کد خبر : 1460905 | 22 شهریور 1396 ساعت 19:52 | 78.7K بازدید | 0 دیدگاه

ایرانی ها چطور به نیمه نهایی رسیدند؟ (گزارش)

در دوره جدید لیگ قهرمانان آسیا، 4 تیم ایرانی هر کدام یک بار به مرحله نیمه نهایی رسیده اند.

ایرانی ها چطور به نیمه نهایی رسیدند؟ (گزارش)

به گزارش "ورزش سه"، سپاهان، ذوب آهن، استقلال و پرسپولیس تیم هایی هستند که به 4 تیم برتر آسیا راه یافته اند و در این بین، اصفهانی ها تا فینال هم پیش رفته اما در این مرحله ناکام مانده اند. حال نگاهی داریم به نحوه صعود ایرانی ها تا مرحله نیمه نهایی:

 

سپاهان- 2007
سپاهانی ها با لوکا بوناچیچ و پس از قهرمانی در جام حذفی، به لیگ قهرمانان آمده بودند تا نماینده ای شایسته برای ایران باشند؛ اما با تیم یکدست و پرانگیزه شان شگفتی ساز رقابت ها شدند. آن ها در مرحله گروهی با 13 امتیاز بالاتر از الشباب عربستان، العین امارات و الاتحاد سوریه قرار گرفتند و به مرحله حذفی راه یافتند. در آن زمان باتوجه به برگزاری رقابت ها با 28 تیم، امکان برگزاری مرحله یک هشتم نهایی وجود نداشت و تنها 8 تیم به مرحله حذفی می رفتند.

طلایی پوشان در این مرحله کاوازاکی ژاپن را در ضربات پنالتی مغلوب کردند و به نیمه نهایی رسیدند. در نیمه نهایی الوحده امارات را 3-1 بردند؛ اما در فینال حریف تیم قدرتمند اوراواردز ژاپن نشدند و در جایگاه دوم قرار گرفتند.

 

ذوب آهن- 2010
دیگر تیم اصفهانی پس از نایب قهرمانی در لیگ برتر با ابراهیم زاده راهی رقابت های آسیایی شد و در همان مرحله گروهی با اقتدار، بالاتر از بنیادکار، الاتحاد و الوحده در جایگاه نخست قرار گرفت و به جمع 16 تیم برتر این رقابت ها رسید. در مرحله یک هشتم نهایی ذوبی ها به مس کرمان خوردند و در فولاد شهر به راحتی این تیم را از پیش رو برداشتند. پس از آن در مرحله یک چهارم نهایی حریفشان را در مجموع 2-3 شکست دادند و به نیمه نهایی رسیدند. نماینده سبزپوش کشورمان در نیمه نهایی الهلال را مغلوب کرد و اما در فینال با نتیجه 3-1 به پوهانگ استیلرز کره جنوبی باخت و مثل سپاهان، نایب قهرمان لیگ قهرمانان آسیا شد.

 

استقلال- 2013
سه سال بعد استقلال با تیم پرستاره امیر قلعه نوئی در آسیا شرکت کرد و به نتایج قابل توجهی نیز رسید. در آن تیم استقلال ستارگانی چون مهدی رحمتی، آندرانیک تیموریان، جواد نکونام، خسرو حیدری، فرهاد مجیدی و... حضور داشتند که بازخوانی نامشان هم برای استقلالی ها خاطره انگیز است.

آبی ها در مرحله گروهی بالاتر از الهلال عربستان و العین امارات و الریان قطر قرار گرفته و راهی مرحله یک هشتم نهایی شدند. در آن مرحله الشباب امارات را مغلوب کردند و سپس 3-1 بوریرام تایلند را از پیش رو برداشتند و به نیمه نهایی رسیدند. در نیمه نهایی حریف رقیب کره ای نشدند و پس از تساوی 2-2 در آزادی و شکست 2-0 در سئول، از دور رقابت ها کنار رفتند.

 

پرسپولیس- 2017
شاگردان برانکو ایوانکوویچ، پس از یک نایب قهرمانی و فصل بعد از آن قهرمانی در لیگ برتر گام به مسابقات آسیایی گذاشتند و در مرحله اول به همراه الهلال بالاتر از الریان قطر و الوحده امارات قرار گرفتند. پرسپولیس در مرحله یک هشتم نهایی به مصاف لخویا رفت و پس از تساوی بدون گل در ورزشگاه خالی آزادی، این تیم را با یک گل در دوحه شکست داد و در مرحله یک چهارم نهایی، به قرعه سخت الاهلی برخورد. مصاف قرمزها و نایب قهرمان لیگ عربستان در مجموع دو بازی 5-3 به نفع نماینده ایران شد تا پرسپولیس چهارمین تیم ایرانی و چهارمین حضور تیم های ایرانی در مرحله نیمه نهایی را رقم بزند. حالا آن ها دو بازی در زمین بی طرف مقابل الاهلی خواهند داشت و در صورت پیروزی به مصاف برنده دیدار نمایندگان چین و ژاپن خواهند رفت.

دیدگاه‌ها