کد خبر : 1458584 | 12 شهریور 1396 ساعت 10:29 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

خادم الشریعه: امیدوارم با مدال آسیایی برگردم

غافلگیری دختر شطرنج باز از پرچمداری کاروان ایران

قهرمان شطرنج ایران گفت: در چند ماه اخیر از نتایجی که گرفتم، راضی نبودم و تصمیم گرفتم وقفه کوتاهی در کار خودم ایجاد کنم.

غافلگیری دختر شطرنج باز از پرچمداری کاروان ایران

به گزارش "ورزش سه"، در شرایطی که بازی های داخل سالن آسیا تا چند روز دیگر در ترکمنستان آغاز می شود، روز گذشته با تصمیم مسئولان کمیته ملی المپیک، سارا خادم الشریعه به عنوان پرچمدار کاروان ایران معرفی شد. 


این دختر ۲۰ ساله شطرنج باز که در یکی،‌ ۲ سال اخیر یکی از شگفتی سازان این رشته بوده، می تواند عنوان جوان ترین پرچمدار تاریخ ورزش ایران را با خود به یدک بکشد. 


مشروح صحبت های سارا خادم الشریعه را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.

 


از شنیدن خبر غافلگیر شدم 


من نمی دانستم که جزو گزینه های پرچمداری هستم و اصلا به من نگفته بودند که قرار است چنین اتفاقی بیفتد. وقتی دیروز متوجه این خبر شدم، غافلگیر شدم. امیدوارم بتوانم به شایستگی از پس این مسئولیت بزرگ بربیایم. به هر حال اینکه من در این سن به عنوان یک زن ورزشکار پرچمدار کاروان ایران هستم، افتخار بزرگی است. 

 


از زهرا نعمتی مشورت می گیرم


از دیروز که فرصتی نکردم با زهرا نعمتی و دیگر بانوان ورزشکاری که قبلا پرچمدار کاروان ایران بودند، صحبت کنم. با این حال سعی می کنم در روزهای باقی مانده با این دوستان صحبت کنم و از تجربیات آنها استفاده کنم. 

 


چند ماه بود استراحت کردم


در چند ماه اخیر از نتایجی که گرفتم، خیلی راضی نبودم و به همین دلیل تصمیم گرفتم وقفه کوتاهی در کار خودم ایجاد کنم. به یک سفر هم رفتم که از نظر روحی برای من خوب بود. تمریناتم را به صورت شخصی دنبال کردم و امیدوارم تا شروع مسابقات به آمادگی لازم برسم. 

 


حریفان آسیایی قدرتمند هستند


با توجه به این که شطرنج در بازی های اسیایی و المپیک نیست، بازی های داخل سالن آسیا اهمیت خیلی زیادی برای شطرنج بازان آسیایی دارد. تمام نفرات قدرتمند می آیند؛ نفراتی که خیلی از آنها در شطرنج دنیا هم مطرح هستند. به هر حال کاری سختی داریم و امیدوارم سربلند برگردیم. 

 


امیدوارم با مدال برگردیم


این دوره از مسابقات یک حسن بزرگ برای ما دارد. رقابت ها در ۲ رده سنی زیر ۲۳ سال و بزرگسالان برگزار می شود. البته در بخش فکری مسابقات آزاد است و به صورت انفرادی انجام می شود. در زیر ۲۳ سال من و علی نسب یک تیم هستیم و شانس بالایی برای کسب مدال داریم. پورکاشیان و حجازی پور نیز یک تیم دیگر هستند. 

 


باید رنکینگم را دوباره بالا بکشم


من سال قبل در رقابت های جایزه بزرگ تهران به خاطر میزبانی ایران شرکت کردم. رنکینگ من جزو ۴۰ نفر برتر جهان است که تا به حال سابقه نداشته است. با این حال باید باید سعی کنم به مرور بار دیگر رنکینگ خودم را بالا بکشم.

دیدگاه‌ها