کد خبر : 1460759 | 22 شهریور 1396 ساعت 10:33 | 99.7K بازدید | 10 دیدگاه

یادداشت:

سومین ستاره استقلال در گرو اولین قهرمانی پرسپولیس!

مگر می شود از برتری پرسپولیس در مرحله یک چهارم نهایی جام باشگاه های آسیا سر ذوق نیامد؟ حتی اگر یک استقلالی (واقعی) بود.

سومین ستاره استقلال در گرو اولین قهرمانی پرسپولیس!

به گزارش "ورزش سه" ،شاهکار آسیایی برانکو و شاگردانش ادامه دارد. پرسپولیس ده نفره هم به حریف عربستانی باج نداد، چون سرخپوشان فقط به قهرمانی قاره می اندیشند و چیزی کمتر از این، آنها را راضی نمی کند. این ذهنیتی است که حتی در ساق بازیکنان مشهود است. پس وقتی نامیدی معنایی ندارد، رسیدن به هر خواسته ای امکان پذیر است.


پس از برتری دلچسب پرسپولیس مقابل الاهلی یک نکته کاملاً مشهود و شیرین است. پرسپولیس برانکور هرکاری از دستش بر می آید. تیمی جسور، هماهنگ، آماده با دو ویژگی جذاب و کارساز: نترس و برنده. آنها برایشان تفاوتی ندارد کجا بازی می کنند. ذهنیت برنده از پرسپولیس تیمی ساخته که جز اشتباهات فردی و غرور نفرات، چیزی نمی تواند آنها را از پیروزی دور کند. پس رسیدن به فینال آسیا به عنوان اولین هدف و در نهایت کسب اولین عنوان قهرمانی جام باشگاه های آسیا به عنوان هدف اصلی نه تنها دور از دسترس نیست بلکه بسیار هم نزدیک است. فقط کافی است برانکو تیمش را همچنان در همین ریتم کاملاً آماده نگه دارد و تعویض های طلایی گره گشایش را در برهه های حساس رو کند.


صعود تاریخی پرسپولیس به جمع 4 تیم برتر آسیا یک اتفاق خوشایند برای فوتبال کشور هم هست. وقتی تیم ملی فوتبال کشورمان با کمترین دغدغه ای راهی جام جهانی روسیه می شود پس لازم است در عرصه باشگاهی نیز در آسیا پرقدرت ظاهر شد. کاری که سرخپوشان با انسجام و غیرتی مثال زدنی موفق به انجامش شده اند. باید اعتراف کرد رقابت با تیم های متمول و تا دندان مسلح عربی انصافاً کار ساده ای نیست چه برسد رقابت با یک یار کمتر و در جایی غیر از خانه. اما سرخپوشان با تمام وجود به رقابت آمده اند چرا که حمایت همه جانبه هوادارانش را با تمام وجود حس می کنند.
حالا تیم منسجم برانکو دو رقیب تا رساندن هواداران میلیونی اش به بزرگترین آرزوی همه دوست داران پرسپولیس پیش رو دارد. آنها پیش از دیدار نهایی باید حریف دیگری از عربستان را کنار بزنند. البته این رقیب بزرگ، پرافتخارترین عرب آسیایی است. تیمی که در دستاوردهای آسیایی از گذشته با استقلال رقابت تنگاتنگی داشته و چه تقابل به موقعی! در واقع این یک شانس بزرگ برای پرسپولیس خواهد بود چرا که این بهترین بهانه است تا یکدلی آبی ها برای موفقیت سرخپوشان در دیدار نیمه نهایی، همراه پرسپولیس شود.


آبی هایی که تشنه رسیدن به سومین ستاره آسیایی هستند به خوبی می دانند مهمترین عامل محرک در این راه، موفقیت رقیب دیرینه در آسیاست. چیزی که آنها را به تلاش و تکاپوی بیشتری وا می دارد. در ورزش حرفه ای، برای پیشرفت چاره ای جز رقابت سالم نیست پس وقت آن رسیده تا برای این پرسپولیس بی نهایت آماده و دوست داشتنی که مانند سوپر قهرمان های هالیوودی توان انجام هر ماموریت غیرممکنی را دارد، از ته دل آرزوی موفقیت کرد. واقعیت این است که آنها بالاخره روزی طلسم ناکامی در قاره کهن را خواهند شکست. پرسپولیسی شایسته تر و بهتر از پرسپولیس برانکو سراغ دارید؟


هرچند پس از باخت سنگین استقلال برابر العین، شکاف عمیقی میان هواداران دو تیم به خصوص در فضای مجازی ایجاد شد اما همان قدر که پرسپولیسی های واقعی می دانند نباید تیمشان را وارد حاشیه کنند، استقلالی های واقعی هم که در وطن پرستی شان شکی نیست، می توانند بین موفقیت پرسپولیس به عنوان رقیب دیرینه و الهلالی که نزدیکترین رقیب آسیایی شان به حساب می آید یکی را برگزینند!


استقلالی ها برای رسیدن به ستاره سوم پس از نزدیک به سه دهه، به چالشی اساسی مثل اولین قهرمانی پرسپولیس نیازمندند. پس آبی ها هم می توانند برای پرسپولیس برانکو در ادامه بازی های آسیایی آرزوی موفقیت کنند و ثابت کنند از رقابت نمی ترسند، چون به شخصیت آسیایی شان ایمان دارند.


مهدی بشکنی

دیدگاه‌ها