کد خبر : 1460758 | 22 شهریور 1396 ساعت 10:30 | 227.1K بازدید | 15 دیدگاه

نفر به نفر با پرسپولیس در بن زاید

سیزده بچه شیر و یک کمال!

شاگردان برانکو ایوانکوویچ در جدالی سرنوشت ساز موفق شدند با برتری مقابل الاهلی جواز صعود به مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان را کسب و از این حیث تاریخسازی کنند.

سیزده بچه شیر و یک کمال!

به گزارش "ورزش سه"، پرسپولیس که تنها نماینده باقیمانده فوتبال ایران در لیگ قهرمانان محسوب می‌شد، بعد از تساوی مقابل الاهلی در دیدار رفت، شانس کمی در مهمانی با حریف عربستانی پیش روی خود می‌دید؛ اما برانکو ایوانکوویچ و تیمش با ناباوری قدم بزرگی در این جدال برداشتند و توانستند یک شب تاریخی برای هواداران خود رقم بزنند. در ادامه نگاهی اجمالی به عملکرد تک تک بازیکنان خواهیم انداخت.

 


علیرضا بیرانوند؛ پایان کابوس 


دروازه‌بان شماره یک پرسپولیس روزهای سختی را بعد از دیدار مقابل سوریه پشت سر گذاشت. ناکامی مجدد مقابل عمر السومه که حتی باعث شد تا کری‌های الاهلی پیش از جدال برگشت به عملکرد او مقابل این مهاجم سوری مرتبط شود او را با انگیزه بالایی روانه این بازی کرد. علیرضا بیرانوند اما در همان دقایق ابتدایی با دو واکنش مناسب توانست شرایط بازی را به سود تیمش تغییر دهد. او تنها یک بار مقابل ضربه حریف ناکام ماند و در دیگر دقایق بازی حاکم مطلق هجده قدم بود و با خروج‌های مناسب خود مانع از سخت‌ شدن شرایط سرخپوشان شد.

 

 


شجاع خلیل زاده؛ رهبری مناسب در غیاب کاپیتان


مدافع شماره 3 سرخپوشان همانطور که وعده داده بود مانع از هرگونه حرکتی از سوی عمر السومه شد تا این مهاجم یکی از بیکارترین بازیکنان زمین شود. خلیل زاده که در غیاب سیدجلال حسینی کار سختی برای رهبری تیمش داشت، در نهایت توانست به خوبی از پس وظایف خود بربیاید و تنها اشتباه او مربوط به صحنه منتهی به گل الاهلی بود که به سادگی فریب دریبل مهاجم گلزن الاهلی را خورد. او در دیگر دقایق بازی با حفظ توپ و نظم به خط دفاعی توانست شرایط مناسبی برای تیمش ایجاد کند.

 

 


محمد انصاری؛ کم اشتباه و قابل اعتماد


مدافع ملی‌پوش پرسپولیس بار دیگر با بدشانسی مواجه شد تا پروژه بازگشتش به سمت چپ دفاعی با توجه به مصدومیت سیدجلال حسینی به تعویق بیفتد. اما او در کنار شجاع خلیل زاده این بار با هوشیاری بالا مانع از شکل گیری حملات خطرناک دسوزا و عمر السومه شدند و حتی 10 نفره شدن سرخپوشان نیز تزلزل او را در خط دفاعی به همراه نداشت. 

 

 


حسین ماهینی؛ کاپیتان همچنان شکست ناپذیر


دیگر باید باور کرد که ماهینی با بازوبند این تیم شکست ناپذیر می‌شود؛ شماره 13 پرسپولیس علیرغم اینکه در این دیدار نفوذی را به نام خود ثبت نکرد اما با تجربه بالا در خط دفاعی مانع از شکل گیری حملات الاهلی از سمت راست دفاعی پرسپولیس شد. او در خط دفاعی بیشترین حمل توپ را به نام خود کرد و با دو تکل موفق و بیشترین درصد پاس سالم شب خوبی را پشت سر گذاشت. کاپیتان پرسپولیس البته با همان شور و حال به دنبال احقاق حق تیمش برابر الاهلی نیز بود که البته داور این بازی علیرغم درستی ادعایش مبنی بر خطای پنالتی روی طارمی یک کارت زرد نصیب او کرد.

