه شدند که می خواهم بار دیگر به صورت حرفه ای تنیس بازی کنم، خیلی خوشحال شدند و از این موضوع استقبال کردند. خیلی از دوستانم اینجا سعی می کنند در این راه به من کمک کنند. اینجا برای من احترام زیادی قائل هستند چون سابقه و پیشینه مرا می دانند. فعلا که جو خوبی وجود دارد و امیدوارم به همین شکل پیش برویم. البته هنوز تصمیم نگرفتم که در مسابقات رسمی برای کدام کشور مسابقه بدهم چون فرانسوی ها قبلا از من مالیات زیادی گرفتند و رفتار خوبی با من نداشتند.

 

 


تا پایان ۲۰۱۷ وارد رنکینگ می شوم


من انگیزه بالایی دارم و به توانایی خودم نیز اطمینان دارم. هدف من از بازگشت به تنیس این است که دوباره وارد رنکینگ ۵۰۰ نفر برتر جهان شوم. مطمئن باشید خیلی سریع می توانم به این جایگاه برسم و شاید از زمانی که استارت نهایی را بزنم، فقط یک ماه طول بکشد تا به رنکینگ زیر ۵۰۰ برسم. به زودی این اتفاق رخ می دهد و تا کمتر از یک ماه دیگر تمرینات تنیس را آغاز می کنم. برنامه ام این است که تا پایان سال ۲۰۱۷ به رنکینگ زیر ۵۰۰ برسم و بعد از آن هم پیشرفت کنم. 

 


باز هم می توانم سیزدهم جهان شوم


این توانایی را در خودم می بینم که بتوانم یک بار دیگر به جایگاهی که ۶،‌ ۷ سال قبل در آن قرار داشتم، برسم. من سال ها در کنار بازیکنان حرفه ای جهان زندگی کردم و مقابل آنها مسابقه دادم. اگر یک درصد شک داشتم که نمی توانم به آن جایگاه برگردم، اصلا فکر بازگشت به تنیس را نمی کردم. امیدوارم همه چیز برای من طبق برنامه پیش برود و بتوانم بار دیگر درمیان نفرات برتر جهان قرار بگیرم. 

 


با فدراسیون ایران کاری ندارم


فعلا برنامه ای برای حضور در ایران ندارم. البته اواخر سال گذشته بود که به ایران سفر کردم و در چند مسابقه نمایشی حاضر شدم اما فعلا تمریناتم را در فرانسه پیگیری می کنم. شاید هم اتفاقی رخ دهد و بخواهم به ایران بیایم اما فعلا این سفر در برنامه ام نیست. البته از نظر ورزشی که قطعا برنامه ای در ایران ندارم چون فدراسیون با ما رابطه خوبی ندارد. من هم با آنها کاری ندارم و کار خودم را انجام می دهم.

 

 

کامنت های مردم به من انگیزه می دهد


در چند ماه اخیر که اعلام کردم می خواهم به دنیای حرفه ای تنیس برگردم، مردم ایران به من محبت داشتند و دائما پیام های آنها را در اینستاگرام و صفحات شخصی ام می بینم. همه آنها به من می گویند زودتر به میادین حرفه ای برگرد و این کامنت ها به من انگیزه بالایی می دهد. امیدوارم هر چه زودتر این اتفاق رخ دهد.

دیدگاه‌ها