کد خبر : 1459440 | 16 شهریور 1396 ساعت 10:41 | 11.8K بازدید | 0 دیدگاه

خادم الشریعه: امیدوارم وزارت ورزش کمک کند

واکنش پرچمدار ایران به تعلیق شطرنج

دختر شطرنج باز ایرانی از شنیدن خبر تعلیق این فدراسیون به شدت ابراز ناراحتی می کند.

واکنش پرچمدار ایران به تعلیق شطرنج

به گزارش "ورزش سه"، خبر تعلیق فدراسیون شطرنج چند روز قبل از اعزام تیم ملی این رشته به رقابت های داخل سالن آسیا شوک بزرگی به ملی پوشان بود. این اتفاق زمانی جلوه تلخ تری پیدا می کند که بدانیم سارا خادم الشریعه، دختر شطرنج باز ایرانی چند روز قبل به عنوان پرچمدار کاروان ایران معرفی شده است.


اعضای تیم های ورزشی مختلف قرار است از چند روز دیگر به ترکمنستان اعزام شوند؛ اما وضعیت شطرنج با توجه به تعلیق فدراسیون ایران از سوی فیده نامشخص است. 


سارا خادم الشریعه که در آستانه یک اتفاق بزرگ قرار گرفته بود، به خبر تعلیق شطرنج ایران در گفت و گو با خبرنگار "ورزش سه" اینطور واکنش نشان می دهد: «دیروز متوجه این اتفاق شدم. البته هنوز به صورت رسمی این موضوع را اعلام نکردند. با این حال امیدوارم در چند روز آینده این مساله حل شود. مدتهاست که به خاطر بدهی فدراسیون برای مسابقات قهرمانی زنان جهان استرس داریم و هر روز اخباری را درباره تعلیق می شنویم. واقعا درست نیست قبل از مسابقات به این مهمی چنین دغدغه ای داشته باشیم.»


وی همچنین می افزاید: «وزارت ورزش تا همین جا هم به فدراسیون کمک زیادی کرده و امیدوارم یک بار دیگر این لطف را انجام دهند. ما چند روز دیگر باید به مسابقات داخل سالن آسیا برویم و من هم پرچمدار کاروان ایران هستم؛ اما الان بلاتکلیف مانده ایم.»


خادم الشریعه که یکی از نمایندگان ایران در رقابت های شطرنج قهرمانی زنان جهان در تهران بود، درباره بدهی های باقی مانده از این مسابقات خاطرنشان می کند: «اگر قرار باشد از پس هزینه این مسابقات برنیاییم، پس بهتر است این رقابت ها در کشورهای دیگر برگزار شود که حمایت بیشتری را پشت خود می بینند. ما این حمایت را نداشتیم و آنطور که شنیدم خیلی از شرکت ها قول حمایت مالی داده بودند که به وعده خود عمل نکردند.»

دیدگاه‌ها