کد خبر : 1462503 | 29 شهریور 1396 ساعت 21:30 | 352K بازدید | 0 دیدگاه

حمله تند قلعه نویی به مدافعان مربی خارجی

قلعه‌نویی: نوکرهای مربی خارجی اینجان!

سرمربی ذوب آهن در نشست خبری بعد از دیدار با استقلال شرکت کرد.

قلعه‌نویی: نوکرهای مربی خارجی اینجان!

 

به گزارش "ورزش سه"، امیر قلعه نویی سرمربی ذوب آهن با حضور در نشست خبری پاسخگوی سوالات خبرنگاران شد. مشروح نشست خبری سرمربی ذوبی ها پس از تساوی برابر استقلال در ادامه می آید:

 

صحبت های اولیه؟


اعتقاد من این است که فوتبال بسیار خوبی را همه دیدند. سهم این فوتبال خوب در نیمه دوم برای ذوب آهن بود. من به بازیکنانم خدا قوت و خسته نباشید می گویم. اگر عدالت فوتبال رعایت می شد با اختلاف سه یا چهار گل برنده بودیم. خدا را شکر بازی خوبی داشتیم و بچه ها توانستند در آزادی با این همه موقعیت بازی خوبی ارائه دهند. به منصوریان نیز خسته نباشید می گویم که در شرایط سخت، فوتبال خوبی بازی کرد. امیدوارم که من اشتباه کنم؛ اما ما یک پنالتی طلب داریم. در آن صحنه دو پنالتی اتفاق افتاد و داور نباید در این بازی بزرگ، به فضای ورزشگاه کار داشته باشد. در یک صحنه نیز ما موقعیت تک به تک داشتیم؛ اما داور سوت زد و گفتند پرچم افتاده است. در نهایت به خانواده ذوب آهن و استقلال تبریک می گویم که در شرایط سخت، فوتبال زیبایی درون زمین بازی کردند. امیدوارم این زیبایی ها ادامه داشته باشد.

 

تشویق هواداران استقلال؟


استقلال برای هواداران است. تیم هایی مانند دارایی، بانک ملی، تهران جوان و غیره در مقطعی در فوتبال ما خیلی تاثیر گذار بودند؛ اما به دلیل عدم جمعیت و البته برخی سیاست های بعد از انقلاب اکنون حضور ندارند. خوشحالم که آنها را دیدم. اگر بعد از تشویق عکس العمل نشان ندادم، زیرا می دانستم با فرهنگ 70 ساله استقلال بازی شد. خدا لعنت کند، لعنت کند، لعنت کند آنهایی را که استقلال، تاج سابق را که تیمی اخلاق مدار بود را تخریب کردند. امروز یک فضای استقلالی بود و وظیفه من بود که از آنها تشکر کنم. من با هواداران قهرمان آسیا شدم و دسته سه نیز با این تیم بودم. من با این تیم شرایط بدی داشتم، اما کنار تیم ایستادم. استقلال از نظر اخلاقی به این روز افتاده است. بازی خوب نیمه دوم را به هواداران و تیم خوب ذوب اهن تقدیم می کنم. هوادارانمان هر چند کم، اما برای ما روحیه بودند. از نتیجه راضی نیستیم؛ اما این بازی خوب را به آنها تقدیم می کنم.


همکاری با فتح الله زاده در استقلال؟


ایشان آنگونه که می گویند به من علاقه ندارد. او برای استقلال زحمات زیادی کشیده است. به همه مقدسات و امام حسین قسم می خورم که همه فکر و ذکر من جایی است که در آن حضور دارم. تا به حال به یک بازیکن، لیدر و یا مدیرعامل زنگ نزدم. من عاشق کار کردن هستم. من بعد از تیم ملی به مس کرمان رفتم. بعد از استقلال به ملوان رفتم که یکی از بهترین دوران فوتبال من است. تمام فکر و ذکر من ذوب آهن است؛ زیرا این مجموعه با نظر من بسته شده و کم لطفی است که فکر من جای دیگری باشد. می گویند قلعه نویی از استقلال بازیکن برده است؟ من کی این کار را کردم؟ سال اول در سپاهان کدام بازیکن را بردم؟ خسرو حیدری در سال دوم به دنبال استیل آذین بود؛ اما به توصیه دوستان به سپاهان آمد. مهدی کیانی شاهد است که به او گفتم، بمان و تاریخ ساز تبریز شد. امیر حسین صادقی را از استقلال بیرون کردند و با تماس مجید عرب او را به استقلال بردم. افتخار من جام هایی نیست که آوردم و افتخار من این است که در روزهای بد در کنار استقلال بودم. فتح الله زاده خیلی به من علاقه ندارد و اگر آلبالو پلو به من بدهد، به من علاقه دارد.

