کد خبر : 1456227 | 01 شهریور 1396 ساعت 08:47 | 10.1K بازدید | 2 دیدگاه

اتفاق روز: سپیدرود با لیگ برتر اخت می‌شود

کسب یک تساوی ارزشمند خارج از خانه در برابر سپاهان موجب شد تا سپیدرود پس از هفته های بد آغاز فصل، حالا خیلی خوب با لیگ برتر ارتباط پیدا کند.

به گزارش "ورزش سه"، سپیدرود امسال به عنوان سی و ششمین تیم تاریخ لیگ برتر به عنوان مهمانی تازه وارد به سطح نخست فوتبال ایران صعود کرد تا به عنوان یکی از چهار تیم پرطرفدار ایران زیر ذره بین رسانه ها قرار بگیرد.


صعود پر سر و صدای این تیم با دو صعود پی در پی از لیگ دو به لیگ برتر از یک سو و نتایج خوب سپیدرود در بازی های تدارکاتی پیش فصل موجب شد تا سطح توقع از این تیم قدیمی در بین اصحاب رسانه و هواداران پرتعداد رشتی ها بالا برود و سرخ پوشان با پیش فرض شگفتی ساز بودن لیگ برتر را آغاز نماید.


اما هلهله هواداران سپیدرود تا دقیقه  ۶۳ همان بازی نخست بیشتر دوام نیاورد و در حالی که با یک گل زودهنگام از نفت تهران پیش افتادند بر اثر دو اشتباه مهلک بازی برده را با باخت تعویض کردند تا دریابند لیگ برتر جایی نیست که اشتباهات بخشیده شود. رشتی ها زمانی دریافتند ماه عسل شان زودتر از حد تصور خاتمه یافته که یک باخت بد خانگی در کارنامه شان ثبت شد و یک بازی یک طرفه به سودشان را در تبریز با گل واپسین ثانیه ها از دست دادند.

 

1236972


از آنجا شد که سیل انتقادات ویرانگر و اغلب مغرضانه بر سپیدرود آوار شد که همگی با جمله "از اول قابل پیش بینی بود که .." شروع می شد و به گزینه پیشنهادی نویسنده برای تصدی پست سرمربیگری خاتمه می یافت! فشار هواداران و نتیجه گیری های مناسب پارس جنوبی، دیگر تیم تازه صعود کرده، ادامه این  کار سخت و امید به بازگشت را کمرنگ می کرد.


در این میان کسی این پرسش اساسی را مطرح نکرد که آیا اساسا در شرایط زمانی کمتر از سه ماه (حد فاصل خاتمه لیگ دسته اول فصل گذشته تا آغاز لیگ برتر فصل تازه) امکانش هست که ساختار سازمانی و فکری و هویتی یک باشگاهی که علی رغم قدمت اما همواره در سطح دو و سه فوتبال ایران حاضر بوده، خود را با چالش های فراوان سطح نخست فوتبال ایران تطبیق دهد؟ یا کسی ورود بیشتر از ده بازیکن جدید و خروجی به همین تعداد را ندید که تا چه حد می تواند بر کیفیت بازی تیمی سپیدرود تاثیر منفی بگذارد. امکانات اندک و کمبودهای مالی و محدودیت در بازار نقل و انتقالات و سایر موارد هم از دیگر دلایلی بود که می شد در نقدها لحاظ بشوند و نشد!


البته این شاید از تیمی که در فصل گذشته در رقابتی نابرابر توانسته بود گلیم خود را از آب بیرون بکشد خیلی هم بی ربط نبود تا خیلی سریع خود را جمع و جور کند و به بازی ها برگردد، که برگشت.


یک برد خانگی به موقع در برابر پیکان و یک تساوی ارزشمند خارج از خانه در برابر تیمی چون سپاهان حکایت از آن دارد که رشتی ها در حال بروز شدن با لیگ برتر هستند و هر چه به جلو می روند با اعتماد به نفسی بالاتر بازی های خود را پی می گیرند. سپیدرود علی نظر در برابر سپاهان آمده بود تا جلوی باخت های بد خارج از خانه را بگیرد و با ارایه یک بازی منطقی و با حوصله توانست به هدفش دست یابد و حتی در چند صحنه می توانست شگفتی خود را با غلبه بر سپاهان کامل نماید.


بازگشت سپیدرود و اخت شدن شاگردان نظرمحمدی به بازی ها خبر خوبی برای فوتبال دوستان است، چرا که به جز پرشدن ورزشگاه های میزبان سپیدرود که البته اتفاق خوبی است، نزدیکی کیفیت تیم ها به هم می تواند لیگ ما را به سمت داشتن فوتبالی پویا و جذاب سوق دهد که فاصله ی بالا تا پایین جدولش خیلی نیست.

دیدگاه‌ها