کد خبر : 1456130 | 31 مرداد 1396 ساعت 21:24 | 38K بازدید | 0 دیدگاه

اولین توقف خانگی شاگردان کمالوند

صنعت نفت با دو گل آگوستو سزار توانست بازی باخته را با تساوی عوض کند و یک امتیاز خانگی بگیرد.

به گزارش ورزش سه، ذوب آهن اصفهان و صنعت نفت آبادان  در ورزشگاه تختی آبادان به مصاف یکدیگر رفتند و در نهایت این دیدار با تساوی ٢-٢ به پایان رسید.
مهران درخشان مهر و مهدی رجب زاده(پنالتی) برای ذوب آهن و آگوستو سزار(٢گل) برای صنعت نفت گلزنی کردند، همچنین شیمبا یک پنالتی برای صنعت نفتی ها از دست داد.

 


با گزارش زنده این بازی همراه ورزش سه باشید.


هفته پنجم، ٣١ مرداد ١٣٩٦

ورزشگاه تختی آبادان، تعداد تماشاگر: ٧ هزار نفر


داوران:
حسن اکرمی – مهدی الوندی – علی دودانگه


 

 

ترکیب صنعت نفت آبادان

 

ناصر سالاری، حسین بغلانی، مرتضی اسدی، علی عبدالله زاده، حسین ساکی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم، فرید بهزادی کریمی (46- زبیر نیک‌نفس)، امید جهانبخش (59- میلاد جهانی) و لوسیانو پریرا
سرمربی
فراز کمالوند


 

ترکیب ذوب‌آهن

 

رشیدمظاهری، وحید محمدزاده، محمدنژادمهدی، دانیال اسماعیلی‌فر، مهران درخشان‌مهر، گئورگ ولسیانی، حمید بوحمدان، محمدرضا حسینی، مهدی رجب‌زاده( ربیع عطایا 60(اسماعیل شریفات 87))، احسان پهلوان و مرتضی تبریزی

سرمربی: امیر قلعه نویی

 

 

اخطار

 

رشید مظاهری- محمد نژاد مهدی از ذوب آهن

کرار جاسم و سزار از صنعت نفت آبادان.


شرح بازی
صنعت‌نفت آبادان بازی خانگی دو بر صفر باخته برابر ذوب‌آهن اصفهان را با نتیجه مساوی 2 بر 2 عوض کرد.

تیم‌های شکست خورده‌ی هفته چهارم با هدف کسب سه امتیاز قدم به میدان گذاشتند تا وضعیت بهتری در جدول رده‌بندی پیدا کنند. صنعت‌نفت در غیاب محمد شادکام سه‌اخطاره از مثلث لوسیانو پریرا، امید جهانبخش و فرید بهزادی کریمی در خط حمله استفاده می‌کرد و هافبک‌های خارجی تیم میزبان در صدد راه‌اندازی و تغذیه مثلث تهاجمی صنعت‌نفت بودند. ذوب‌آهن هم پس از بازگشت گئورگ ولسیانی به ترکیب اصلی، بازی را با دو هافبک دفاعی آغاز کرد تا ضمن یارگیری فشرده با کرار جاسم در میانه میدان و اداره‌‌ی حملات تیم نفت آبادان، چشم به ضدحملات داشته باشد که در نیمه اول چند بار با استفاده از شکاف‌های موجود در خط دفاعی میزبان، ضدحملات خطرناکی را شکل داد.

شوت پای چپ لوسیانو پریرا در دقیقه 13 تماشاگران حاضر در ورزشگاه را برای گل نیم‌خیز کرد، اما توپ به شکل خطرناکی از کنار دروازه‌ی مظاهری گذشت و چند دقیقه پس از آن، شوت جهانبخش در میانه راه توسط مدافعان ذوب‌آهن قطع شد. شاگردان قلعه‌نویی پس از تحمل فشار اولیه صنعت‌نفت، اولین خطر جدی را در دقیقه 22 خلق کردند که پاس تبریزی به دهانه‌ی دروازه‌ی سالاری توسط حسین ساکی مدافع صنعتی‌ها دفع شد. 

دومین حضور ذوبی‌ها در محوطه جریمه میزبان اما یک ضربه پنالتی به همراه داشت و داور به نشانه خطای پنالتی سالاری روی تبریزی در سوت خود دمید که این صحنه با اعتراض شدید تیم میزبان همراه شد. پنالتی را رجب‌زاده پس از خاتمه اعتراضات به گل تبدیل کرد. بازیکنان صنعت‌نفت که از تصمیم داور عصبی شده بودند، دقایق پایانی نیمه نخست را تحت تأثیر گل دریافتی دنبال می‌کردند و همین امر به یاران ذوب‌آهن فرصت داد که تا یکقدمی زدن گل دوم پیش بروند، اما ضربه سر بازیکن ذوب در آخرین لحظات وقت تلف شده به تیر افقی دروازه‌ی آبادانی‌ها برخورد کرد تا نیمه اول با تک گل رجب‌زاده خاتمه پیدا کند.

