کد خبر : 1455932 | 31 مرداد 1396 ساعت 09:57 | 54.9K بازدید | 5 دیدگاه

ببرهای شرق آسیا با 26 بازیکن استارت زدند

خط و نشان سرمربی جدید کره برای ایران

اردوی آماده سازی کره ای ها برای دو مصاف سرنوشت ساز با ایران و ازبکستان در راه صعود به جام جهانی 2018 روسیه زیر نظر سرمربی جدید آغاز شد.

خط و نشان سرمربی جدید کره برای ایران 

به گزارش "ورزش سه"، کسب تنها 13 امتیاز از 8 بازی مقدماتی جام جهانی و تنها یک امتیاز اختلاف با ازبک ها در جدول رده بندی گروه A مقدماتی جام جهانی در آسیا باعث شد تا اولی اشتیلیکه آلمانی با فشار انتقادات از سمت خود برکنار و شی تائه یونگ سرمربی زیر 20 ساله های کره جانشین او شود.انتخابی پرسرو صداتر از برکناری مربی ناکام آلمانی آن هم تنها برای دو بازی باقی مانده در مقدماتی روسیه 2018 که روسای فدراسیون فوتبال کره را با چالشی بزرگ روبرو ساخته بود.

 

1236693


با نزدیک شدن به زمان بازی مرگ و زندگی ببرهای شرق آسیا مقابل ایران در سنتی ترین بازی قاره آسیا شی تائه یونگ برنامه های آماده سازی خود برای مصاف با ایران را با دعوت از 26 بازیکن به اردو آغاز کرد. بازیکنانی که در میان آنها چند مصدوم سرشناس نیز دیده می شدند که قرار گرفتن این نام ها در دفترچه سرمربی تیم ملی به یکی از سوژه های جالب رسانه های کره ای تبدیل شد تا واکنش سرمربی جدید کره را پی داشته باشد.

 

1236691


تائه یونگ در خصوص دعوت از 26 بازیکن به اردو آن هم با علم به این که چند نفر مصدوم هستند به سایت کره تایم گفت:« من برای داشتن تیمی متحد نیاز داشتم که همه بازیکنان را در این اردو در اختیار داشته باشم چه سالم چه مصدوم. الان بیشتر از شرایط جسمی برای من و همکارانم شرایط روحی و روانی حاکم بر اردو تا قبل از مصاف با ایران اهمیت دارد از همین رو تصمیم گرفتیم همه بازیکنان را دعوت کنیم و تا آخرین روز مثل یک تیم متحد کنار هم برای شکست دادن ایران تلاش کنیم».

 

1236692


سرمربی کره ادامه داد:«فداکاری و از جان گذشتگی شعاری است که مردم کره از قدیم به آن وفادار بودند و حالا برای پایان دادن به ناکامی ها و رسیدن به جام جهانی من می خواهم این شعار را در تیم ملی زنده کنم بنا براین طرفداران کره مطمئن باشند که در مصاف با ایران و ازبکستان تیم متفاوت خواهند دید، تیمی که بازیکنانش برای همدیگر جان خود را نیز خواهند داد».

 

1236694


صحبت های سرمربی کره دقیقا مصداق همان رفتاری است که چهار سال قبل چوی کانگ هی سرمربی وقت این تیم در آستانه مصاف با ایران انجام داده بود، رفتاری که خشم کی روش و شاگردانش را برانگیخت و باعث شد آنها با شکست دادن کره در بوسان هم تیم اول گروه راهی برزیل شوند هم کری های مرسوم بین دو کشور را ببازند. نکته ای که رسانه های کره نیز به آن اشاره و ابراز امیدواری کردند سرمربی جدید وارد این گونه جنگ های روانی مقابل کارلوس کی روش نشود.


تمرینات کره برای مصاف با ایران در حالی از دیروز در کمپ تیم های ملی در شهر سئول آغاز شد که کادر فنی کاملا بومی و نسبتا سرشناس حاضر توجه بسیاری از رسانه ها را به خود جلب کرده بود به خصوص چا دو ری مشهور که با همان شکل و شمایل خاص خود با ملی پوشان به خوش و بش می پرداخت. در این تمرین دو بازیکن مصدوم و سرشناس کره که احتمال کمی دارد به بازی با ایران برسند به صورت اختصاصی کارکردند ضمن این که بنا به اعلام شی تائه یونگ دو لژیونر سرشناس کره از جمله سون هیونگ مین بازیکن تاتنهام نیز از دوشنبه به اردوی آماده سازی اضافه خواهد شد.

 

دیدگاه‌ها