کد خبر : 1460180 | 19 شهریور 1396 ساعت 17:52 | 8.4K بازدید | 0 دیدگاه

جزئیات لغو اعزام شناگران ایرانی به قهرمانی آسیا؛

کنسلی مسابقه در تاشکند به خاطر پول!

سرمربی تیم ملی شنای ایران که شاگردان خود را نتوانست به مسابقات قهرمانی آسیا ببرد، پول را موضوع اصلی این مشکل می داند.

کنسلی مسابقه در تاشکند به خاطر پول!

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی رده های سنی شنا، شیرجه و واترپلوی ایران قرار بود روز پنجشنبه مورخ 16 شهریورماه به تاشکند ازبکستان، محل برگزاری رقابت های قهرمانی آسیا پرواز کند؛ اما مشکلات مربوط به بلیط هواپیما باعث شد تا اعضای تیم ملی شنا بعد از سرگردانی چند ساعته، عاقبت موفق به سفر به ازبکستان نشوند تا خستگی تمرینات و اردوهای طاقت فرسا بیشتر از هر وقت دیگری به تن شناگران ایرانی بنشیند. تیم ملی شنا، شیرجه و واترپلوی ایران نتوانست به مسابقات ازبکستان برود و این اتفاق تنها به دلیل عدم تهیه بلیط رخ داده است، چرا که چندی پیش مجتبی حسینی، مدیر آژانس قهرمان سیر ایرانیان که مسئولیت تهیه بلیط برای تیم شنای رده های سنی ایران را به عهده داشته، دو روز پیش در این مورد عنوان کرده بود: فدراسیون دو هفته قبل از ما درخواست بلیط کرد که به دلیل گرانی بلیط ها و عدم ارسال همه کاروان ایران با هم، دوستان فدراسیون به دنبال تهیه چارتر افتادند تا از راه های دیگر برای رفتن به ازبکستان اقدام کنند. اما برای گرفتن چارتر باید کشورهای دیگری که هواپیما از آسمان آن ها می گذرد هم مجوز صادر کنند و کشور ترکمنستان این مجوز را صادر نکرد. به همین دلیل تیم ملی نتوانست به ازبکستان برود و بچه ها در فرودگاه سرگردان شدند.


بعد از این اتفاق کاپیتان تیم شیرجه ایران یعنی شهنام نظرپور در گفت و گویش با خبرنگار ورزش سه عنوان کرد که این اولین باری نیست که شاهد چنین اتفاقی هستیم؛ چرا که به عنوان مثال برای بازی های اینچئون ما حدود یک سال در اردو بودیم و علیرغم وجود امادگی و شایستگی تیممان به مسابقات اعزام نشدیم و به همین دلیل است که می گویم ما بزرگ تر های تیم، بدتر از این ها را هم دیده ایم.


وی در رابطه با  شرایطه جوانان و نوجوانان تیم گفت: قبل از هر مسابقاتی یکسری اردوها برگزار می شود که شرایط سختی را  از لحاظ تمرینی برای ملی پوشان، مخصوصا نوجوانان و جوانان تیم به وجود می آورد و همچنین زمانی که بچه ها از شهرستان می آیند، به دلیل دوری از خانواده فشار عاطفی زیادی را تحمل می کنند که همه این ها روی روحیه شان تاثیر می گذارد. اما با وجود همه این سختی ها بچه ها با جان و دل تمرین می کنند تا بتوانند در چنین مسابقاتی که با کسب مدال آینده شان را دگرگون می شود، مزد زحماتشان را بگیرند؛ اما ناگهان مشکلاتی پیش می آید که آدم نمی داند چه بگوید و چه جوابی به بچه ها بدهد.


او در ادامه صحبت هایش افزود: همانگونه که گفتم، من و آقای مجتبی ولی پور به عنوان بزرگ تر های تیم قبلا تجربه همچین شرایطی را داشته ایم و شاید بتوانیم این شرایط را کمی تحمل کنیم،اما قطعا تحمل این شرایط با همچین فشار روانی ای برای جوان تر ها بسیار سخت است.


