کد خبر : 1459512 | 16 شهریور 1396 ساعت 19:29 | 82.1K بازدید | 0 دیدگاه

٢گل در٣ دقیقه؛ جای برنده و بازنده عوض شد

پدیده ١ - تراکتور ٢؛ یحیی متخصص جام حذفی

تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز با دو گل دیرهنگام مهدی شریفی و محمد ایران پوریان از شکست، پیروزی ساخت و به مرحله ی بعدی جام حذفی صعود کرد.

پدیده ١ - تراکتور ٢؛ یحیی متخصص جام حذفی

به گزارش "ورزش سه"، تیم تراکتورسازی در این دیدار با نتیجه یک بر صفر و در پی گل معین عباسیان در دقیقه 70 در آستانه حذف از جام حذفی قرار گرفته بود و اخراج یحیی گل محمدی هم کار را دشوارتر کرده بود، اما تعویض های یحیی گل محمدی و وارد کردن فرزاد حاتمی و محمد نوری به بازی روند این مسابقه را تغییر داد و این دو موفق شدند در سه دقیقه پایه گذار گل های تیم تراکتورسازی شوند. در دقیقه 88 مهدی شریفی روی پاس فرزاد حاتمی گل تساوی را به ثمر رساند و در شرایطی که همه منتظر وقت های اضافی بودند، گل محمد ایران پوریان که روی پاس محمد نوری در وقت های تلف شده به دست آمد، این دیدار را به شیوه ای دراماتیک به سود شاگردان گل محمدی خاتمه داد تا رویاهای تیم میزبان در مرحله یک شانزدهم نیمه تمام بماند و یحیی گل محمدی همچنان خودش را به عنوان یک مربی متخصص در جام حذفی مطرح کند.


پدیده – تراکتورسازی؛ مرحله یک شانزدهم جام حذفی ورزشگاه ثامن ساعت 18:15
داور: محمد حسین زاهدی فرد، کمک ها: علی احمدی و جلیل شعرانی.


ترکیب پدیده: 


شهاب گردان، رضا ناصحی، حسین مرادمند، فریبرز گرامی (19 مرتضی منصوری)، محمدرضا خانزاده، اکبر ایمانی، اکبر صادقی، میلاد کمندانی ( 55 حسین مهربان) ، محمدرضا خلعتبری، معین عباسیان و محمد قاضی.
سرمربی: محمدرضا مهاجری


ترکیب تراکتورسازی: 


فرزین گروسیان، محمد ایرانپوریان، محمد نادری، محمد رضا مهدی زاده، محمد مسلمی پور، علی طاهران، مهدی کیانی، فاخر تهامی، مهدی شریفی، محمد ابراهیمی  ( 77 فرزاد حاتمی)  و محمدرضا آزادی
سرمربی: یحیی گل محمدی

 

1239812

 

کارت زرد 


محمدرضا مهدی زاده دقیقه 45  محمد ایران پوریان دقیقه 86 (تراکتورسازی)

 

شرح بازی


نیمه اول دو تیم را می توان یک دیدار کم حادثه دانست که کمتر دروازه های دو تیم با تهدید جدی مواجه شد. مصدومیت گرامی و تعویض این بازیکن با مرتضی منصوری یکی از اتفاقات مهم نیمه اول بود. دیدار دو تیم در 10 دقیقه پایانی اما سرعت بیشتری گرفت و دو تیم چند موقعیت گلزنی به دست آورند ولی این حملات آنقدر زهردار نبود که بتواند به گل تبدیل شود تا 45 دقیقه اول بدون رد و بدل شدن گل به اتمام برسد. نیمه دوم دیدار دو تیم اما هیچ شباهتی به نیمه اول نداشت و شاهد سه بار گلزنی توسط دو تیم بودیم. با شروع نیمه شاهد بازی سریعی از هر دو تیم بودیم و موقعیت های زیادی هم روی دروازه ها ایجاد شد. گل اول توسط تیم میزبان به ثمر رسید و در شرایطی که با اخراج یحیی منتظر جشن پیروزی پدیده بودیم، شاگردان گل محمدی در سه دقیقه بازگشتی رویایی به بازی داشتند و یک پیروزی دراماتیک را رقم زدند. تراکتورسازی حتی می توانست در ثانیه های پایانی تعداد گل هایش را به عدد 3 برساند ولی این امر محقق نشد تا تراکتورسازی با نتیجه ی 2 بر 1 برنده بازی باشد.

 

شرح گل‌ها:
 


1-0 (پدیده): در دقیقه 70 پاس در عمق رضا ناصحی به معین عباسیان رسید و این بازیکن در نزدیکی های نقطه پنالتی با پای غیرتخصصی اش گل اول بازی را به ثمر رساند.

 

1-1 (تراکتورسازی): در دقیقه 88 ضربه سر فرزاد حاتمی توپ را به شریفی رساند و این بازیکن هم پس از کنترل توپ و در دو متری دروازه بان با یک ضربه دقیق گل تساوی را به ثمر رساند.

 

2-1 (تراکتورسازی): در دقیقه 90+2 ارسال بازیکنان تراکتورسازی با ضربه محمد نوری بازیکن تعویضی یحیی گل محمدی به محمد ایران پوریان رسید و این بازیکن هم با یک ضربه سر شیرجه ای گل دوم تراکتورسازان را به ثمر رساند تا این تیم به مرحله بعدی جام حذفی صعود کند.

