کد خبر : 1458782 | 13 شهریور 1396 ساعت 10:03 | 14.3K بازدید | 0 دیدگاه

مرادی: حذف دسته ۹۴ کیلوگرم منطقی نیست

واکنش قهرمان المپیک به دردسر بزرگ

قهرمان وزنه برداری المپیک ریو گفت: سطح قراردادها در لیگ وزنه برداری پایین است و این را دیگر همه می دانند.

واکنش قهرمان المپیک به دردسر بزرگ

به گزارش "ورزش سه"، شاید برخی یادشان نباشد اما سهراب مرادی که در المپیک ۲۰۱۶ توانست به مدال طلا برسد، در المپیک لندن در کنار کیانوش رستمی در دسته ۸۵ کیلوگرم حضور داشت. او که با محرومیت ۲ ساله به واسطه مثبت شدن نمونه دوپینگش روبرو شده بود، بعد از بازگشت به یک وزن بالاتر رفت تا زیر سایه کیانوش رستمی نماند. اتفاقا این وزنه بردار ۲۸ ساله فقط ۲ ماه بعد از پایان محرومیتش در وزن جدید طلای المپیک را برگردن آویخت. حالا که سهراب مرادی خودش را برای مسابقات جهانی ۲۰۱۷ آماده می کند، شایعه حذف دسته ۹۴ کیلوگرم از اوزان این رشته را شنیده است که می تواند دردسر بزرگی برای او باشد. به همین بهانه با قهرمان وزنه برداری المپیک دقایقی همکلام شدیم. 


در ادامه مشروح صحبت های سهراب مرادی را در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.

 


حذف ۹۴ کیلوگرم قطعی نیست


من هم در روزهای اخیر در رسانه ها دیدم و شنیدم که قرار است دسته ۹۴ کیلوگرم از سوی فدراسیون جهانی به خاطر رساندن اوزان به عدد ۷ حذف شود. البته من خبر قطعی در این باره نشنیدم و فکر نمی کنم این خبر درست باشد. به هر حال اینکه اختلاف بین ۲ وزن ۸۵ کیلوگرم و ۱۰۵ کیلوگرم ۲۰ کیلوگرم باشد، منطقی نیست. 

 


تغییرات برای جهانی ۲۰۱۷ نیست


فعلا که گفته اند گزینه اول برای حذف دسته ۹۴ کیلوگرم است. این هم شاید از بدشانسی ماست؛ اما مطمئنم اوزان به صورت کلی تغییر می کند. اینطور که شنیده ام بعد از مسابقات جهانی ۲۰۱۷ تغییرات طی جلساتی انجام می شود. مطمئنا من در مسابقات امسال در همین دسته وزنه می زنم.

 


در لیگ به خاطر تیمم یک وزن بالا رفتم


من تجربه حضور در دسته ۱۰۵ کیلوگرم را نداشتم. من تا چند سال قبل وزنه بردار دسته ۸۵ کیلوگرم بود که یک وزن بالا آمدم. در مرحله اول لیگ به خاطر شرایط تیمم یک وزن بالاتر رفتم و قرار نیست در این دسته بمانم. ۸۰ روز تا مسابقات جهانی مانده است و باید خودم را برای دسته تخصصی خودم آماده کنم. 

 


کارم در ترکمنستان آسان نیست


نزدیک به ۲ هفته دیگر به مسابقات داخل سالن آسیا می رویم. در آسیا در دسته ۹۴ کیلوگرم وزنه برداران خوبی داریم. به هر حال برای یک رقابت جذاب و خوب به آنجا می روم و امیدوارم با مدال طلا برگردم. خودم داوطلب شدم در این رقابت ها شرکت کنم چون یک سالی است که در هیچ مسابقه ای شرکت نکرده ام. قبل از مسابقات جهانی به یک محک جدی نیاز داشتم. 

 


رکوردهایم راضی کننده است


خدا را شکر از وضعیت آمادگی خودم راضی هستم. تمرینات خوبی را در ماه های اخیر دنبال کردم و رکوردهای خوبی در تمرینات زده ام. من البته چند آسیب دیدگی جزیی هم داشتم؛ اما خیلی جدی نیست. در وزنه برداری فقط می توان روی رکوردها حساب باز کرد و خیلی آنالیز حریفان جایی در کار ما ندارد. در واقع از الان مشخص است که با چه رکوردی می توانیم به مدال طلای جهان برسیم. 

 


از رقبایم شناخت خاصی ندارم


شنیدم که وزنه برداری چین محروم شده و من هم یک رقیب چینی در این وزن داشتم که البته یکی، ۲ سالی بود که به مسابقات نمی آمد. ازبکستان، قزاقستان، بلاروس و لتونی از دیگر رقبای من در مسابقات جهانی هستند. فقط ۸۰ روز باقی مانده و باید بدون توجه به رقبا روی آمادگی خودم کار کنم. گرفتن مدال طلا به روز مسابقه بستگی دارد. 

 


امکانات شهر نور راضی کننده است


چند روزی است که به شهرستان نور آمدیم و اینجا اردویی را برگزار می کنیم. از وضعیت سالن کاملا راضی هستیم و تا حدود ۱۰ روز دیگر اینجا هستیم. به هر حال نیاز داریم دائما در ارتفاع و سطح دریا تمرین داشته باشیم.

 


مجبوریم با قراردادها بسازیم


اصلا قرار نبود من و چند تن دیگر از ملی پوشان در لیگ برتر وزنه برداری شرکت کنیم. به هر حال تیم بیمه رازی لحظه آخر آمد و با ملی پوشان قرارداد بست. حرکت این باشگاه جای تقدیر دارد. با این حال سطح قراردادها در لیگ وزنه برداری پایین است و این را دیگر همه می دانند. نیازی به گلایه کردن من نیست و باید بسازیم.

دیدگاه‌ها