کد خبر : 1457446 | 07 شهریور 1396 ساعت 01:00 | 136.6K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های جذاب کیانی و مشکلات ورزشگاه امام رضا؛

گزارش کامل برنامه نود با ملی‌پوشان در سئول

عادل فردوسی‌پور در برنامه این هفته گفت‌وگوی جذابی با کاپیتان تراکتور داشت و همچنین علت عدم انجام بازی در ورزشگاه امام رضا نیز مشخص شد.

گزارش کامل برنامه نود  با ملی‌پوشان در سئول

به گزارش "ورزش سه"، برنامه نود دوشنبه شب(ششم شهریورماه) از ساعت 22:40 آغاز شد که علاوه بر بررسی بازی‌های لیگ برتر در هفته پنجم، گزارشی از تمرین تیم ایران در کره جنوبی و مصاحبه‌هایی با کارلوس کی‌روش و بازیکنان پخش شد؛ همچنین داریوش مصطفوی، مهدی مناجاتی و مهدی کیانی حرف‌های جالبی مطرح کردند که مشروح آن را در زیر می‌خوانید:


* نظرسنجی


مخاطبان برنامه نود می‌توانند از بین «برد ایران»، «مساوی» و «برد کره جنوبی» یک گزینه را برای پیش‌بینی نتیجه دیدار تیم‌های ملی ایران و کره جنوبی در مرحله مقدماتی جام جهانی انتخاب کنند.

 

* آنچه در برنامه نود امشب می‌بینید:


- شکست دوباره استقلال و تشدید فشارها روی علیرضا منصوریان و اولتیماتوم جدی مدیران این باشگاه به سرمربی آبی‌ها.
- مدرن، مجهز و استاندارد مثل ورزشگاه امام رضا در مشهد؛ هدیه‌ای که ماه‌هاست کادو پیچ مانده است.
- به بهانه جدال روز پنج‌شنبه ایران و کره جنوبی؛ تصاویر کمتر دیده شده از تقابل‌های تاریخی این دو تیم.

 

* پرسپولیس ایران 2 الاهلی عربستان 2


نکات بازی


خلیل‌زاده تعداد گل‌های خورده و زده پرسپولیس در آسیا را برابر کرد.
2 گل برای پرسپولیس، هر 2 گل توسط خریدهای جدید این تیم.
توقف روند سه پیروزی پیاپی الاهلی برابر نمایندگان ایران.
پرسپولیس برای نخستین بار در در دیداری که با دو گل عقب افتاده بود، شکست نخورد.


- در جریان این گزارش، مصاحبه‌هایی هم از حضور تماشاگران ایرانی در ورزشگاه سلطان قابوس انجام گرفته بود.

 

نگاهی دیگر به بازی پرسپولیس-الاهلی عربستان

 

* تصاویری از مرحوم ایرج باباحاجی‌، خبرنگار فقید ورزشی که اخیرا جان خود را از دست داد، پخش شد.

 

* صنعت نفت آبادان 2 ذوب‌آهن 2


نکات بازی


نخستین گل خورده صنعت نفت در بازی‌های خانگی لیگ هفدهم توسط رجب‌زاده اتفاق افتاد.
شیمبا برای نخستین بار پنالتی‌های این فصل را به اوت زد.
ذوب‌آهن نخستین تیمی شد که در آبادان از صنعت نفت امتیاز گرفت.
کمالوند بدون پیروزی مقابل امیر قلعه‌نویی.


- کنفرانس مربیان


امیر قلعه‌نویی: حیف شد این مسابقه یک برنده نداشت ولی چهار گل و صحنه‌های زیبایی را  شاهد بودیم که به تیرک زدیم و آنها موقعیت  تک به تک را  از دست دادند.
فراز کمالوند: به اعتقاد من حق مسلم ما پیروزی بود؛ بعد از گلی که دریافت کردیم شکل تیم برهم ریخت و سخت بود به بازی برگردیم اما خدا را شکر بازنده نشدیم.
 

* استقلال خوزستان 0 پارس جنوبی جم 1


پارس جنوبی بهترین خط حمله لیگ برتر.
نخستین کلین‌شیت پارس جنوبی در این فصل.
تارتار برای نخستین بار در لیگ برتر موفق به شکست تیم ویسی شد.


