کد خبر : 1462521 | 29 شهریور 1396 ساعت 22:33 | 472.2K بازدید | 0 دیدگاه

متن کامل طولانی‌ترین نشست مطبوعاتی تاریخ لیگ؛

منصوریان و 89 دقیقه تلاش برای تبرئه

سرمربی استقلال تهران 89 دقیقه در کنفرانس مطبوعاتی درباره تمام اتفاقاتی که پیرامون او و تیم‌اش بود با خبرنگاران صحبت کرد.

منصوریان و 89 دقیقه تلاش برای تبرئه

به گزارش "ورزش سه"، علیرضا منصوریان سرمربی استقلال پس از یک ماه غیبت در نشست خبری بعد از دیدار با ذوب آهن شرکت کرد. مشروح نشست خبری منصوریان در ادامه می آید:

 

بابت اتفاقات برنامه نود عذرخواهی می کنم

مرسی که برای من منتظر ماندید. داخل رختکن بودم و با بازیکنان صحبت می کردم. پیش از اینکه در مورد بازی و ورزشگاه صحبت کنم، از همه مردم و فوتبال ایران بابت اتفاقات برنامه 90 عذر خواهی می کنم. برنامه را صبح سه شنبه مجدد دیدم و از همه مردم، خبرنگاران، پیشکسوتان از جمله آقای پروین و جباری معذرت خواهی می کنم. از ورزش باید بابت این اتفاقات عذرخواهی کرد؛ زیرا اتفاقات بدی بود و یک نکته تاریک رقم خورد. این اتفاق چند نکته بد داشت زیرا به قداست مربی گری توهین شد. من از عادل خرده ای نمی گیرم، زیرا مسیر برنامه او، مسیر خوبی بود. خود او نیز گفت که اسرار خانواده نباید فاش شود. یک درس بزرگ من گرفتم و آن این بود که نباید حرف حق را فراموش کرد. بقیه دوستان می خواهند بگویند حرفه ای بودیم که مسائل خود آنها است.

 

از هواداران دلخور نیستم

سال گذشته در چنین روزی در آکادمی فوتبال با یک کنفرانس خبری، آمدنم را سر حال و با ذوق اعلام و کارم را شروع کردم. هواداران صبر من را کردند، شرایط سخت جلو رفت و ما کم کم با حواشی رو به رو شدیم. به هوادارانم در ورود قول هایی دادم و گفتم دربی را می بریم. بعد فکر کردم ما 5 سال است نبردیم و عجب قولی دادیم. گفتم تیم را اول و دوم می کنیم. خدا را شکر می کنم که به جوانی من رحم کرد که هر دو قول من انجام شد. همه شما من را می شناسید. با نفت روزهای بسیار خوبی را در فوتبال ایران داشتم. شرایطم به صورت پله کانی رشد کرد. توانستم به نقطه ایده آلی برسم و 2 سال قبل می توانستم به استقلال بیایم؛ اما عقب نشینی کردم و نیامدم. سال خوبی را شروع کردم. وقتی در کمپ بودم با 5 هزار هوادار لذت می بردم. 3-4 هزار نفر آمدند که به من پیام بدهند برای حمایت آمدند. از هواداری که گفت حیا کن رها کن، ناراحت نیستم؛ زیرا نسل آنها تغییر کرده است. من با نسل قبلی در فوتبال آمدم و سکوها را می شناسم. افتخار می کنم شاگرد مکتب استقلال هستم. هوادار روی سکو بودم و با گل مظلومی حضور در استادیوم را جشن گرفتم. 6-7 ساله بودم که استقلالی شدم و یک سری رویاها داشتم.