 

بهترین بازیکن زمین 


محمد ایران پوریان مدافع تیم تراکتورسازی در دقایق پایانی بازی موفق شد گلی ارزشمند را برای تراکتورسازی به ثمر برساند؛ این بازیکن که در دوره ی قبلی جام حذفی یک پنالتی را در فینال از دست داده بود، در این دیدار موفق شد با گل دقیقه ی 91 خود باعث صعود تیمش به دور بعدی جام حذفی شود. ضمن اینکه مهدی شریفی مهاجم قرمزپوشان تبریزی نیز تلاش زیادی در این بازی داشت و گل تساوی تیمش را به ثمر رساند.

 

اتفاق ویژه 


در شرایطی که یحیی گل محمدی دقایق پایانی را روی سکوها دنبال کرد و توسط داور مسابقه اخراج شده بود، با دو تعویض طلایی پیش از اینکه به سکوها منتقل شود تاثیر زیادی روی بازی داشت.

 

دقایق حساس:


دقیقه 20: ضربه محمدرضا آزادی مهاجم جوان تراکتورسازی راه به جایی نبرد.

دقیقه 26: پاس عرضی زیبای خلعتبری با نفوذ و ارسال مرتضی منصوری وینگر راست پدیده همراه شد تا موقعیت  مناسبی برای تیم میزبان با دخالت مدافعین تراکتورسازی از دست برود.
دقیقه 37: پاس در عمق زیبای تراکتوری ها می توانست به گل اول بازی بدل شود ولی دفاع تیم پدیده زودتر عمل کرد و به مهاجم تراکتورسازی اجازه زدن ضربه آخر را نداد.
دقیقه 39: شوت شریفی با فاصله کم از کنار دروازه  به بیرون رفت.
دقیقه 41: ضربه مهاجمین تیم پدیده به شکل خطرناکی به تور کناری دروازه برخورد کرد.

دقیقه 45: تیم پدیده چسبیده به محوطه جریمه روی یک ضربه ایستگاهی صاحب موقعیت گلزنی شده بود، که ضربه خلعتبری به مدافعین برخورد کرد و در ادامه ارسال زیبای عباسیان را گلر تراکتورسازی با تسلط کامل در اختیار گرفت.

دقیقه 55: پاس کات بک مهدی شریفی با ضربه مهاجم تراکتورسازی از پشت محوطه جریمه در دستان شهاب گردان قرار گرفت.

دقیقه 58: ضربه حسین مهربان می رفت که گل اول این بازی را رقم بزند ولی واکنش گلر  تراکتورسازی مانع از این اتفاق شد.
دقیقه 62: ضربه اکبر صادقی از فاصله ای دور به سمت دروازه تیم تراکتورسازی زده شد که با فاصله کمی از بالای دروازه راهی اوت شد.
دقیقه 65: شوت مهدی شریفی از پشت محوطه جریمه پس از برخورد به بازیکن پدیده تغییر جهت داد تا ضربه این بازیکن راه به جایی نداشته باشد.


 

حاشیه:

 

* فرزاد حاتمی و محمد نوری در کمال تعجب با تصمیم یحیی گل محمدی از روی نیمکت بازی را تماشا می کنند.

* شهرام گودرزی پیش از آغاز دیدار به دلیل مصدومیت از لیست 11 نفره خارج شد و روی نیمکت ذخیره ها حضور دارد.

* هواداران تراکتورسازی تبریز علیرغم مسافت دور تا مشهد خود را به این شهر رسانده اند تا از بازیکنان تیم خود حمایت کنند.
* حدودا هزار و پانصد هوادار در ورزشگاه حضور دارند که هزار و دویست نفر به تشویق پدیده می‌پردازند.
حدودا ۳۰۰ هوادار تراکتورسازی نیز در ورزشگاه حضور دارند و به تشویق تیم محبوب خود می پردازند.

* در ابتدای این دیدار کادرفنی دو تیم به خوش و بش با یکدیگر پرداختند.

* شهاب گردان، محمد قاضی، محمدرضا خانزاده، اکبر ایمانی، اکبر صادقی، فریبرز گرامی و میلاد کمندانی در ابتدای این دیدار به سمت یحیی گل‌محمدی رفتند و از وی رخصت گرفتند.
* فریبرز گرامی بازیکن تیم پدیده به دلیل مصدومیت از بازیکن خارج شد و به جای او مرتضی منصوری وارد زمین شد.

* اکبر میثاقیان، سرمربی تیم سیاه جامگان به همراه تعدادی از کمک‌هایش در ورزشگاه حضور دارند و بازی را از نزدیک تماشا می‌کنند.

* بلندگوی ورزشگاه اعلام کرد که 1200 هوادار از نزدیک این بازی را تماشا می کنند.

* شادی گل معین عباسیان علاوه بر اینکه به این موضوع اشاره داشت، با یادی از  مدافع مصدوم پدیده فریبرز گرامی همراه شد.
*عباسیان لباس شماره ۲ پدیده که متعلق به گرامی است را به دوربین‌های تلویزیونی نشان داد.

دیدگاه‌ها