- کنفرانس مربیان


عبدالله ویسی: بازی بی‌عرضه و بی‌لیاقتی انجام دادیم؛ وقتی از 12-10 ضربه آزاد یکی را استفاده نمی‌کنیم، همین اتفاق می‌افتد؛ با اینکه پارس جنوبی امتیازات خوبی در این فصل جمع کرده؛ ولی تنها دو توپ در چارچوب ما داشتند.
مهدی تارتار: در این هوای گرم به سختی سه امتیاز گرفتیم؛ بچه‌های ما زحمت کشیدند و به آنها خسته نباشید می‌گوییم که بعد از چهار بازی بالاخره گلی دریافت نکردیم.

 

* گزارش از تمرین تیم ملی در سئول کره جنوبی و مصاحبه با سرمربی و بازیکنان


علیرضا بیرانوند: رکورد گل نخوردن متعلق به تمام تیم مخصوصا مدافعان، بازیکنان و کادر فنی است ؛ به دنبال حفظ رکورد گل نخوردن هستیم که امیدواریم به آن برسیم.
اشکان دژاگه: هنوز نفرات تیم کامل نشده و خیلی از بچه‌ها به خاطر بازی در تیم‌های اروپایی به اردو نیامدند که ان شاالله فردا این اتفاق می‌افتد؛ اردو به خوبی پیش می‌رود و باید همینطور 100 درصد تمرین کنیم؛ برای کره اهمیت بیشتری دارد که به پیروزی برسد ولی ما سعی داریم به موفقیت دست پیدا کنیم.
علی کریمی: کره‌ای‌ها 100 درصد می‌آیند تا مقابل هواداران‌شان به برد برسند چون چند سالی است نتوانستند ایران را شکست دهند اما ما هم می‌خواهیم روند شکست ناپذیری به ویژه مقابل کره را حفظ کنیم.


- کی‌روش: شعبده‌بازی در تیم ملی شاهد هستیم!


کارلوس کی‌روش درباره شرایط بد زمین تمرین ایران در کره جنوبی گفت: همه چیز عالی است! همیشه بازی با کره دشوار بوده و این تیم به دنبال شکست ایران بوده ولی الان دغدغه اصلی آنها صعود به جام جهانی است؛ برای نخستین بار شرایط سختی برای کره به وجود آمده و کارشان در راه صعود به جام جهانی به اما و اگر کشیده شده است.


او با بیان اینکه برای ما بازی با کره جنوبی همیشه فرصتی برای یادگیری و کسب تجربه بیشتر است، اظهار کرد: اگر شرایط بازیکنان خوب است و شاهد نتایج خوب هستیم، اتفاقی شعبده گونه و شعبده بازی رخ داده وگرنه برای کسب موفقیت و توجه به تیم، مربیان و بازیکنان هیچ اتفاق خاصی نیفتاده است.


سرمربی تیم ملی ایران ادامه داد: باید به برنامه‌ریزی تیم ملی در مسیر جام جهانی برای آماده‌سازی، انجام بازی‌های دوستانه و موفقیت بیشتر اقداماتی صورت بگیرد وگرنه نمی‌توان انتظار زیادی داشت.


کی‌روش اضافه کرد: داستان همیشه یکسان است، ما برای مردم زحمت می‌کشیم و بازی می‌کنیم؛ این بار هم برای کسب غرور و ایجاد لبخند روی لب هواداران به میدان می‌رویم؛ مهم‌ترین مطلب همین است که می‌خواهیم تماشاگران را خوشحال کنیم و این بار هم سعی داریم همین کار را انجام دهیم.

 

تیم ملی آماده ی جدال با کره جنوبی


* گزارشی از روند مطرح شدن و موفقیت سامان قدوس، لژیونر جدید تیم ملی پخش شد.

 

سامان قدوس بازیکن جدید تیم ملی

 


* سیاه جامگان 1 نفت تهران 1


نکات بازی


سومین تساوی پیاپی دو تیم در تقابل‌های اخیر.
نفت بدون برد برابر سیاه جامگان.
سیاه جامگان بدون برد در مشهد.