 

به حیاکن رهاکن ها احترام گذاشتم

در رختکن با آقای فریبا و عبداللهی صحبت کردم و دیدم فضا فعلا حیا کن و رها کن است و باید به این فضا احترام بگذارم. هوادارانی که این بالا بودند، روزهای خوبی با من داشتند. بازی با پدیده برای اولین بار بود که حیا کن رها کن شنیدم. همیشه در استقلال آقای خودم بودم و تجربه شعار خوردن نداشتم. نتوانستم به تیم حجازی در آخرین سال به دلیل مصدومیت کمک کنم و ناراحتم. استقلال را کاملا دوست داشتم و هواداران را واقعا دوست دارم. باید مواظب باشم این حیا کن رها کن تبدیل به جملات خطرناک تری نشود. اصلا امروز ناراحت نیستم. با بچه ها جلسه گذاشتم و چند وصیت به آنها کردم. اول به آنها گفتم قداست هم را به خاطر پول و مسائل اجتماعی نشکنید. دوم به آنها گفتم به بزرگترها احترام بگذارید. می توانستم بعد از بازی پدیده از استقلال بروم.

 

در فوتبال ایران برادرکشی داریم

امروز در فضای ناراحتی نیستم که بخواهم اتفاقات برنامه 90 را مرور کنم. برای اینکه ثابت کنم دروغ نگفتم، خودم را کنترل کردم. صحبت های پیشکسوتان را خواندم؛ اما فارغ از اینکه از پشت خالی کردن گلایه کنم، من را به آخر خط رساندند. یک موقعی هست شما به آخر خط میرسی؛ اما در فوتبال ایران شما را به آخر خط رساندند. در فوتبال ایران برادر کشی داریم. هواداران دیگر برای ما صبر نمی کنند. فصل گذشته هفته پنجم برابر ماشین سازی بودیم؛ اما حیا کن رها کن نشنیدیم. امروز می خواستم از تونل رد بشوم اما بهتاش اشک داشت و اجازه نداد. من چیزی ندارم برابر هواداران که از دست بدهم. هواداران من را سرمربی و بازیکن کردند؛ اما صبر آنها برای تولیدات داخلی کم است. همیشه به گروهم می گفتم باید مسیر رو به جلو برویم. من فکر می کنم به آخر خط من را رساندند. از هفته دیدار با پدیده تا به امروز، 2 هفته گذشته است و من تنها ترین آدم تاریخ استقلالم. شرایط من بسیار سخت است و خانواده من اذیت می شوند. بازیکنانم شرایط سختی را طی می کنند. من می توانستم بازی با پدیده بروم و در وسط زمین نیز خدا را شکر کردم. مربیان به من گفتند بمان و بجنگ.

 

 

 

امروز آخر خط است

امروز متوجه شدم یک آفساید می تواند سرنوشت مربی را تغییر دهد. چند وقت پیش ساکت به فرییا گفت فوتبال ادامه دارد و فوتبال ادامه داشت. تورک به من گفت حکم علیه من، خلاف قوانین است. می گویند آدمهایی که سر خود را می تراشند خوش شانس هستند؛ اما من نبودم. بازیکنان من مصدوم شدند و من حسرت یک زمین خوب را داشتم. در نفت تهران شرایط زمین راحت بود؛ اما اینجا نه. روی صحبتم با آقای تاج و ساکت است. فوتبال ادامه دارد؛ اما فوتبالی ها باید در مسند فوتبال بماند. من نمی دانستم که ساکت این را به فریبا گفته است و الان به من گفتند. هواداران صبر من را نکردند. علی قربانی توپ را ندید. امروز آخر خط است و به احترام خانواده می روم. اگر هفته ششم سال گذشته برای من صبر نمی کردید، تیم درست نمی شد. هواداران اکنون قبول نمی کنند من بمانم و تیم را فردی از خودشان درست کند. می توانستیم نیمه اول را با دو گل تمام کنیم. بازیکنانم برای من زحمت کشیدند و در چهره آنها دیدم که می خواهند برای من جان بدهند. یک جا را ابراهیمی جمع می کرد و یک جا را حیدری. بازیکنان کوچک هم تلاش می کردند تا یک جا را جمع کنند.

