کد خبر : 1459256 | 15 شهریور 1396 ساعت 11:13 | 43.6K بازدید | 0 دیدگاه

قطر و امارات شکست خورده های بزرگ مقدماتی 2018

دو میزبانی که از قافله جام جهانی بازماندند

دو تیم فوتبال امارات متحده عربی و قطر که حذفشان از رقابت های مقدماتی جام جهانی قطعی شده بود این مسابقات را با نتایجی نه چندان در خور به اتمام رساندند.

دو میزبانی که از قافله جام جهانی بازماندند

به گزارش "ورزش سه"، قطری ها که روز گذشته آخرین بازی خود در این تورنمنت را مقابل چین انجام دادند با نتیجه 2 ـ 1 مقابل شاگردان مارچلو لیپی شکست خوردند تا در رده آخر گروه اول مقدماتی آسیا قرار بگیرند. 


امارات هم دیشب با یک گل مغلوب عرب شد تا در شرایطی که ممکن بود اندک امیدی به صعود به عنوان تیم سوم گروه داشته باشد، با حضور در رتبه چهارم گروه بی، کار را تمام کند. 
نکته جالب در مورد این دو تیم عربی میزبانی آنها از دو تورنمنت آتی رقابت های آسیایی و جهانی است. تیم فوتبال امارات در سال 2019 میزبان رقابت های آسیا خواهد بود و قطری ها نیز جام جهانی 2022 را برگزار خواهند کرد. جالب اینکه امارات یک بار در سال 1990 به دور نهایی جام جهانی صعود کرده؛ اما قطر تنها با شرایط میزبانی تجربه حضور در این رقابت ها را به دست خواهد آورد.


امارات و قطر هر دو مرحله مقدماتی 2018 را پرامید آغاز کردند؛ اما شکست های غافلگیرکننده به خصوص در فروردین ماه امسال باعث قطع امید آنها از صعود به دور نهایی شد. امارات در این مسابقات با مهدی علی معماری فوتبال نوین این کشور را آغاز کرد و این مربی پس از نتایج ضعیف کار خود را به بائوزای آرژانتینی داد که با قراردادی گرانقیمت قصد دارد امارات را برای جام ملت های آسیا 2019 آماده کند. قطر نیز در این تورنمنت 3 بار دست به تعویض سرمربی زد که در نهایت هیچ کدام از این تعویض ها برای این تیم نتیجه بخش نبود و آنها قطعا یک سرمربی بزرگ برای حضور در رقابت های آتی را جستجو می کنند.


باتوجه به توفیق تیم های صعودکننده به جام جهانی و استفاده اکثریت آنها از مربیان خارجی به نظر می رسد که انتخاب فوتبال قطر هم یک مربی بزرگ و خارجی باشد، مردی که بتواند تاثیری شبیه به جمال هادی مربی بوسنیایی در تیم فوتبال ملی قطر بگذارد. ماموریتی که فوتبال قطر در انجام آن ناکام مانده است؛ لازم به ذکر است مربیان زیادی در تیم های باشگاهی و تیم ملی این کشور مشغول بوده و سعی در کسب عنوان با تیم های قطری داشته اند.


با شکست این دو کشور و توفیق سوریه میزان انتقادات از فوتبال ملی در هر دو کشور بیش از گذشته است. انتقادی که البته به جا نیست چراکه سوریه بدون استفاده از امتیاز میزبانی و در شرایط نابسامان خود را به مرحله پلی آف رسانده و فوتبال قطر و امارات باتوجه به استعدادهای خوب در مسیر صعود ناکام مانده است.

دیدگاه‌ها