کد خبر : 1456267 | 01 شهریور 1396 ساعت 10:30 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

کاظمی: چرا فکر می کنید بسکتبال افت کرده؟

دفاع ستاره بسکتبال ایران از نایب قهرمانی

بازیکن تیم ملی بسکتبال گفت: استرالیا با فیزیک متفاوت بازیکنانش به راحتی تیم های آسیایی را شکست داد.

دفاع ستاره بسکتبال ایران از نایب قهرمانی

به گزارش "ورزش سه"، حالا که چند روز از نایب قهرمانی تیم ملی بسکتبال در رقابت های کاپ آسیا می گذرد، بهتر می شود با بازیکنان این تیم درباره مسابقاتی که با موفقیت نسبی همراه بود، صحبت کرد. 
ارسلان کاظمی، بازیکن پست ۴ بسکتبال ایران که جزو موثرترین نفرات تیم مهران حاتمی در این تورنمنت محسوب می شد، معتقد است شکست دادن استرالیا در آینده ای نزدیک برای ایران دور از دسترس نیست. 
در ادامه مشروح گفت و گوی خبرنگار "ورزش سه" با ارسلان کاظمی را می خوانید. 

 


شکست لبنان و کره آسان نبود


ما تمام تیم های آسیایی را شکست دادیم. به نظرم یکی از سخت ترین بازی های ما در کاپ آسیا با لبنان بود چون آنها از شرایط میزبانی سود می بردند و فشار تماشاگران کار ما را سخت کرده بود. البته مقابل کره هم با اینکه ۱۷ امتیاز پیش افتاده بودیم، عقب افتادیم؛ اما با اعتماد به نفس به بازی برگشتیم و به فینال رسیدیم.

 


برای قهرمانی رفته بودیم


همه می دانستیم کار سختی مقابل استرالیا داریم چون آنها با توجه به فیزیک متفاوت بازیکنانشان نسبت به آسیایی ها،‌ تمام تیم ها را با اختلاف ۳۰ امتیاز شکست داده بودند. ما برای پیروزی به میدان رفتیم چون وقتی تا پای قهرمانی می روی، دوست داری قطعا دستت به جام برسد اما زورمان به آنها نرسید. دفاع خیلی خوبی داشتند و همین باعث شد به تدریج اختلاف زیاد شود. 

 


بردن استرالیا غیرممکن نیست


با اینکه استرالیا با بازیکنان المپیکی خود به این مسابقات نیامده بود اما بازهم آنها از قدرت بالایی برخوردار بودند. به هر حال آمده بودند جام را با خودشان ببرند. به نظر من بردن این تیم غیرممکن نیست؛ اما نیاز به برنامه ریزی بهتر دارد. ما باید سعی و تلاش خود را بیشتر کنیم تا بتوانیم از آسیا فراتر رفته و به سطح تیم هایی چون استرالیا برسیم. آنها در این تورنمنت واقعا بهتر از همه تیم های آسیایی بودند. 

 


بودن یا نبودن در تیم منتخب اهمیتی نداشت


من از ابتدای مسابقات گفته بودم فقط هدفم کمک به تیم است و اصلا به عنوان شخصی فکر نمی کنم. حالا اینکه حامد حدادی و محمد جمشیدی جزو برترین ها قرار گرفتند، مرا خوشحال کرد؛ اما همه ما ترجیح می دادیم که مثل استرالیا هیچ نفری را بین ۵ بازیکن برتر نداشته باشیم ولی قهرمان شویم. به هر حال حامد حدادی با توانایی های بالای خود نشان داد که هنوز هم بهترین بازیکن آسیا است. 

 


بسکتبال افت نکرده


ما سال گذشته هم در تورنمنتی که برای تیم های آسیایی برگزار شد، قهرمان شدیم و قبلا نشان دادیم که مدعی اصلی در سطح قاره هستیم. حالا استرالیا هم به این جمع اضافه شده و ما باید اهداف بزرگتری مثل رفتن به المپیک را دنبال کنیم. البته چند ماه دیگر رقابت های انتخابی جام جهانی را در پیش داریم که اهمیت بالایی دارد. نمی دانم چرا برخی حرف از افت بسکتبال می زنند،‌در حالی که ما فقط به استرالیا یعنی تیم چهارم المپیک باختیم. در یک دهه اخیر همیشه بسکتبال ایران در سطح اول قاره آسیا بوده و الان هم شرایط فرقی نکرده است.

دیدگاه‌ها