 

 


محسن ربیع خواه؛ بی حاشیه و موثر


نمی‌توان گفت که کاش پرسپولیس 11 بازیکن مثل ربیع خواه داشت؛ چراکه هر بازیکن به نوبه خود از نظر کیفی و فنی عملکرد مناسبی در ترکیب این تیم به نام خود ثبت کرده است. با این حال هافبک بی سر و صدای پرسپولیس علیرغم عملکردی موفق در پست هافبک دفاعی در این دیدار در پست مدافع چپ به کار گرفته شد و در ادامه بازی با توجه به اخراج کامیابی نیا راهی پست هافبک دفاعی شد. توپگیری مناسب و بدون خطا و ارسال پاس‌ها با کمترین خطا و اضافه شدن به خط دفاعی از او بازیکنی تاثیرگذار در بازی مقابل الاهلی ساخت تا در نهایت نیز به حق خود در دستیابی به عنوان برترین بازیکن دست یابد.

 

1240877

 


وحید امیری؛ تجربه فوق العاده در پست جدید


وحید امیری به عنوان یکی از دونده‌ترین بازیکنان پرسپولیس در جدال مقابل الاهلی، مجبور به حضور در سمت چپ دفاعی شد تا عجیب‌ترین تجربه بازی خود را پشت سر بگذارد. با این حال او با توجه به قدرت بدنی و دوندگی خود در کنار تکنیک قابل توجه توانست به خوبی از پس این وظیفه بربیاید و یکی از مهره‌های موفق برانکو ایوانکوویچ لقب گیرد و مانع از طراحی حملات سعید الموالید و صالح الجمعان در سمت چپ شود. 

 

 


محسن مسلمان؛ بازگشت به تنظیمات کارخانه


هافبک شماره 77 پرسپولیس بعد از عملکرد ناامید کننده در بازی رفت که با انتقاداتی نیز همراه بود، در دو دیدار اخیر مقابل گسترش فولاد و الاهلی توانست به روزهای خوب خود بازگردد. ارسال پاس دیدنی برای گلزنی علی علیپور و دوندگی بالا در خط میانی و پرس بالا باعث شد تا او نیز یکی از چهره‌های موفق برانکو ایوانکوویچ در این جدال لقب گیرد. مسلمان برترین بازیکن از نظر آمار پاس صحیح در این دیدار لقب گرفت و توانست تا زمانی که در بازی بود شرایط خوب خود را حفظ کند.

 

 


فرشاد احمدزاده؛ دونده و خوش تکنیک

 

شماره 10 پرسپولیس در این دیدار نیز با قدرت بالای دوندگی و تکنیکش در تلاش برای موقعیت سازی برای تیمش بود و روز سختی برای دو مدافع کناری الاهلی ساخت. احمدزاده که یکی موقعیت گلزنی نیز نصیبش شده بود، اگر خوش شانس بود می‌توانست مای نینگ را مجبور به اخراج مدافع سفیدپوش کند. 6 بار پیروزی در نبردهای روبرو و یک شوت به سمت دروازه، از او هم چهره‌ای پرتلاش در ترکیب سرخپوشان ساخت که با تکنیکش بلای جان مدافعان کند الاهلی شده بود.

 

 


کمال کامیابی نیا؛ گتوزی خوش شانس


دقایق حضور او کوتاه‌تر از آن بود که بشود چیزی درباره آن نوشت. کامیابی نیا 5 بار صاحب توپ شد و 4 پاس داد که هر 4 پاس به بازیکن خودی رسید و البته تنها یک خطا به نامش ثبت شد که باعث شد بیش از 80 دقیقه سرخپوشان 10 نفره بازی را دنبال کنند، البته او خوش شانس بود که پرسپولیس این بازی را در این شرایط هم به سود خود خاتمه داد. هافبک شماره 11 سرخپوشان که داعیه حضور در تیم ملی و در جام جهانی روسیه را دارد، در صورت تداوم این شرایط از روزهای اوج و ستاره بودن خود به شدت و بیش از این فاصله خواهد گرفت.

