کد خبر : 1462199 | 28 شهریور 1396 ساعت 15:49 | 21.6K بازدید | 0 دیدگاه

عطایی: توقعی از بابت جوانگرایی نداریم

کولاکویچ خود را نشان داد

سرمربی تیم والیبال جوانان ایران و کاله از عملکرد تیم ملی و سرمربی مونته نگرویی خود پس از رقابت های قهرمانی قاره ها می گوید.

کولاکویچ خود را نشان داد

به گزارش "ورزش سه"، ملی والیبال ایران که در جام قهرمانان بزرگ جهان به مقام سومی رسیده و به اولین مدال جهانی خود در رده بزرگسالان دست یافت، صبح امروز به تهران بازگشت. تیم ملی ایران که توانست با از سر راه برداشتن تیم هایی بزرگی مانند ایتالیا، آمریکا و فرانسه و  ایستادن در سکوی سومی دنیا نتایج ضعیفش را در لیگ جهانی کمی جبران کند، این روزها نظر مثبت اکثر منتقدان را کسب کرده است. اما در این بین نقد هایی مانند عدم جوان گرایی و استفاده از بازیکنان ترکیب قبل بر تیم وارد است.


در ادامه گفت و گوی کارشناس و سر مربی تیم ملی والیبال جوانان ایران، عطایی را با خبرنگار ورزش سه می خوانید:

 

 

* کولاکویچ عیار خود را نشان داد


من فکر می کنم الان زمان مناسبی برای تحلیل عملکرد تیم ملی و حضور آقای کولاکویچ است. همه ی کارشناسان والیبال بر این باور بودند که مسابقات لیگ جهانی فرصت مناسبی برای ارزیابی آقای کولاکویچ نبود؛ چرا که ایشان فرصت کافی را برای در اختیار داشتن بازیکنان نداشت و در تمرینات کمی کنار بازیکنان بود و این روند، روند منتسب به آقای کولاکویچ نبود؛ اما همه معتقد هستند که در مسابقات جام قاره ها سرمربی تیم والیبال ایران عیار خود را نشان داد و الان می توان عملکرد آقای کولاکویچ را ارزیابی کرد.

 

 

* والیبال ایران مورد تمجید والیبال ایران قرار دارد


معمولا نتایج تیم در مسابقات بیانگر همه چیز است و تاثیرگذاری خودش را نشان می دهد. من فکر می کنم تیم ما باتوجه به این که رتبه ی سوم را کسب کرد، از لحاظ تعداد برد با تیم ملی ایتالیا که نایب قهرمان این مسابقات شد برابر بود ما می توانیم به عملکرد سرمربی تیم ملی والیبال ایران نمره مثبت و قابل قبولی بدهیم. آقای کولاکویچ نشان داد که تیم را به خوبی در اختیار دارد؛ ضمن این که ما بازیکنانی با کیفیت بالا داریم، کولاکویچ به همراه بازیکنان با کیفیتی مانند سعید معروف، محمد موسوی، میلاد عبادی‌پور و جواد معنوی نژاد توانستند والیبال ما را در این مرحله به جایی برسانند که والیبال ایران مورد تمجید والیبال جهان قرار گیرد.

 

 

* از لحاظ جوان گرایی توقعی نداریم


جوان گرایی در این دوره از رقابت ها در تیم ملی صورت نگرفته بود. نسبت به بازیکنانی که در رقابت های قبل استفاده کردیم تغییر خاصی نداشتیم و بازیکنان جدیدی ندیدیم و به نظرم از امروز تا مسابقات المپیک شاید به 3 یا 4 جوان گرایی نیاز داشته باشیم اما خیلی از لحاظ جوان گرایی توقعی نداریم. چرا که والیبال ما در دنیا نوپا است و اگر بخواهیم تغییرات متعددی ایجاد کنیم، ممکن است این روند دچار اختلال و اشکال شود. به هر حال ما با کشورهایی مثل روسیه، ایتالیا، آمریکا هم سو نیستیم. باید این را بپذیریم که اگر در این مسابقات از بازیکنان جوان استفاده می کردیم و موفق نمی شدیم والیبال ما دچار انتقادات شدیدی می شد. ما پذیرای شکست نیستیم. تغییرات باید مقطع به مقطع انجام شوند و اگر ما به هر شکلی جوان گرایی می کردیم و به این مسابقات می رفتیم دچار اشکال می شدیم.به عنوان مثال در مسابقات کشورهای اسلامی تیم ملی جوانان که سر مربیگری اش بر عهده من بود، توانست قهرمان شود و بحث ها و نقد هایی پیش آمد که به دلیل قهرمانی تیم این نقد ها به جایی نرسیدند. یک نمونه دیگر از این مثال ها  تیم ملی امید ایران است که با یک تیم جوان به مسابقات قهرمانی آسیا رفت و نقد های بسیاری به این تیم جوان وارد شد.

 

 

* جامعه منتقدین ما تاب و توان شکست را ندارد


جامعه منتقدین ما تاب و توان شکست را ندارد و برای هر شکستی نقدهای خاص خودشان را دارند ولی این موضوع در کشورهایی مانند روسیه و ایتالیا مطرح نیست؛ چرا که روسیه با تیم جدیدش در مسابقات اروپایی شرکت کرد و رتبه ای کم تر از چهارمی کسب کرد. ضمن این که می دانیم کارشناسان ایتالیا بسیار منتقد هستند ولی با موضوعاتی که با واقعیت و منطق همسو است کنار می آیند که متاسفانه این موضوع در کشور ایران اتفاق نمی افتد.

دیدگاه‌ها