 

باید به خانه و خانواده ام احترام می‌گذاشتم

برای استقلال مربی گری را آغاز کردم و اگر به استقلال نمی آمدم، حیا کن رها کن نمی شنیدم. وقتی به استقلال آمدم، می دانستم نباید ناراحت بشوم. خوشحالم که اجازه ندادم علیه پیشکسوتان بیانیه داده شود. به بازیکنانم گفتم امروز روز آخر من است و نمی خواهم خانواده ام را اذیت کنم. ما برای خانواده ها زندگی می کنیم. شخصیت واقعی ما زمانی است که به خانه می رویم. باید به خانه احترام می گذاشتم. از سرمربیان سابقم که کنارم بودند، معذرت خواهی می کنم. عاشق این بودم که یک روز افرادی که برای لبخند آنها در سال 73 تلاش می کردم، اکنون کنارم بودند. نمی خواهم هواداران اذیت شوند. هوادار صبر ما را نمی کند. امروز، روز آخرم در استقلال بود. از کادر و بازیکنان و هواداران تشکر می کنم. اگر در فضای مربی گری باشم، از خدا می خواهم برابر استقلال قرار نگیرم. در نفت خیلی فشار روی من بود زمانیکه برابر استقلال قرار می گرفتم. نمی دانستم بعد از برد استقلال، خوشحال باشم یا ناراحت. اگر در فضای مربی گری بمانم، در استادیوم آزادی برابر استقلال قرار نمی گیرم. چند بازی که در نفت انجام دادیم، خیلی سخت بود.

 

 

یک آفساید زندگی را عوض می‌کند

از فدراسیون فوتبال و آقای ساکت هیچ وقت نمی گذرم، زیرا الان متوجه این موضوع شدم که چه اتفاقاتی افتاده است. یک آفساید می تواند زندگی را عوض کند. اگر می خواهید بگویید که من قول دادم نام اذیت کنندگان را بگویم، نه! نمی گویم. باید مانند حضرت علی سکوت کرد. اگر اسم ساکت را آوردم، زیرا به چشم دیدم. از 90 درس گرفتم و نمی خواهم بگویم. گل آفساید خوردیم و سه امتیاز از ما گرفته شد. من اگر بخواهم اسم افراد ضربه زننده به استقلال را بیاورم، لیست 10-15 نفره است. روش برنامه 90 چالشی است و خود عادل نیز می گفت که نباید اسرار را گفت. من به هواداران قول دادم اسم افراد لطمه زننده را اعلام کنم؛ اما نمی گویم. زیرا هر ماه، 2 اسم اضافه می شد. زمانیکه بچه بودم، می گفتند استقلال هیولای درون دارد و الان هیولای درون را دیدم. هیولای درون ما هستیم و خودمان درست کردیم. اگر به نقطه ای برسیم که نمی توان به استقلال کمک کرد، هیولا به وجود نمی آید. اعتقاد دارم پرسپولیس سال 94 از این هیولا فرار کرد و همه به نقطه ای رسیدند که منافع باشگاه مهم است. پیشکسوتان انتقاد نکردند و نتایج نیز کمک کرد. استقلال در فضایی است که پرسپولیس 5-6 سال پیش در آن بود. پرسپولیس این مرز را گذارند و الان نتیجه گرفته است.

 

 

 