 

چرا استقلال حال و روز خوبی بعد از شما ندارد؟


مقصر شرایط استقلال من هستم. یک دیوار خراب بشود، من مقصر هستم. این سوال یک بعد فنی دارد. تیم بزرگی مانند منچستر یونایتد بعد از فرگوسن روند رو به جلو نداشت. حرف های من الان درست از آب در می آید. خیلی زود علت نتیجه نگرفتن ما در استقلال در دو سال آخر مشخص می شود. تیم ما 55 جهان شد و حالا باید بدوند تا به این رتبه برسند. ما با کمترین درآمد مالی را داشتیم. یک میلیارد و دویست میلیون تومان قرارداد من بود؛ اما دویست میلیون تومان دادند. تیموریان را می خواستم؛ اما بازیکنان من را گذاشتند و رفتند. تیموریان به من گفت چون به او پول ندادند، از استقلال رفتم. در استقلال فحش خوردم، اما اصولم را زیر پا نگذاشتم. اگر در این دو سال یک سری بی معرفتی ها نبود، نتیجه دیگری بود. رامین همتی و آرش برهانی اگر خواستند، بیایند بگویند چه اتفاقی افتاد. ما 13 بازی جلو بودیم؛ اما یک سری بازیکن فوتبال ما را از دست ما در آوردند. ما از آژاکس و میلان بالاتر بودیم. تماشاگر استقلال خاص است و اگر اعتراض دارد، روی اصول است. منصوریان را من از پارس خودرو آوردم. نصرالله عبداللهی نیز سرمربی ما بود. منصوریان برای این تیم جوانی گذاشته است و یعنی نمی خواهد تیم نتیجه بگیرد؟ گاهی نمی شود که نمی شود. برای منچستر یونایتد نمی شود. دو تیم شهر میلان هر چه جام بود درو می کردند، اما الان کجا هستند؟ خدا لعنت کند برنامه ای که قداست ها را شکاند. از آنجایی که عابدینی را رو به روی مردم قرار داد، فوتبال ما مرد. این ها باعث شدند بی آبرویی در فوتبال انجام شود. پرونده آنها در می آید که یک روزی با چه پولهایی چه کردند و قلعه نویی را زدند. سرمایه سوزی نکنیم و اگر اعتراضی داریم، قداست را نشکنیم. امیدوارم تیم مردمی استقلال هرچه زودتر به جایگاه خود برگردد. استقلالی ها به من فحش دادند، اما بهترین تماشاگران دنیا هستند.

 

تقابل سنتی و علمی در اصفهان؟


ای کاش همه سنتی باشند و تیم آنها 55 جهان باشد. چند سال طول می کشد رکورد های من را بشکنند. فاتحه آن علم را باید خواند که یک مربی سنتی رکورد آنها را می زند. من چند مربی بزرگ را در آسیا بردم؟ این چه علمی است که به سنتی می بازد؟ سنت خوب است، اما در 10 سال گذشته نابود شده است.

 

استقلالی ها بازگشت به عقب نمی خواهند؟


باید اهل فن تصمیم گیری کنند و اگر به این نتیجه رسیدند مربی خارجی نتیجه می گیرد، مربی خارجی بیاید. به ایرانی بودن خود افتخار کنید. اگر بستر آماده بود، ما جز 20 تای جهان بودیم. یک سری خود فروخته، نوکر چشم آبی ها هستند. دنیا را بگردید می بینید در دنیا ایرانی ها چه می کنند. باید به خودمان اعتقاد داشته باشیم. ما بستر داشتیم، از هوش و تیپ و قیافه جز 10 تای جهان هستیم. یک روز یک مربی خارجی بیاید و انشالله جواب بدهد. من سنتی هستم اما یک مربی باید چه کند؟ بالاترین مدرک چیست؟ من آنها را گذراندم. الان همکاران خوب دارم و چگونه است یک مربی سنتی تاریخ امتیاز، آقای گلی و گل را می شکند؟ همه اینها اتفاق است. اگر یک خارجی بکند، علم است. دنیا یک دهکده است. اگر ارتباطات نباشد، عقب می افتیم. از مسئولان بخواهید زیر ساخت ها را درست کنند. به جز آزادی، هیچ زمینی لیاقت فوتبال ما را ندارد. مربی خارجی بیاید خوب است. من از مربی خارجی مسائل زیادی یاد گرفتم. من از استانکو مسائل زیادی یاد گرفتم. از ناصر ابراهیمی همینطور. یک سری آقایان اما چون خود فروخته به چشم آبی ها هستند، ایرانی را می زنند. آقای داور زنی رئیس فدراسیون والیبال به مربی خارجی اعتقاد دارد، اما ایرانی را خراب نمی کند. اما آقایان یک سری کارها می کنند و ایرانی را له می کنند تا خارجی بالا برود.

 

گفتنی است، قلعه‌نویی در لحظه خروج از نشست خبری با صدای بلند خطاب به یکی از خبرنگاران گفت: «نوکرای خارجیا اینجان و الان دارن میخندن!» که این اظهار نظر غیر منتظره او موجب درگیری لفظی بین سرمربی ذوب و خبرنگار مذکور شد که با میانجی‌گری حاضران در سالن کنفرانس این قائله ختم به خیر شد.

دیدگاه‌ها