کد خبر : 1460997 | 23 شهریور 1396 ساعت 12:33 | 162.2K بازدید | 0 دیدگاه

با حضور در رده بیست و پنجم دنیا

شاگردان کی‌روش بالاتر از بازیکنان ادوکات

ملی پوشان فوتبال ایران در رده بندی تیم های مختلف دنیا که ساعتی پیش اعلام شد توانستند با حضور در رتبه بیست و پنجم، بالاتر از تیم هایی همچون آمریکا، هلند و دانمارک قرار بگیرند.

شاگردان کی‌روش بالاتر از بازیکنان ادوکات

به گزارش "ورزش سه"، ساعتی پیش آخرین رده بندی تیم های ملی فوتبال دنیا توسط فیفا اعلام شد و طی آن تیم ملی ایران به رده بیست و پنجم رسید. این رده بندی در حالی صورت گرفت که ملی پوشان ایران دو بازی پیش از پایان بازی های مقدماتی جام جهانی موفق شده بودند خود را به مرحله نهایی این رقابت ها برسانند.

شاگردان کارلوس کی روش در ماه گذشته در دو دیدار از بازی های مقدماتی جام جهانی به میدان رفتند و اما نتوانستند به نتیجه ای بهتر از دو تساوی برابر تیم های ملی کره جنوبی و سوریه دست پیدا کنند و به همین دلیل نسبت به ماه قبل نمره ای کمتر از کارشناسان فدراسیون بین المللی فوتبال گرفتند و این اتفاق منجر به یک پله سقوط شد.


ملی پوشان کشورمان که در ماه قبل توانسته بودند با 893 امتیاز در رده بیست و چهارم قرار بگیرند به دلیل نتایج کسب شده در بازی های اخیربا 28 امتیاز کمتر نسبت به قبل 865 امتیاز کسب کردند. نکته قابل ذکر در این باره اینکه در رده بندی دو ماه قبل، تیم ملی در رده بیست و سوم قرار داشت و در دو ماه اخیر با دو پله سقوط در رده بیست و پنجم قرار گرفت(هر ماه، یک پله سقوط) که البته دلیل منطقی آن نیز بازی های تیم ملی در مقدماتی جام جهانی و نتایج درخشانی بود که این تیم در بازی برابر تیم های مختلف به دست آورده بود.

 

1241121

 

اما در قاره آسیا پس از تیم ملی ایران که صدرنشین بلامنازع سال های اخیر محسوب می شود، تیم ملی ژاپن قرار دارد، تیمی که پس از ایران توانست به عنوان دومین نماینده آسیا راهی مرحله نهایی بازی های جام جهانی شود. آنها در رده بندی ماه اخیر با 737 امتیاز و 4 پله صعود موفق شدند در رده چهلم دنیا قرار بگیرند.


استرالیایی ها سومین تیم آسیایی هستند، آنها با کسب 662 امتیاز و پنج پله سقوط در رده پنجاهم دنیا قرار گرفتند. چهارمین تیم آسیا، کره جنوبی است که در هفته آخر بازی های مقدماتی جام جهانی به سختی توانست حضور خود در جام جهانی را مسجل کند و در این رده بندی با دو پله سقوط مواجه شد و با کسب 659 امتیاز در رده پنجاه و یکم دنیا قرار گرفت و عربستانی ها نیز پنجمین تیم آسیا هستند که با شش پله صعود و کسب 641 امتیاز در رده پنجاه و سوم دنیا گرفتند.


در میان تیم های آسیایی حاضر در این رده بندی، تیم ملی سوریه نیز توانست با درخشش در بازی های اخیر، خود را به عنوان یکی از ده تیم برتر قاره معرفی کند، آنها با پنج پله صعود و کسب 465 امتیاز توانستند به عنوان نهمین تیم آسیایی در رده هفتاد و پنجم دنیا قرار بگیرند.


نکته جالب دیگر در بین تیم های آسیایی به تیم ناکام چین مربوط می شود، شاگردان لیپی که در بازی های اخیر توانستند پیروزی های خوبی به دست بیاورند، حتی با وجود ناکامی در راه رسیدن به جام جهانی، بیشترین صعود را بین تیم های آسیایی از آن خود کردند؛ آنها با پانزده پله صعود در رده ششم آسیا و شصت و دوم دنیا قرار گرفتند.


ملی پوشان کشورمان با ارائه بازی های موفق و کسب نتایج درخشان توانستند خود را بالاتر از تیم های بزرگی از فوتبال دنیا قرار دهند و کسب عنوان بیست و پنجمی باعث شد تا تیم هایی همچون دانمارک، ترکیه، آمریکا، هلند و مصر با امتیازاتی به مراتب کمتر از ایران پایین تر از تیم ملی کشورمان قرار بگیرند.


در رده بندی جهانی نیز آلمان ها توانستند جایگزین برزیلی ها شوند و با یک پله صعود به عنوان اولی دست پیدا کنند، پس از آنها تیم ملی برزیل قرار دارد و تیم های ملی پرتغال، آرژانتین و بلژیک نیز رده های سوم تا پنجم را به خود اختصاص دادند.


در میان 30 تیم ابتدایی جدول رده بندی فیفا، بیشترین صعود را دانمارکی ها به نام خود زدند، آنها توانستند 20 پله صعود کنند و در رده بیست و ششم قرار بگیرند. ایتالیایی ها نیز با پنج پله سقوط، بیشترین پسرفت را از آن خود کردند.

 

1241119

1241120

1241122

دیدگاه‌ها