شأن افتخاری حفظ شود

ما اصلا تصمیمات ورزشی در باشگاه نداشتیم و تصمیمات همگی شخصی بود. شما فکر کنید من را الان بردارند و بی هیچ اطلاعات و سوادی من را به عنوان وزیر معرفی کنند. من ذوق زده می شوم و تصمیمات عجیبی خواهم گرفت و نگاه نمی کنم در این وزرات خانه در گذشته چه افرادی بودند. یک سری تصمیمات از روی نفس و غرور می گیرم. در استقلال نیز این فضا وجود دارد. خیلی از دوستان کارشناسی نشده ورود پیدا می کنند. من از هواداران می خواهم شان افتخاری حفظ شود، زیرا او 20 سال است در ورزش حضور دارد و نباید به او توهین کرد. وقتی آدم ها را بدون کارشناسی به فوتبال می آوریم، این اتفاق می افتد. بسیاری از آدم های سیاسی فوتبال را می فهمند؛ اما وقتی بدون کارشناسی انتخابی انجام می شود، نتیجه مشخص نیست. حتی می شود مدیران اقتصادی که فوتبال را می فهمند، به فوتبال بیایند. فلسفه مدیریت سطح بالا نباید از جنس فوتبال باشد. می توانیم یک سری آدم که به شان خود احترام می گذارند را به فوتبال بیاوریم؛ زیرا کسی که به خودش احترام می گذارد، به شما نیز احترام می گذارد.

 

 

تیم نگران وارد زمین می‌شود

نیمه اول بازی را مشاهده کردید که ما مسلط بر بازی بودیم. چرا بار فنی به سر منزل نمی رسد را توضیح می دهم. تیم ما فضای استرسی دارد و نگران وارد زمین می شود. تیم ما سال گذشته نگران نبود. ما عقب افتادیم و جبران کردیم و در چند بازی نیز 3 گله حریف را بردیم. ما باید با بالانس در زمین مسابقه ظاهر شویم. به جرات می توان گفت اگر امروز برده بودیم، می گفتید ما از بحران خارج شدیم. در بازی پدیده 5 تک به تک را خراب کردیم، زیرا استرس داشتیم. بازی گل گهر سیرجان نیز بازیکنان من نگران بودند در حالیکه باید راحت برنده می شدیم. خلق موقعیت نیاز به فضای آرامش دارد. من هم مثل شما که هوادار استقلال هستید، این استرس را درک می کنم. ما به جز موقعیت قربانی، چند موقعیت خوب داشتیم. ما باید یک اعتماد به نفس از روی سکوها بگیریم؛ اما این موضوع را از روی سکو نمی گیریم. ما 20 دقیقه روی گریه نورافکن کار می کردیم تا گریه نکند و من به نشست بیایم. این نشان می دهد شرایط ما خوب نبود و نشد کاری که می خواستیم، انجام دهیم. اولین آیتم برای نتیجه گرفتن، اعتماد به نفس از روی سکوهاست. دومین آیتم نحوه آمادگی تیم است. ستاره ها نیاز به کار تاکتیکی ندارند و زمانی که شرایط آنها مطلوب است، گلهایی زده می شود که کار تاکتیکی نیست. شب بازی با پدیده، فضا از امشب بدتر بود. شب برنامه 90 نیز شرایط بد بود و خنده عضو هیات مدیره را که دیدم، بیشتر ناراحت شدم. الان که اینجا هستم، خیلی راحت هستم و شب سختی را سپری نمی کنم. برنامه ام این بود که اگر ببریم، به جلو می رویم و اگر ببازیم هم استعفا می دهم.

 

 

با تمام وجود قلعه‌نویی را دوست دارم

45-46 سال از خدا عمر گرفتم و 50 نفر می گویند من را به استقلال آوردند. بسیاری به من می گویند و من گاهی توهم می زنم نکند من اشتباه می کنم. چهار نفر در حضور من در استقلال تاثیر داشتند که اولین نفری که من را به استقلال آورد، نصرالله عبداللهی بود که از من خوشش آمد و من را برای استقلال کاندید کرد. برای استقلال اگر قرار بود 100 تا خوب باشم، 10000 تا خوب می شدم تا من را ببینند. اول عبداللهی و دوم فریبا بود و قلعه نویی بسیار به من کمک کرد. ما سال 73 موبایل نداشتیم و یک روز صبح در خانه بودم که پیام عبداللهی و فریبا رسید. ما شوخی زیاد می کنیم و یک نفر زنگ زد و گفت من امیر قلعه نویی هستم. دوستم گوشی را برداشت به من گفت قلعه نویی می گوید باید به استقلال بیایی؛ اما من به او گفتم گوشی را قطع کن اما دوستم گفت فکر کنم قلعه نویی است. قلعه نویی اما پشت خط بود و گفتم خدایا شکرت که یک اتفاقی در حال رخ دادن است. او به من گفت ما پول نداریم به تو بدهیم، ولی من گفتم می آیم و به کارخانه یخ رفتم. با تمام وجودم قلعه نویی را دوست دارم و لطف او را فراموش نمی کنم. نفر چهارم نیز کاظم اولیایی است که رضایت من را از پارس خودرو گرفت و به استقلال رفتم. امیر خان درست می گوید؛ اما جز این چهار نفر، کسی نبود. آقای شاه نباتی دروازه بان سابق شاهین در کنار من بود و به او گفتم بیا پیش عبداللهی برویم. در مورد جایگزین خودم هم هیچ نظری ندارم. این سوال ذهن باشگاه و هوادار را بر هم می زند.

