کد خبر : 1459710 | 17 شهریور 1396 ساعت 15:07 | 11.7K بازدید | 0 دیدگاه

عجیب اما واقعی، به دلیل نداشتن بلیط هواپیما

تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو به ازبکستان نرفت

تیم ملی رده های سنی شنا، شیرجه و واترپلوی ایران قرار بود دیروز به تاشکند ازبکستان، محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا پرواز کند؛ اما مشکلات مربوط به بلیط هواپیما باعث شد تا اعضای تیم ملی شنا بعد از سرگردانی چند ساعته عاقبت موفق به سفر به ازبکستان نشوند .

تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلو به ازبکستان نرفت

به گزارش "ورزش‌سه"،  تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلوی ایران باید برای برگزاری رقابت های قهرمانی رده های سنی آسیا به تاشکند پایتخت ازبکستان می رفت؛ اما به دلیل عدم صدور بلیط در زمان مناسب اعضای تیم شنا، شیرجه و واترپلو بعد از ساعت ها سرگردانی عاقبت هم به احتمال زیاد به ازبکستان نخواهند رفت.

 


چرا به ازبکستان نرفتیم؟!


برای صدور بلیط یک تیم ورزشی باید از مدت ها قبل کارهای مربوط به خرید و رزرو بلیط انجام شود. اتفاقی که گفته می شود از حدود یک ماه قبل انجام شده؛ اما نتیجه اش امروز عدم رفتن تیم رده های سنی شنا و واترپلوی ایران  به تاشکند است. مجتبی حسینی، مدیر آژانس قهرمان سیر ایرانیان که مسئولیت تهیه بلیط برای تیم شنای رده های سنی ایران را به عهده داشته در این باره گفت:« حدود دو هفته قبل فدراسیون شنا از ما خواست که برای 48 نفر برای مسابقات رده های سنی تاشکند بلیط بگیریم. ما هماهنگی لازم را انجام دادیم؛ اما از سوی ایرلاین ایرفلوت به ما گفته شد که فقط برای بیست نفر بلیط صادر می شود آن هم با مبلغ هر بلیط چهار میلیون و صد هزار تومان. فدراسیون به ما گفت که تمایل دارد همه تیم را با هم ببرد و از طرفی اعلام کرد که آژانس دیگری با مبلغ 2میلیون و نهصد هزار تومان برایشان بلیط می گیرد.»


مدیر آژانس قهرمان سیر ایرانیان همچنین گفت:« حتی مبلغ همان بیست بلیط حدود هفتاد میلیون می شد و این برای فدراسیون مبلغ بالایی بود. به همین دلیل آن ها سعی کردند راه های دیگر را برای رفتن جستجو کنند و دوستان فدراسیون به دنبال تهیه چارتر افتادند. اما برای گرفتن چارتر باید کشورهای دیگری که هواپیما از آسمان آن ها می گذرد هم مجوز صادر کنند و کشور ترکمنستان این مجوز را صادر نکرد. به همین دلیل تیم ملی نتوانست به ازبکستان برود و آن طور که من شنیده ام این تیم به ازبکستان نخواهد رفت.»

 


به خاطر بلیط...


تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلوی ایران نتوانست به مسابقات ازبکستان برود و این اتفاق تنها به دلیل عدم تهیه بلیط رخ داده است. اتفاقی که در این عصر و زمانه یک نمره منفی بزرگ برای فدراسیون، وزارت ورزش و دیگر نهاد ها و سازمان های مربوطه به حساب می آید. حسینی مدیر آژانس مسافرتی قهرمان سیر ایرانیان همچنین گفت:« وزارت ورزش و وزارت خارجه تلاش زیادی برای گرفتن مجوز از کشور ترکمنستان کردند؛ اما آن ها این مجوز را صادر نکردند. ازبکستانی ها هم خیلی سخت گرفتند و اذیت کردند.»


این در حالی است که گفته می شود عدم صدور مجوز از طرف کشور ترکمنستان برای عبور پرواز چارتر ملی پوشان ایرانی از آسمان این کشور تنها به دلیل دیر اقدام کردن مسئولین ایرانی بوده است.


مدیر آژانس قهرمان سیر ایرانیان که گفته می شود متعلق به صندوق حمایت از پیشکسوتان است همچنین اضافه کرد:« آقای رضوانی در فدراسیون شنا حتی با وزارت خارجه رایزنی کردند، ما هم زحمت خودمان را کشیدیم؛ اما چون هم هزینه ها بالا و هم شرایط معقول نبود این اتفاق نیفتاد و تیم به ازبکستان نرفت.»


مدیر آژانس قهرمان سیرایرانیان در پاسخ به این سوال که آیا وزارت ورزش و جوانان به فدراسیون های مختلف نامه زده تا بلیط هایشان توسط این آژانس تهیه شود؟ گفت:« وزارت ورزش چنین کاری نمی تواند بکند، چون فدراسیون های ورزشی مستقل هستند. این آژانس متعلق به صندوق حمایت از پیشکسوتان است و با هدف خدمت رسانی به پیشکسوتان فعالیت می کند. ممکن است به فدراسیون ها پیشنهاد داده شده باشد؛ اما فدراسیون ها زمانی به ما زنگ می زنند که سقف بدهی هایشان در آژانس های دیگر پرشده باشد. ما قبل از این برای تیم کشتی و همچنین وزنه برداری بلیط گرفته ایم.»

دیدگاه‌ها