کد خبر : 1460976 | 23 شهریور 1396 ساعت 11:22 | 68.2K بازدید | 0 دیدگاه

آغاز دوران جدید؛ پرسپولیس و ترکیب چرخشی

سرمربی کروات سرخپوشان اکنون نیمکتی در اختیار دارد که نشان داده‌اند چیزی از بازیکنان اصلی کم ندارند و این مساله دست او را برخلاف گذشته برای استراحت دادن به بازیکنانش باز می‌گذارد.

آغاز دوران جدید؛ پرسپولیس و ترکیب چرخشی

به گزارش "ورزش سه"، در پرسپولیس فعلی نه نگرانی بابت عدم حضور سیدجلال حسینی وجود دارد و نه بعد از محرومیت کمال کامیابی نیا آنها با دغدغه بزرگی مواجه شده‌اند، نه بابت عدم آمادگی مهاجم خود دلواپس خواهند بود و نه از روز بد چهره‌های درون زمین؛ سرمربی کروات سرخپوشان اکنون بیش از 15 بازیکن آماده در اختیار دارد که دست او را برای هر انتخابی باز نگه داشته و باعث بلوغ کیفی و فنی شاگردانش نیز شده است. تیمی که در مسیر موفقیت قرار دارد و هیچ بازیکنی دوست ندارد از همراهی آن حتی برای لحظه‌ای باز بماند.
برانکو بعد از نشست خبری پایان دیدار برابر الاهلی عربستان که با پیروزی تاریخی تیمش تمام شد، در خصوص تغییراتی که در دیدارهای اخیر صورت داده و موفقیت بزرگ تیمش را به همراه داشته به این نکته اشاره کرد که او اکنون بر خلاف فصل گذشته که تنها 13 بازیکن در اختیار داشت، می‌تواند روی پتانسیل فنی و کیفی تک تک بازیکنانش روی نیمکت حساب باز کند و این عامل موفقیت او برای تغییر استراتژی و دستیابی به هدف بوده است.


برانکو در نقل و انتقالات این فصل با حفظ صد در صدی بدنه اصلی تیمش (سوای سروش رفیعی که در نیم فصل به تیم اضافه شده بود و در ادامه راهی لیگ قطر شده بود) چند مهره کارآمد نیز به خدمت گرفت. شجاع خلیل زاده، شایان مصلح، گادوین منشا، سیامک نعمتی و در نهایت بشار رسن. آنها البته می‌توانند امیدوار به بازگشت قریب الوقوع احمد نوراللهی نیز باشند تا بهترین و بزرگترین اتفاق نقل و انتقالات را به نام خود کنند. جذب مهره‌هایی که هر کدام به نوبه خود توانسته‌اند در این فصل کیفیت بالای خود را برای این تیم به نمایش بگذارند و سهمی در موفقیت‌ها به خود اختصاص دهند. اتفاقی که اکنون باعث شده تا آنها نه نگران مصدومیت سیدجلال حسینی و غیبت چند هفته‌ای او باشند و نه بابت محرومیت کمال کامیابی نیا خم به ابرو بیاورند. یک "تیم" واقعی با هدفی روشن برای کسب هدفی مشخص. 


با این حال اکنون با توجه به سال منتهی به جام جهانی آنها فشرده‌ترین رقابت را پیش روی خود می‌بینند. مساله‌ای که باید برانکو را با تصمیم آگاهانه‌ای برای ثبات کیفی تیمش همراه کند. آنها برخلاف دیگر تیم‌ها اکنون درگیر چند تورنمنت هستند و انتظاری از آنها جز موفقیت نمی‌رود. حضور در ادامه لیگ قهرمانان از فصل گذشته، سوپرکاپ فوتبال ایران، لیگ برتر، جام حذفی و در ادامه لیگ قهرمانان فصل آینده کورسی با حداقل 50 بازی روبروی آنها قرار داده بود که نیازمند حفظ قوا برای دستیابی به هدف‌های پیش رو است. برانکو فصل را اکنون در پایان هفته پنجم با صدرنشینی در لیگ برتر و کسب یک عنوان قهرمانی در سوپرکاپ و صعود به جمع چهار تیم برتر آسیا در حال دنبال کردن است. او اما در ادامه با تداخل برنامه تیم ملی و فشرده‌تر شدن رقابت‌های حذفی فوتبال ایران، لیگ برتر و لیگ قهرمانان، دشواری بزرگی را روبروی خود خواهد دید و باید به نحوی تاکتیکی و مدیریتی از تمام ذخایر خود در لیست سود ببرد. 