 

 


علی علیپور؛ اسلحه خطرناک برانکو ایوانکوویچ


با حضور دو ستاره خط حمله پرسپولیس، او کمترین توجه را نسبت به خود می‌بیند. علیپور که از آخرین حضورش در امارات خاطره خوبی در ذهن نداشت و مجبور به ترک اردوی این تیم شد، در بازی با الاهلی تمام معادلات مربی اوکراینی حریف را با فرار دیدنی خود و استفاده از ضعف مدافعان حریف برهم زد. او با قدرت بدنی بالا و کنترل مناسب توپ و در نهایت ضربه‌ای تمام کننده پرسپولیس را در تمام دقایقی که 10 نفره به بازی ادامه می‌داد، امیدوار کرده بود که توانایی عبور از حریف را دارد. علیپور در حضور 65 دقیقه‌ای خود در زمین بارها با دوندگی و ضربات سر اول خود تیمش را در موقعیت مالکانه توپ قرار داد و یک شب خوب را پشت سر گذاشت.

 

 


مهدی طارمی؛ بازگشت آقای گل


اگر این بازی با بدشانسی پرسپولیس تمام می‌شد، همه چیز علیه مهدی طارمی رقم می‌خورد؛ اما انگار همه چیز دست به دست هم داده تا او در چهارمین فصل حضورش در پرسپولیس افتخاراتی بزرگ را در کارنامه‌اش ثبت کند. در مرحله‌ای که همه‌ی رقبای او با دبل و هت‌تریک شانس تصاحب عنوان آقای گلی را برای خود بالا برده بودند، او در نهایت توانست با پنالتی لحظات پایانی به کورس بازگردد. طارمی البته یک بار از شگرد همیشگی‌اش برای کسب پنالتی هم سود برد که داور از آن عبور کرد. با این حال او با چهار بار کسب خطا از مدافعان الاهلی و دو بار ایجاد موقعیت گلزنی شب سختی برای مدافعان حریف رقم زد و مهمتر از همه اینکه طلسم گل نزدن خود در دور حذفی را هم شکست.

 

 


بشار رسن؛ باز هم بلای جان الاهلی


هافبک عراقی پرسپولیس در دقایق کوتاهی که به میدان آمد باز هم بلای جان الاهلی عربستان شد و توانست با کسب یک ضربه پنالتی و حفظ توپ مناسب خود شرایط را به سود سرخپوشان برگرداند. بشار رسن که اکنون خیال برانکو ایوانکوویچ را بابت خط میانی راحت کرده، مطمئنا در مراحل بعدی لیگ قهرمانان می‌تواند عملکرد موثرتری از خود به جا بگذارد و به یکی از خریدهای قابل احترام این تیم تبدیل شود. در این رابطه کافی است به آمار او در دقایق کوتاه حضورش نگاهی کرد؛ دقت پاس صد در صدی، 2 بار کسب خطا از مدافعان الاهلی که یکی از آنها منتهی به خطای پنالتی شد. 

 

 


گادوین منشا؛ مهاجم قاتل برانکو ایوانکوویچ


سرمربی کروات سرخپوشان تمام دو فصل اخیر را به دنبال مهاجمی با خصوصیات تمام کنندگی صرف، پشت سر گذاشت و هر بار با اعلام اینکه یک مهاجم در عین خودخواهی باید مادرزاد چارچوب شناس باشد به دنبال گزینه مدنظر خود بود. او اکنون گادوین منشا را در ترکیب تیم خود می‌بیند که به دنبال کوچکترین روزنه برای قرار دادن نام خود به عنوان گلزن است. مهاجمی که در دقیقه 83 به میدان فراخوانده شد و ضمن ایجاد یک موقعیت گل با اعتمادبنفس بالا از روی نقطه پنالتی گل برتری و صعود سرخپوشان را به ثمر رساند. 

 

 


شایان مصلح؛ ذخیره طلایی با شماره 69


مدافع چپ پای شمالی پرسپولیس در دقیقه 77 به بازی فراخوانده شد تا با سود بردن از قد بالای خود در حملات هوایی پرسپولیس و در فاز دفاعی تیمش آنها را به موفقیت برساند. او در دقایق حضورش در زمین 8 بار صاحب توپ شد و با حرکات طولی و تکنیکی خود بار دیگر سمت چپ این تیم را به جولانگاه تهاجم به سمت حریف تبدیل کرد. در نهایت نیز با حضور خود در محوطه جریمه و ضربه‌ای که در صورت نبود مدافع الاهلی می‌توانست زمینه ساز گل صعود به نام او شود، یک پنالتی و یک اخراج به سود تیمش گرفت.

 

دیدگاه‌ها