کد خبر : 1460857 | 22 شهریور 1396 ساعت 17:02 | 9.9K بازدید | 0 دیدگاه

در گفتگو با معاون شرکت توسعه و تجهیز؛

دلیل خرابی و قطع ورزشگاه نقش جهان

معاون شرکت توسعه و تجهیز در مصاحبه ای به دلایل قطع برق ورزشگاه تازه تاسیس نقش جهان و مقصر این اتفاق و همچنین سایر وظایف باقی مانده این شرکت در نقش جهان پرداخته است.

دلیل خرابی و قطع ورزشگاه نقش جهان

محمد عباسی معاون شرکت توسعه و تجهیز در خصوص مشکلات ورزشگاه نقش جهان و به خصوص قطعی برق توضیحاتی را در گفتگو با "ورزش سه" ارائه داد.


معاون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در خصوص صحبت های مدیر پشتیبانی ورزشگاه نقش جهان پس از دیدار جام حذفی سپاهان برابر صنعت نفت که با قطع مکرر جریان برق و متوقف شدن بازی در نیمه دوم همراه بود، گفت: چندین بازی در این مجموعه انجام می شود و این مجموعه در حال حاضر به شرکت فولاد مبارکه سپاهان واگذار شده است. غیر از نور ورزشگاه، چمن هم در فصل جدید با مشکلاتی مواجه شده است. به نظر می رسد که هنوز واگذاری به بخش خصوصی نهادینه نشده است و هنوز وظایف مشخص نیست.


وی ادامه می دهد: مسئولان شرکت فولادمبارکه باید برای پروژکتورها دیزل کرایه می کردند تا مشکل قطعی برق ایجاد نشود؛ الان ما هم در ورزشگاه آزادی همین کار می کنیم. به نظرم مسئولان فولادمبارکه در بازی های قبل این کار را می کردند و در این بازی فراموش کردند یا مشکلی داشتند که نتوانستند فراهم کنند.


عباسی در ادامه با اشاره به مشکلات چمن ورزشگاه نقش جهان و کوتاهی مسئولان شرکت فولادمبارکه در این زمینه عنوان کرد: روز افتتاحیه که ما چمن را تحویل می دادیم، همه فکر می کردند چمن مصنوعی است و این هم به خاطر یکدست بودن چمن بود که این اشتباه ذهنی رخ می داد. حالا می بینید که چمن هم به مشکل خورده است. شرکت توسعه و تجهیز به موضوع چمن اشراف دارد و قبل از اینکه ورزشگاه را تحویل بدهیم، یک سال به خوبی از آن نگه داری می کنیم. چمن موجود زنده است و اگر به آن رسیدگی نشود به مشکل می خورد.


معاون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی  با اشاره به کارهایی که برای ایجاد چمنی مطلوب در نقش جهان صورت گرفته، اضافه می کند: از بین 30 معدن، خاک نقش جهان را برای زیرسازی مناسب انتخاب کردیم. سیستم زه کشی، سیستم هیتینگ، نور ورزشگاه که برای ایجاد شرایط بهتر به صورت خطی ایجاد شده، سازه هایی که طراحی شده و بارها بازسازی شده، فضای مخصوص داوران و .. از کارهایی است که ما انجام داده ایم.


عباسی در پاسخ به این سوال که فراهم کردن ژنراتورهای نقش جهان بر عهده چه شرکتی است و اگر بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است، چه کارهایی در این راستا صورت گرفته، افزود: شرکت توسعه و تجهیز باید این کار را انجام دهد. ما برای این موضوع مناقصه برگزار کردیم و پیمانکار انتخاب شده است، که در حال خرید ژنراتورها است. اما وقتی یک بازی انجام می شود، باید تمهیدات لازم را در نظر بگیرد. بهره برداری باید به اندازه ای که وجود دارد صورت بگیرد. افت ولتاژ در داخل مجموعه نقش جهان اتفاق افتاده است.


معاون شرکت توسعه و تجهیز اماکن ورزشی در پاسخ به سوال ما در خصوص اینکه اداره برق دولت آباد بارها در این خصوص به مسئولین نقش جهان هشدار داده، می گوید: اگر هشدار داده شده که باید دیزل می آوردند.


عباسی در ادامه و در پاسخ به این سوال که چه زمانی در نهایت نور نقش جهان توسط شرکت توسعه و تجهیز آماده می شود و در اختیار شرکت فولاد مبارکه قرار می گیرد، توضیح می دهد: ما باید در ابتدا مناقصه برگزار کنیم و سپس پیمانکار را انتخاب شود. پیمانکار هم باید دیزل ها را تامین کند. فعلا پیمانکار انتخاب شده و آنها در حال خرید دیزل ها برای نصب و بهره برداری هستند. فکر می کنم با این وجود نزدیک به 6 تا 8 ماه این موضوع به طول بینجامد. (این دقیقا زمانی است که شرکت توسعه و تجهیز برای تکمیل چادرهای ورزشگاه نقش جهان هم وعده داده است)


عباسی در خصوص اینکه چه کارهایی در ورزشگاه نقش جهان هنوز باقی مانده که بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است، می گوید: اتمام ساخت استخر قهرمانی و تکمیل چادر ورزشگاه به علاوه دیزل ها بر عهده شرکت توسعه و تجهیز است. ما پیگیر این هستیم که اعتباراتی برای اتمام پروژه های خود در نقش جهان جذب کنیم، اما محدودیت های زیادی داریم و بیشترین حجم پروژه را هم در شهر اصفهان داشته ایم. ما تمام سعی خود را می کنیم که چادرهای نقش جهان و دیزل ها را تا پایان سال به سرانجام برسانیم؛ اما در بحث نگهداری نمی توانیم ورود کنیم و باید مسئولان مربوط دقت بیشتری داشته باشند. ما تمام تلاش خود را به کار گرفتیم که نقش جهان با بالاترین تکنولوژی روز دنیا ساخته شود، چون وجود چنین سازه هایی غرور ملی ما را هم در پی دارد.

دیدگاه‌ها