جای خوشبختی اما برای سرمربی پرسپولیس و هواداران این تیم همانطور که گفته شد خریدهای حساب شده و حفظ بازیکنان گذشته است. برانکو اکنون 11 مرد اصلی و حداقل 6 بازیکن قابل اتکا روی نیمکت خود می‌بیند که او را قادر به سود بردن از تغییرات لازم خواهد کرد. 


درون دروازه آنها بیرانوند و بوژیدار رادوشوویچ حضور دارند و با کیفیتی که گلر کروات غالبا ذخیره از خود به نمایش گذاشته، مسلما نه برانکو و نه بیرانوند به عنوان شماره یک تیم ملی در فصلی پرفشار مشکلی بابت خستگی و در ادامه نگرانی بابت شرایط تیم نداشته باشند. 


آنها در خط دفاعی نیز بازیکنان زیادی در اختیار دارند که با توجه به خصوصیات چند پسته بودن و موفقیت در این مساله، پرسپولیس را از هرگونه نگرانی جدا خواهند کرد؛ سیدجلال حسینی، شجاع خلیل زاده، حسین ماهینی، شایان مصلح، محمد انصاری، محسن ربیع خواه و صادق محرمی جای استراحت برای دو بازیکن در هر دیدار و تغییر استراتژی را به سادگی مهیا می‌کنند و همین مساله نیز باعث شده تا برانکو علیرغم مصدومیت کاپیتان اول خود همچنان روند دفاعی موفق فصل گذشته را ادامه دهد و حتی صادق محرمی نیز بدون دردسر و علیرغم اینکه در فصل گذشته ستاره و پدیده این تیم بود روی نیمکت حاضر شود.


در پست هافبک دفاعی نیز این تیم کمال کامیابی نیا، محسن ربیع خواه و احمد نوراللهی را در اختیار دارد تا شرایط در این پست نیز به سود برانکو و پرسپولیس باشد. محسن مسلمان، بشار رسن، فرشاد احمدزاده، سیامک نعمتی و وحید امیری نیز بازیکنانی با قدرت تغییر تاکتیک و استراتژی پرسپولیس در دیدارهای اخیر به خوبی توانسته‌اند خواسته‌های مرد کروات را در راستای نتیجه‌گیری تیم فراهم کنند.

 

علی علیپور، گادوین منشا و مهدی طارمی نیز اکنون مثلث ترسناک خط حمله پرسپولیس را تشکیل داده‌اند که به راحتی نقش مکمل را برای یکدیگر ایفا می‌کنند و هر کدام که روی نیمکت حاضر بوده، توانسته با حضورش نقشی در موفقیت بعدی تیم ایفا کند.


اکنون با توجه به فشردگی دیدارهای پیش رو، خصوصا دیدار تاریخی برابر الهلال عربستان که می‌تواند پرسپولیس را به بزرگترین افتخار باشگاهی‌اش برساند، برانکو باید ذهنیت شاگردانش را برای قبول حضور روی نیمکت همانند هفته‌های اخیر مدیریت کرده و در نهایت بتواند با سود بردن از آنها به صورت سیستم چرخشی، تیمش را به هدف بزرگی که در فصل دارند برساند.

دیدگاه‌ها