کد خبر : 1462370 | 29 شهریور 1396 ساعت 12:34 | 22.3K بازدید | 0 دیدگاه

سرگردان میان محبوبیت و غضب

قلعه‌نویی و شانس پس گرفتن نشان ژنرالی

امروز امیر قلعه‌نویی بار دیگر روبه روی استقلال خواهد ایستاد. مردی که همیشه در بازی‌های مقابل استقلال چهره اول حواشی و کانون توجهات بوده است؛ اما امروز رقیب او در نیمکت استقلال سوژه اول هواداران آبی خواهد بود.

قلعه‌نویی و شانس پس گرفتن نشان ژنرالی

به گزارش "ورزش سه"، طی دو فصل اخیر استقبال خوبی از قلعه نویی در آزادی نشده است. اویی که زمانی جز تحسین و تشویق چیزی از سکوهای آبی نمی‌شنید، وقتی با تراکتورسازی پا به آزادی گذاشت، حتی هو شد.

 

هفته‌های پایانی لیگ پانزدهم را به خاطر بیاورید. پرسپولیس در دربی، استقلال را برده بود و هواداران استقلال برای جبران فاصله خود با رقیب سنتی آن هم در سه هفته مانده به پایان، دل به علیرضا منصوریان و نفت بستند. منصوریان به قولش عمل کرد و پرسپولیس را شکست داد تا اختلاف امتیاز سرخابی‌ها به صفر برسد. حالا منصوریان در اوج محبوبیت قرار داشت و نماد یک مربی جوان و نوگرا در بین هواداران آبی شده بود. هوادارانی که با باخت پرسپولیس مقابل نفت دوباره به قهرمانی امیدوار شده بودند. اما آنها فکر یک چیز را نمی‌کردند. اینکه امیر قلعه‌نویی با تراکتورسازی که در کورس قهرمانی نبود بیاید و استقلال را در آزادی ببرد. این‌بار مردی که سه بار استقلال را قهرمان لیگ برتر کرده بود، قهرمانی را از استقلال گرفت تا در پایان بازی مجبور شود با اسکورت ویژه و در میان شعارهایی که بر علیه خود می‌شنید زمین را ترک کند. هواداران استقلال از اینکه مربی سابق‌شان به خاطر بردن استقلال، به بازیکنان اصلی تیمش در بازی مقابل الهلال در لیگ قهرمانان استراحت داده بود شاکی بودند. اما او آمد و با انگیزه زیاد استقلال را برد و قهرمانی را از آنها گرفت. آن روز منصوریان محبوب‌ترین مربی استقلالی بود و قلعه‌نویی تاج و تخت محبوبیت خود را به مربی ای واگذار کرد که تا آن زمان حتی یک‌بار هم به عنوان سرمربی روی نیمکت استقلال ننشسته بود. منصوریان قهرمانی را از پرسپولیس گرفت و محبوب شد و قلعه‌نویی قهرمانی را از استقلال گرفت و مغضوب شد.

 

حالا یک سال و نیم پس از آن روزها، قلعه‌نویی به آزادی برمی‌گردد تا با استقلال روبه رو شود. مرد مغضوب به مصاف مرد محبوب آن روزها. اما چرخ روزگار همیشه بر یک مدار نمی‌چرخد. مرد محبوب آن روزها امروز به شدت در بین هواداران استقلال مقبولیت خود را از دست داده. تنها یک امضا پای حکم اخراج او مانده که آن هم نیازمند برد مقابل شاگردان قلعه‌نویی در بازی مقابل شاگردان منصوریان است. عدم موفقیت منصوریان باز اقبال آبی‌ها را به سمت قلعه‌نویی جلب می‌کند. به سمت مردی که استقلال فقط با او قهرمان لیگ برتر شده و بدون او تنها به نایب‌قهرمانی رضایت داده است. مردی که فصل گذشته به دلیل دلخوری‌اش از تماشاگران استقلال، درخواست منصوریان برای رفتن به سمت آنها را رد کرد تا نشان دهد از آنها دلخور است. امروز روزی است که قلعه‌نویی می‌تواند جایگاهی را که منصوریان از او گرفته بود پس بگیرد. امروز ژنرال آبی‌ها می‌تواند دوباره درجه ژنرالی خود را از منصوریان پس بگیرد.

 

امروز قلعه‌نویی خیالش از این راحت است که دیگر سوژه اعتراض‌ هواداران استقلال نخواهد بود، چرا که این هواداران امروز سوژه مهمتری به نام علیرضا منصوریان دارند. هوادارانی که آمده‌اند تا به محض نتیجه نگرفتن تیم خود، حکم به خروج منصوریان از تیم‌شان دهند. جدال قلعه‌نویی و منصوریان جدالی است برای تعیین موقعیت آنها در بین استقلالی‌ها. منصوریان دوست دارد قلعه‌نویی را ببرد تا یا ماندگار شود یا با برد استقلال را ترک کند و قلعه‌نویی برای رساندن ذوب‌آهن به صدر جدول برد می‌خواهد و هم انگیزه‌های شخصی‌اش برای پیوند دوباره‌اش با هواداران استقلال باعث خواهد شد تا امروز تیمش را برای یک برد دیگر مقابل استقلال در آزادی به میدان بفرستد. سکوهای ملتهب استقلال در بازی امروز، حرف‌های زیادی برای گفتن دارد و قلعه‌نویی سهمش را از این سکوها می‌خواهد.

دیدگاه‌ها