کد خبر : 1462330 | 29 شهریور 1396 ساعت 10:55 | 18.1K بازدید | 0 دیدگاه

حرف‌های لیونل مسی فوتبال نابینایان

فوتبالیست نابینای ایرانی لژیونر شد

ستاره فوتبال نابینایان ایران که به مسی آسیا مشهور است، از آرزوهای خود سخن گفته است.

به گزارش "ورزش سه"، ملی پوش خوش تکنیک تیم فوتبال نابینایان ایران که در المپیک ۲۰۱۶ توانست با حرکات خارق العاده اش نامی برای خود دست و پا کند، این روزها در لیگ ترکیه توپ می زند.
بهزاد زادعلی اصغر که با به رخ کشیدن تکنیک خود در جریان نایب قهرمانی تیم نابینایان ایران در المپیک ریو لقب «مسی آسیا» را از سوی رسانه های خارجی دریافت کرد، از آرزوی خود برای قرار گرفتن روی سکوی نخست المپیک و راه اندازی لیگ حرفه ای این رشته در ایران می گوید.


او که توانسته به عنوان اولین لژیونر فوتبال نابینایان ایران خودش را مطرح کند، بیش از یک سال است که در تیم «کایسری اسپورت» ترکیه فعالیت دارد.  


الهام گرفتن از لیونل مسی


بهزاد زادعلی اصغر در گفت و گویی که با ایرنا داشته، درباره اینکه چطور لقب لیونل مسی آسیا را کنار نام خودش می بیند،‌ گفته است: «بازی بسیار حساسی با تیم مراکش در بازیهای پارالمپیک ریو داشتیم و خدا کمک کرد پس از جای گذشتن چندین بازیکن دروازه حریف را باز کنم و پس از این بازی رسانه های خارجی لقب لیونل مسی آسیا را به من دادند. لیونل مسی عقیده دارد که قبل از هر بازی تصور می کند که اولین بازی اوست اما من هم قبل از هر بازی برای خودم، مردم ایران را تصور می کنم و با عشق به آنها به میدان می روم.»

 

1242275


سطح بالای لیگ ترکیه


لژیونر ۲۹ ساله تیم ملی فوتبال نابینایان به دلیل سطح بالای لیگ ترکیه راهی این کشور شده است؛ در حالی که امیدوار است روزی در ایران نیز چنین بستری برای فوتبالیست های نابینا فراهم شود: «حدود 18 ماه است در تیم کایسری اسپورت ترکیه در لیگ برتر فوتبال نابینایان این کشور بازی می کنم و با این تیم سه سال قرارداد دارم و خوشحالم که به عنوان نماینده ایران در یک کشور خارجی فوتبال بازی می کنم. در ترکیه بر خلاف ایران لیگ فوتبال نابینایان در رده برتر، دسته اول و دسته دوم فعال است و امیدوارم در ایران شرایطی فراهم شود تا بازیکنان در مسابقات باشگاهی به طور مستمر شرکت کنند و زمینه داشتن یک تیم ملی قوی در تمام رده های مختلف سنی فراهم شود.»


آرزوی قهرمانی در پارالمپیک ۲۰۲۰

 

با اینکه تیم فوتبال نابینایان ایران توانست در ریودوژانیرو تا فینال پارالمپیک پیش برود؛ اما در نهایت با شکست در دیدار نهایی از دست یافتن به کاپ قهرمانی مسابقات بازماند. حالا زادعلی اصغر آرزوی خودش و سایر همبازیانش در تیم ملی فوتبال نابینایان را قهرمانی در توکیو می داند: «فوتبال نابینایان ایران به عنوان یک پدیده در دنیا مطرح شده شده و تیم های با سابقه جهان از فوتبال ما حساب می برند از این رو باید از این فرصت استفاده کنیم و با برنامه ریزی مناسب سکوی اول پارالمپیک 2020 ژاپن را فتح کنیم.»

 

1242276


استارت برای طلایی در اسپانیا


زادعلی اصغر و سایر ملی پوشان نابینای فوتبال ایران تا چندی دیگر باید در رقابت های آسیایی ۲۰۱۷ در مالزی شرکت کنند. این مسابقات حکم انتخابی برای رقابت های جهانی سال ۲۰۱۸ در اسپانیا را دارد که اردیبهشت ماه سال آینده برگزار می شود. بازیکن خوش تکنیک تیم فوتبال نابینایان ایران در این باره می گوید: «حالا دیگر همه تیم های جهان روی ایران به عنوان یک قدرت حساب باز می کنند. ما می توانیم در مسابقات جهانی نیز به عنوان قهرمانی برسیم؛ اما نیاز به حمایت داریم.»

 

1242274


گلایه از تبعیض و عدم تحقق وعده ها


اولین لژیونر تاریخ فوتبال نابینایان ایران که با درخشش خود باعث شد برای اولین بار تیم ملی کشورمان به فینال پارالمپیک برسد، از تبعیض هایی که نسبت به ملی پوشان این رشته وجود دارد، گلایه می کند: «پس از نایب قهرمانی در پارالمپیک ریو، 2 وعده به ما دادند؛ یکی اینکه مدال آوران پارالمپیک استخدام شوند و دیگر اینکه از حقوق یکسانی با ورزشکاران سالم برخوردار شوند؛ اما تاکنون این وعده ها محقق نشده است. بیشتر بازیکنان بیکار هستند و توانایی داشتن شغل را دارند و می توانند به مانند افراد سالم در اداره ها کار کنند؛ اما باید فرهنگ به کارنگرفتن افراد نابینا در ایران تغییر کند و از خلاقیتی که دارند استفاده شود.»

دیدگاه‌ها