صنعت‌نفت نیمه دوم را با یک تعویض آغاز کرد و نیک‌نفس جای بهزادی کریمی را گرفت تا آرایش زردپوشان در میدان تغییراتی داشته باشد. شوت آگوستو سزار در اولین دقیقه از این نیمه، نخستین خطر صنعتی‌ها را ایجاد کرد که توپ از بالای دروازه ذوب‌آهن عبور کرد و متعاقب آن شوت زمینی پهلوان با فاصله اندکی از کنار تیر عمودی دروازه صنعت‌نفت به خارج رفت.

شاگردان کمالوند که نیمه دوم را تهاجمی‌ آغاز کرده بودند، در دقیقه 53 با شوت نیک‌نفس خطرساز شدند و در دقیقه 55 یک موقعیت تک‌به‌تک نصیب زردپوشان شد که آگوستو سزار نتوانست از این فرصت عالی بهره لازم را ببرد و توپ را به بالای دروازه زد.

مربیان صنعت‌نفت و ذوب‌آهن در ادامه این نیمه تغییراتی در خطوط میانی تیم‌هایشان ایجاد کردند تا کنترل میانه میدان را از دست ندهند. ربیع عطایا هافبک لبنانی ذوبی‌ها که جایگزین رجب‌زاده شد، دقایقی پس از ورودش یک ارسال منجر به گل انجام داد تا با رقم خوردن گل دوم ذوب‌آهن، کار برای صنعت‌نفت مشکل‌تر شود.

در بیست دقیقه پایانی، صنعت‌نفت برای جبران گل‌های خورده حمله می‌کرد و ذوب‌آهن طراحی ضدحملات را ادامه می‌داد. زردپوشان آبادانی روی همکاری دو بازیکن برزیلی، با استفاده از دفع ناقص مظاهری و با ضربه نهایی آگوستو سزار قفل دروازه‌ی تیم میهمان را در دقیقه 78 گشودند تا بازی با حساسیت بالایی دنبال شود.

چهار دقیقه پس از گل صنعت‌نفت، پاس عالی کرار جاسم به لوسیانو پریرا و خطای محمد نژادمهدی مدافع ذوب‌آهن باعث اعلام پنالتی برای زردپوشان شد و آبادانی‌ها تا یک‌قدمی زدن گل تساوی پیش رفتند اما لوسیانو پریرا که خواستار زدن پنالتی شده بود، این فرصت طلایی را از دست داد و شوت محکم وی از بالای دروازه میزبان به بیرون رفت.

در حالی که بازی به دقایق اضافی رسیده بود، آگوستو سزار هافبک برزیلی نفت آبادان با شوت سنگین از راه دور دروازه ذوب‌آهن را برای دومین بار گشود تا صنعت‌نفت متحمل اولین باخت خانگی نشود و این دیدار با تساوی 2 بر 2 به پایان برسد.

 

شرح گل ها




١-٠( مهدی رجب زاده-ذوب آهن اصفهان): خطای ناصر سالاری روی مرتضی تبریزی داور را متقاعد کرد تا یک ضربه پنالتی برای تیم میهمان اعلام کند، مهاجم کهنه کار ذوب آهن موفق شد تا در دقیقه ٣٧ از روی نقطه پنالتی اولین گل تیمش را به ثمر برساند.

 

٢-٠( مهران درخشان مهر- ذوب آهن اصفهان): در دقیقه ٦٨ سانتر از سمت راست بازیکنان صنعت نفت را مهران درخشان مهر، مدافع جوان جلوکشیده توانست به دومین گل تیمش تبدیل کند.

 

٢-١( آگوستو سراز-صنعت نفت آبادان): در دقیقه ٧٨ سانتر شیمبا از سمت چپ روی خط دروازه با واکنش ناقص مظاهری مواجه شد و آگوستو سزار موفق شد تا از روی خط دروازه یکی از گل ها را جبران کند.

 

 

بهترین بازیکن:

 

آگوستو سزار هافبک برزیلی صنعت نفت هر دو گل تیمش را به ثمر رساند، شوت استثنایی سزار از فاصله حدودا ٣٠ متری را می توان زیباترین گل هفته دانست، گلی که البته شادی پس از آن یک کارت زرد برای این هافبک به همراه داشت.

 

اتفاق ویژه:

 

صنعت نفت هر دو بازی قبل خود در آبادان را پیروز شده بود و با تساوی دقیقه آخری طلسم نباختن های تیم کمالوند در خانه شکسته نشد.

 

 

در حاشیه

 

 

*این بازی برای تماشاگران آبادانی رایگان اعلام شده است.
*پس از اینکه داور بازی نفت آبادان و ذوب‌آهن یک پنالتی علیه آبادانی‌ها اعلام کرد، تماشاگران  معتقد بودند داور به ناحق پنالتی گرفته است.

* داوران بعد از سوت پایان نیمه اول با تاخیر به رختکن رفتند.

* حدود 7 هزار تماشاگر در ورزشگاه حضور دارند.

* علوی، سرمربی کارون اروند خرمشهر در ورزشگاه حضور دارد.

دیدگاه‌ها