- کنفرانس مربیان


حمید درخشان: با تغییراتی که انجام دادیم فشار را به سیاه جامگان بیشتر کردیم و به گل رسیدیم؛ سیاه جامگان در خانه تیم خوبی است و این تساوی عادلانه بود.
اکبر میثاقیان: یک لحظه خوابمان برد، بیچاره شدیم و سه امتیازمان به یک امتیاز تبدیل شد؛ نفت هم خوب بازی کرد.

 

* گزارش مقایسه‌ای از ورزشگاه‌های امام رضا و ثامن الائمه مشهد پخش شد که در آن به امکانات کم‌نظیر استادیوم تازه تاسیس امام رضا در ایران اشاره شده بود.

 

* توضیحاتی درباره عدم برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا


هاشمی جواهری، مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره عدم استفاده از ورزشگاه امام رضا مشهد اظهار کرد: شورای تامین پای کار بوده و هنوز اجازه بازی‌های لیگ برتر را در این استادیوم نداده است؛ تمام مسؤولان آستان قدس آمادگی برگزاری مسابقات را دارند و آقای تاج هم اعلام آمادگی کردند.


او ادامه داد: سعی داریم بازی ملی برای افتتاح این ورزشگاه انجام شود ولی اگر این اتفاق نیفتاد ، با توجه به اینکه دو تیم لیگ برتری داریم، به مسؤولان دو باشگاه می‌گوییم تا این ورزشگاه با حضور آنها افتتاح شود.


هاشمی جواهری تصریح کرد: فرماندار مشهد یک سری نکاتی را درباره انجام بازی در ورزشگاه امام رضا، مثل ایجاد گیت و تقسیم بندی تماشاگران گفتند که ما هم اعلام نمودیم هیچ حرفی نداریم و همین الان هم به فدراسیون فوتبال گفتیم آماده هستیم تا در نخستین بازی تیم ملی این ورزشگاه افتتاح شود و بعد از آن نیز میزبان بازی‌ها باشیم.


مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه اگر شورای تامین مشهد اعلام آمادگی کند حاضر به انجام بازی در ورزشگاه امام رضا هستیم، گفت: اگر بتوانیم نخستین بازی در ورزشگاه امام رضا، مسابقه‌ای ملی باشد رضایت کامل داریم وگرنه برای میزبانی بازی‌های لیگ برتر نیز هیچ مشکلی نخواهیم داشت.


وی ابراز کرد: ورزشگاه ثامن از رده خارج نیست ولی کلاس استادیوم ثامن متفاوت است؛ ما کاملا آمادگی میزبانی را داریم و اگر آقای فرماندار قول دهند ایمنی تامین شود، می‌توانیم میزبانی بازی در استادیوم امام رضا داشته باشیم ولی ترجیحا اگر به جای مسابقه باشگاهی، بازی ملی باشد بهتر خواهد بود.


هاشمی جواهری یادآور شد: علاوه بر کیفیت مطلوب چمن، پیست دو و میدانی ورزشگاه امام رضا یکی از بهترین‌های دنیاست که تمام استانداردها را دارد؛ به فدراسیون‌های فوتبال و دو و میدانی اعلام کردیم آمادگی میزبانی مسابقات را داریم و یکی از اولویت‌های اصلی ما استفاده از ورزشگاه امام رضا است.


مدیر عامل تربیت بدنی آستان قدس رضوی با بیان اینکه ورزشگاه امام رضا از هر نظر آماده بازی‌ها بوده ولی مسائلی مثل فنس‌کشی و ... برای میزبانی مسابقات وجود داشته که در صدد رفع آنها هستیم، عنوان کرد: تمام مجموعه آستان قدس رضوی این تکلیف را به بنده کرده تا در نخستین فرصت در استادیوم امام رضا شاهد برگزاری بازی باشیم.


وی تاکید کرد: نقطه نظرات شورای تامین جدای از مسائل ورزشگاه‌ها و جانبی است ولی در تلاش برای رفع نواقص هستیم؛ حدود دو هفته برای رفع نواقص زمان نیاز است که پس از آن هیچ محدودیتی در برگزاری مسابقات نداریم و حاضر به تکمیل رفع مشکلات جزئی هستیم تا با ایجاد امنیت توسط شورای تامین شاهد افتتاح ورزشگاه با یک مسابقه باشیم.


