کد خبر : 1460742 | 22 شهریور 1396 ساعت 10:40 | 170.1K بازدید | 25 دیدگاه

درخشش جانشین کمال؛

ربیع‌خواه؛ حلول روح برانکو در پرسپولیس

انتخاب محسن ربیع خواه به عنوان بهترین بازیکن دیدار برابر الاهلی، ارزش های هافبک خستگی ناپذیر قرمزها را بیش از گذشته ثابت کرد.

ربیع‌خواه؛ حلول روح برانکو در پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، از فروردین سال 1394 که سرمربی کروات، هدایت قرمزها را بر عهده گرفت تا امروز یک تفاوت چشمگیر در ثانیه به ثانیه بازی های پرسپولیس دیده شده است.

 

در پرسپولیس تحت هدایت برانکو، تمام بازیکنان 90 دقیقه با تمام وجود از نهایت پتانسیل خود استفاده کرده و همه بر اساس فرمان رهبر ارکستر توانای خود کوک می نوازند.

 

در این میان حتی اگر مدافع ثابت تیم ملی نیز ساز مخالف زد، از ترکیب اصلی کنار گذاشته شده و جوان 20 ساله ای به نام صادق محرمی خیلی زود باعث فراموش شدن نامش می شود.

 

در این پرسپولیس، همه باید با تمام وجود تلاش کنند پس محسن مسلمان نیز چاره ای جز تغییر سبک بازی و تبدیل شدن به یک هافبک جنگنده و تکل زن ندارد و طارمی نیز با تمام وجود پرس می کند.

 

در این میان، درخشش یک بازیکن در هفته های اخیر بیش از گذشته به چشم آمده است. تا جایی که دیروز محسن ربیع خواه لقب بهترین بازیکن جدال دشوار ابوظبی را از آن خود کرد و اغراق آمیز نیست اگر او را از عوامل اصلی صعود قرمزها به نیمه نهایی بعد از سالها بدانیم.

 

محسن ربیع خواه ستاره ای متفاوت از دیگر بازیکنان است. بازیکنی که شاید به علت چهره و سبک اخلاقی کمتر از دیگران مورد توجه قرار گرفته و معمولا دستمایه شوخی های شبکه های مجازی نیز می شود.

 

عدم توانایی در انجام حرکات تکنیکی، ژست های دوربین پسند و مصاحبه های آتشین، از محسن ربیع خواه بازیکنی ساخته که کمتر از دیگران مورد توجه قرار می گیرد.

 

مدافع هافبکی که حتی آنالیزها نیز نشان داد که همبازیانش نیز خیلی به او اعتقاد ندارند، حالا تبدیل به مهره تغییر ناپذیر سرمربی کروات شده است.

 

جای ستاره ای با ویژگی های ربیع خواه در فصل دوم حضور افشین قطبی در پرسپولیس به شدت خالی بود. تیم میلیاردی رویانیان هرگز نتوانست بازیکنی با سبک بازی او را در ترکیب داشته باشد و دایی و درخشان هم جای خالی او را حس کردند.

 

ربیع خواه ستاره شبکه های اجتماعی نیست. از آن دسته بازیکنانی است که به اندازه ریال به ریال قراردادش در میدان می جنگد و عرق می ریزد. مرور واکنش متعصبانه او بعد از اعلام پنالتی اول به سود پرسپولیس آدرنالین خون هر هوادارای را بالا برده و یک بار دیگر به ما ثابت می کند که برانکو چیزی فراتر از ما را در پس عینک جادویی خود می بیند.

 

انتخاب شدن محسن ربیع خواه به عنوان بهترین بازیکن یکی از حساس ترین بازی های تاریخ باشگاه پرسپولیس تنها یک معنا دارد؛ در فوتبال تیمی برنده می شود که بازیکنانی از جنس این بازیکن به کرات در ترکیب آن یافت شوند.

 

در دیدار برابر الاهلی، ربیع خواه بارها و بارها خصوصا در نیمه دوم مانع شکل گیری ضدحملات خطرناک حریف شد و به خوبی جای خالی کامیابی نیا را در ترکیب قرمزها پر کرد.

 

حضور مکرر ربیع خواد در ترکیب، نشانه حلول روح برانکویی در قامت قرمزهاست. روحیه ای که این تیم سالها از آن بی بهره بود و حالا با حضور چنین بازیکنانی، تنها یک قدم تا فتح رویا فاصله دارد.

 

آریا فاطمی مقدم

دیدگاه‌ها