کد خبر : 1455941 | 31 مرداد 1396 ساعت 10:21 | 14.3K بازدید | 1 دیدگاه

20 شهریور، آخرین مهلت برای پرداخت 20 درصد بدهی‌ها

محرومیت بدهکارها از جذب بازیکن در نیم فصل!

بر اساس اعلام فدراسیون فوتبال باشگاه های بدهکار لیگ برتر از نقل و انتقالات نیم فصل محروم خواهند شد.

محرومیت بدهکارها از جذب بازیکن در نیم فصل!

به گزارش "ورزش‌سه"،  موضوع بدهکاری باشگاه های فعال در لیگ برتر از مدت ها پیش وجود داشته است. مساله ای که با وجود هشدارها و وضع قوانین مختلف از سوی سازمان لیگ و فدراسیون هنوز هیچ تدبیر درستی برای آن در نظر گرفته نشده است. در این خصوص چند سال بود که کمیته انضباطی اعلام می کرد باشگاه های بدهکار حق حضور در لیگ برتر را ندارند اما نه تنها این اتفاق نمی افتاد که آن باشگاه ها با هزینه های میلیاردی در مسابقات حاضر می شدند. از سال گذشته نیز با حضور مهدی تاج در راس فدراسیون برخی سخت گیری ها انجام شد ولی هنوز به نتیجه نرسیده است.


حالا فدراسیون فوتبال برای پرداخت بخشی از بدهی ها به بازیکنان و مربیان سابق توسط باشگاه ها، قصد دارد مساله جدیدی را مورد نظر قرار دهد. در این خصوص مهدی تاج امروز در نشست کارگروه حقوقی و قضایی فدراسیون فوتبال شرکت کرد. در جلسه ای که علاوه بر تاج نفراتی مانند ساکت، براتی، فتاحی، صالحی رییس استیناف و ... حضور داشتند درباره مساله باشگاه های بدهکار بحث و بررسی شد و تصمیم نهایی محرومیت باشگاه ها در نیم فصل در صورت عدم رسیدگی به پرونده ها بود.


اعضای این کارگروه پس از بررسی همه جوانب تا 20 شهریورماه به باشگاه های بدهکار مهلت دادند تا 20 درصد از کل بدهی ها به علاوه مبلغ معادل قرارداد های جدید خود را پرداخت کنند. به عبارت بهتر علاوه بر 20 درصد بدهی های قبلی، اگر مثلا باشگاهی امسال 10 میلیارد تومان با بازیکنان جدیدش قرارداد بسته باید به همان مقدار از بدهی هایش در گذشته را نیز بپردازد. 


در صورتی که باشگاه ها به این هشدار بی توجهی کنند، از سوی فدراسیون از پنجره نقل و انتقالاتی نیم فصل محروم خواهند شد و مهلت جدیدی دریافت می کنند. اگر بازهم رسیدگی انجام نشود، از نقل و انتقالات از ابتدای فصل آینده محروم خواهند شد!


چنین دستور العملی قطعا با واکنش باشگاه های لیگ برتری مواجه می شوند. با توجه به اینکه زمان زیادی تا 20 شهریورماه باقی نمانده باشگاه هایی مثل استقلال و پرسپولیس بعید است بتوانند چنین مبلغ سنگینی بابت 20 درصد بدهی ها و البته مبلغی معادل قرارداد های جدید خود پرداخت کنند و باید دید در نهایت این ماجرا به کجا ختم می شود.

دیدگاه‌ها