* فرماندار مشهد: مشکلات ورزشگاه امام رضا باید رفع شود


محمد رحیم نوروزیان، فرماندار مشهد در گفت‌وگوی تلفنی با برنامه نود درباره عدم برگزاری بازی در ورزشگاه امام رضا ابراز کرد: نواقصی وجود دارد که باید برطرف شود؛ ورودی و خروجی‌ها آماده نبوده و مسیر شمالی و جنوبی ورزشگاه که به سالن‌های مجاور دسترسی دارد باید بسته شود؛ مشکلاتی از قبیل فنس‌کشی هم وجود دارد.


وی ادامه داد: زمان رفع نواقص را باید اهل فن بگویند ولی در صورت برطرف شدن آنها ما نیز هیچ مشکلی برای تامین امنیت استادیوم امام رضا نداریم.


*  نوستالژی


گزارشی از حضور ایران در جام ملت‌های 1972 آسیا پخش شد که ملی پوشان در فینال این رقابت‌ها با گل‌های علی جباری و حسین کلانی موفق به شکست کره جنوبی شدند و ابراهیم آشتیانی جایزه بهترین بازیکن این تورنمنت را دریافت کرد؛ در این بخش که به مناسبت نزدیک بودن دیدار ایران و کره جنوبی پخش شد، با مهدی مناجاتی گفت‌وگویی انجام گرفت.

 

* استقلال تهران 0 پدیده 2


نکات بازی


مهاجری و پدیده تا پیش از این مسابقه تمام بازی‌ها را به منصوریان باخته بودند.
محمد قاضی، 5 گل در 4 تقابل اخیر برابر استقلال در لیگ و جام حذفی به ثمر رساند.
حسین مهران با زدن 2 گل، موثرترین تعویضی لیگ هفدهم است.
استقلال برای نخستین بار در این فصل 2 گل در یک مسابقه دریافت کرد.
شکست استقلال در خانه بعد از 185 روز.


- کنفرانس سرمربی پدیده


محمدرضا مهاجری: تعویض‌ها امروز جواب داد و توانستیم دومین گل را بزنیم؛ اقبال با ما بود و بازیکنان هم تلاش کردند تا به برد شیرینی در ورزشگاه آزادی دست پیدا کنیم.

 

* آنالیز


گروه آنالیز برنامه نود به نحوه بازی استقلال مقابل پدیده پرداخته بودند که در آن به اشتباهات متعدد در خط حمله، اضافه نشدن هافبک‌ها در خط هجومی، بی‌دقتی در شوت زدن و ضربات در چارچوب و ... اشاره شد.

 

* کارشناسی داوری با نوید مظفری


- استقلال خوزستان و پارس جنوبی جم


تاوادزه به دلیل صدمه زدن به سلامتی بازیکن پارس جنوبی باید اخراج می‌شد.
طالب ریکانی به علت لگد کردن کمر بازیکن پارس جنوبی باید کارت قرمز دریافت می‌کرد.


- صنعت نفت آبادان و ذوب‌آهن


پنالتی به سود ذوب‌آهن درست بود و طبق قوانین جدید داوری کارت زرد نداشت.
کرار در محوطه جریمه ذوب‌آهن شبیه‌سازی کرد و لازم بود اخطار بگیرد.
زمان گل اول صنعت نفت، مظاهری در محاسبات برای گرفتن توپ اشتباه کرد و مهاجم صنعت نفت خطایی روی دروازه‌بان ذوب‌آهن انجام نداد.


- استقلال تهران و پدیده


خطای پنالتی روی مهاجم پدیده اتفاق نیفتاد  و تصمیم داور درست بود.
اخطار به محمد قاضی به علت خطا روی چشمی کفایت می‌کرد.

 

* سایپا 0 تراکتورسازی 2


نکات بازی


نخستین برد خارج از خانه تراکتورسازی
آزادی، جوان‌ترین گلزن تاریخ تیم تراکتورسازی.
سایپا نخستین شکست فصل را متحمل شد.
نخستین کلین‌شیت تراکتور در لیگ هفدهم.