نظرپور در پایان خاطر نشان کرد: عمر قهرمانی و عمر ورزشی خیلی کوتاه است؛ ای کاش عمر ورزشکارانمان را اینگونه هدر ندهیم و از مسابقاتی که هست کمال استفاده را ببریم.البته من قبل از این مسابقات گفته بودم که هدف من بازی های آسیایی است که فکر می کنم مدت زمان کمی برای این مسابقات زمان داریم و باید از این مشکل به وجود آمده درس بگیریم تا دیگر در آینده شاهد چنین مسائلی نباشیم.


در ادامه برای فهمیدن بهتر شرایط ملی پوشان به سراغ سرمربی تیم یعنی آقای خیبری نژاد رفتیم. سرمربی تیم شناگران ایرانی با عنوان کردن این که شناگران نوجوان ما در فرودگاه بغض کرده بودند،گفت: من فقط می دانم که بچه ها حیف شدند؛ چرا که مسابقات ردهای سنی آسیا یکی از مهم ترین مسابقات بود و بچه های ما به راحتی می توانستند حداقل 10 یا 12 مدال در این مسابقات کسب کنند.


وی ادامه داد: باتوجه به امتیازات و نتایج کسب شده در طول این مسابقات می‌توانم بگویم که ما راحت 2  طلا و یک نقره را در روز اول مسابقات و فردا که آخرین روز مسابقات است بالغ بر 10 یا 12 مدال از دست دادیم.


او در ادامه بیان کرد: این عمر ورزشکار است که می گذرد؛ یعنی ورزشکاری که در سن 13 یا 14 سالگی می توانست در گروه b مدال بگیرد،این شانس را از دست داد و دو سال دیگر به گروه a یعنی 15 تا 18 سال می رود و باید تلاش بسیار بیشتری کند تا بتواند صاحب مدال شود.


او اظهار داشت: عمر ورزشکار را با هیچ پولی نمی توان خرید و متاسفم که همچین شرایطی پیش آمده.ما به همراه یکسری از بچه های شنا،شیرجه و واترپلو در فرودگاه بودیم که از بین آن ها فکر می کنم 15 یا 16 نفر برای بار اول به مسابقات بین المللی اعزام می شدند.بعد از شرایطی که در فرودگاه پیش آمد،این شناگران جوان ما به خاطر عدم اعزامشان بغض کرده بودند که شرایط بسیار ناراحت کننده ای بود.


او تصریح کرد: شاید دوسال دیگر در این سن ورزشکاران ما نتوانند شانس مدال آوری داشته باشند. یک مدال برای این بچه ها تعیین کننده مسیر زندگیشان است؛ چرا که با این مدال می توانند به دانشگاه بروند یا در سربازیشان از آن استفاده کنند که متاسفانه شرایط برای مدال آوری بچه ها پیش نیامد.


خبیری نژاد در پایان اظهار داشت: من سرمربی تیم هستم و زیاد در جریان این اتفاق نیستم؛ اما این را می دانم که یک زمانی فدراسیون از آژانس هواپیمایی سهند بلیط هایش را خریداری می کرد و نمی دانم به چه دلیلی این بار از جای دیگر بلیط هایشان را خریداری کردند. ظاهرا در آن جا فدراسیون دستش در حنا ماند؛ چرا که فدراسیون 55 میلیون تومان به آژانس هواپیمایی بابت رزرو بلیط ها داده بود؛ اما باقی پول را نداده بود و آن آژانس هم بلیط هایش را به افراد دیگری فروخت. یکسری کوتاهی ها از سوی فدراسیون در این مورد صورت گرفت؛ ولی وقتی از همه این ها بگذریم،تمام مشکلات ما از بودجه کم فدراسیون نشأت می گیرد و فدراسیون مجبور است به هر دری بزند تا با کم ترین هزینه بچه ها را اعزام کند.

دیدگاه‌ها