- کنفرانس مربیان


یحیی گل‌محمدی: بچه‌های ما تمرکز خوبی در دفاع داشتند که موقعیتی به حریف ندادند؛ از فرصت‌های خود نهایت استفاده را بردیم و با حمایت تماشاگران و تلاش بازیکنان به برد رسیدیم.
علی دایی: روی اشتباهات بچه‌گانه گل خوردیم و در دیداری که کمترین حق‌مان باخت بود، واگذار کردیم.

 

* لژیونرها


کاوه رضایی در ادامه روزهای خوب با شارلوآ، در دیدار پنجم فصل این تیم 2 گل به ثمر رساند تا تیم‌اش به پیروزی برسد؛ رضاییان در شب پنجمین شکست متوالی اوستنده 81 دقیقه بازی کرد؛ هیرنفین در حضور رضا قوچان‌نژاد و آلکمار با بهره‌مندی از علیرضا جهانبخش برابر رقبای خود در سومین هفته از لیگ اردیویسه هلند به برتری دست یافتند؛ المپیاکوس در حالی که از دقیقه 64 کریم انصاری‌فرد را در ترکیب داشت به دومین برد فصل رسید؛ پانیونیوس با گلزنی احسان حاج‌صفی موفق به برد شد؛ احمد گروژنی در دو بازی اخیر میلاد محمدی را در ترکیب داشت؛ سردار آزمون در روزی که مصدوم شد 22 دقیقه برای روبین کازان به میدان رفت؛ اسکیلستونا با حقیقی مساوی کرد؛ میوندالن با سوشا مکانی 2 بر یک شکست خورد و از جام حذفی کنار رفت؛ وردربرمن با سرمربیگری الکساندر نوری مقابل بایرن مونیخ 2 بر صفر باخت.

 

* حرف‌های شنیدنی کیانی از پیشرفت در زندگی و فوتبال


مهدی کیانی، کاپیتان تراکتورسازی در گفت‌وگوی حضوری با فردوسی‌پور اظهار کرد: وقتی به تراکتور رفتم، هشت سال بود تیم لیگ برتری نمی‌شد ولی با حمایت تماشاگران و با کمک کمالوند و دستیارانش بازی‌های خوبی انجام دادیم و به لیگ برتر صعود کردیم.


او ادامه داد: از همان قدیم به هواداران تراکتور قول دادم که آنها را تنها نمی‌گذارم و افتخار نوکری به مردم خوب آذربایجان را طی سال‌های گذشته داشتم.


کاپیتان تراکتورسازی اضافه کرد: عشق به فوتبال داشتیم و در زمین خاکی بازی می‌کردیم تا پیشرفت کنیم؛ ابتدا زیر نظر جعفری و مختاری‌فر کار کردم و  بعد از نوجوانان استقلال جنوب، برای خدمت سربازی به صباباتری رفتم؛ شرایط سختی را در جوانی گذراندم و جایی بود که یک هفته نان خشک می‌خوردم؛ با برادر و دایی‌ام در کار نمای ساختمان بودیم و زمانی میوه فروشی هم کار می‌کردیم؛ شب‌هایی بود در پارک می‌خوابیدم ولی خدا کمک کرد به اینجا رسیدم.


کیانی با بیان اینکه در حد توان می‌دوم و زحمت می‌کشم تا شرمنده هواداران نباشم، اظهار کرد: ابتدای فصل همه می‌دانستند شرایط سختی داریم ولی بازیکنان با تجربه قرارداد بستند و با آمدن آقای گل محمدی کار را پیش بردیم؛ روز به روز بدن بازیکنان آماده‌تر شد و خدا کمک کرد دو پیروزی داشته باشیم؛ در سه بازی هم که شکست خوردیم حق ما باخت نبود.


وی به زمانی که در دوران جوانی مشغول کار در یک سفره خانه بود اشاره کرد و درباره قلیان کشیدن بازیکنان گفت: کم و بیش می‌کشند ولی ان‌شاالله که از این به بعد نمی‌کشند؛ 100 درصد فوتبالیست‌ها نباید سمت این مسائل بروند.


کاپیتان تراکتورسازی درخصوص عملکرد خوب جوانان این تیم اذعان کرد: آزادی و جوانان تراکتور خیلی خوب کار می‌کنند؛ او پشتوانه خوبی مثل پدرش دارد و باید شبانه روز از پدر و مادر خود تشکر کند؛ امیدوارم موفقیت‌اش ادامه داشته باشد؛ آزادی در بازی با سایپا به من گفته بود گل می‌زنم که گل خوبی هم زد.


کیانی با بیان اینکه هواداران ما بی‌نظیر هستند و واقعا به خاطر آنها در این تیم ماندم، عنوان کرد: در سرما و گرما تماشاگران ما را تشویق کردند؛ کار تماشاگران ما بعد از سه باختی که داشتیم قابل ستایش و تمجید است؛ هرچه دارم از تماشاگران خوب تبریزی است و شادی نوجوان تراکتوری یک دنیا برای ما ارزش دارد که با تمام وجود کار می کنیم تا شرمنده آنها نباشیم.


او با تاکید بر اینکه بازیکنان ما با تمام وجود کار می‌کنند، گفت: ما یک تیم هستیم و اگر کنار هم باشیم به موفقیت می‌رسیم؛ همه به این مهم پی بردیم که باید به برتری برسیم.


کاپیتان تراکتور در خصوص درگیری‌ای که در گذشته با امیر قلعه‌نویی داشت، اظهار کرد: آن زمان اشتباه کردم و حق را به آقای قلعه‌نویی می‌دهم؛ دعوای پدر و پسری بود؛ مدیون ایشان هستم و آقای قلعه‌نویی برای تراکتور زحمت کشید.


کیانی درباره پیشنهادات خوبی که طی سال‌های گذشته داشت، ابراز کرد: یک مقطع پرسپولیس من را می‌خواست ولی به دلیل قول به هواداران در تراکتورسازی ماندم.


* گفت‌وگویی ضبط شده با داریوش مصطفوی، پیشکسوت و رییس پیشین فدراسیون فوتبال پخش شد.


* سپاهان 0 سپیدرود 0


نکات بازی


نخستین تساوی سپیدرود در تاریخ لیگ برتر
سپاهان با کرانچار بدون شکست در اصفهان


- کنفرانس مربیان


زلاتکو کرانچار: شانس گل‌های زیادی داشتیم ولی آنها را  استفاده نکردیم و دو امتیاز را راحت از دست دادیم.
علی نظرمحمدی: به هیچ عنوان تمارض را قبول ندارم؛ تیم ما برای کسب تک امتیاز به اصفهان آمده بود اما می‌توانستیم روی ضد حمله نیز به گل برسیم.


* پیکان 1 فولاد خوزستان 0


نکات بازی


نخستین برد پیکان در لیگ هفدهم
جلالی در سه تقابل اخیر با پورموسوی شکست نخورده است.


- کنفرانس مربیان


سید سیروس پورموسوی: اینکه هواداران در هر بازی، برد می‌خواهند؛ یعنی به ما اعتماد کردند و ما را باور دارند. می‌توانستیم امتیاز بگیریم که این اتفاق نیفتاد.
مجید جلالی: وقتی در بازی پنجم با یک گل پیش افتادیم، طبیعی بود که به دنبال حفظ نتیجه باشیم و بازیکنان تلاش زیادی برای کسب پیروزی داشتند.


* کارشناسی داوری


- پیکان و فولاد خوزستان


عبدالله کرمی خطایی روی مدافع پیکان انجام نداد و گل فولاد به اشتباه خطا اعلام شد.


* گزارشی از بازی‌های لیگ یک در هفته سوم پخش شد.

 

* نظرسنجی


بیش از یک میلیون و 981 هزار نفر در برنامه نود شرکت کردند که حدود 57 درصد به پیروزی ایران مقابل کره جنوبی رای دادند.


برنامه نود این هفته ساعت 01:59 بامداد روز سه‌شنبه (هفتم شهریورماه) خاتمه یافت.

دیدگاه‌ها