 

از رحمتی خیلی گله دارم

من دروغ نمی گویم و امروز به بازیکنانم نیز گفتم. 90 قداست مربی گری را شکست. من با رحمتی دوست خانوادگی هستم و با او خیلی صحبت کردم. از جباری بپرسید که 2 روز پیش به او گفتم به رحمتی کمک کنیم. به 4 بازیکن بزرگ گفتم پشت هم بمانید تا جوانان تقسیم نشوند و استقلال موفق باشد. تنها گله من از مهدی برنامه 90 است که به قداست مربی گری لطمه زد. با یک ادبیات درست می توان کار بزرگی کرد. کمترین توقع من در برنامه 90 این بود که وقتی سرمربی و مدیرعامل باشگاه در برنامه بودند، خداحافظی کند. وقتی او تلاش کرد در برنامه 90 موضوع شخصی را مطرح کند، مشکل ایجاد شد. ما به عنوان یک مربی یک قداستی داریم؛ اما این قداست لطمه خورد. از رحمتی خیلی گله دارم.

 

 

شاید برگردم

اگر بگویم بله یا نه، منطقی نیست. در حال حاضر فوق العاده خسته و تنها هستم. برای بودن در مسند سرمربیگری استقلال باید بستر این موضوع آماده باشد؛ ولی این را بگویم اگر در مسیر مربیگری ام روند روبه رشد پیدا کنم تا بستر فراهم شود، شاید برگردم. من دستیار افشین قطبی بودم. او شب بازی با کره خیلی گریه کرد. همراهش بودم، اما نتوانستم درکش کنم. با این حال خیلی بستر سختی است. دستیاری سخت است؛ اما آسیب اصلی را سرمربی می بیند. من استقلال را خیلی دوست دارم. بعد از استقلال هم استقلال و استقلال را دوست دارم. به عنوان تیم چهارم و پنجم هم رئال مادرید و میلان را دوست دارم.

 

به شکست دادن پرسپولیس افتخار می‌کنم

باید به پرسپولیس احترام بگذاریم. این تیم رقیب است. برای علی پروین احترام قائل هستم. او اسطوره تکرارنشدنی فوتبال است و وقتی دیدم از برنامه نود ناراحت شده، دلگیر شدم. افتخار داشتم پرسپولیس را بردم؛ اما احترام می گذارم. هیچ برخورد زننده ای هم نکردم و احترام را نگه داشتم.

 

جباری استعداد مربیگری دارد

مجتبی یک استعداد مربیگری است. می‌خواهم چیزی درباره جباری بگویم. برخلاف اینکه می بینید او آدمی محکم و بی پروا است؛ اما بسیار آدم خوبی است. در این چند ماه او را بسیار خوب دیدم. علائمی از استعداد مربیگری هم در او دیدم. به مجتبی گفتم این خیلی رک بودن در مربیگری کار را سخت می کند.

 

برای معارفه جایگزینم می‌آیم

از گودرزی وزیر قبلی وزارت ورزش تشکر می کنم که مرا به استقلال آورد. از سلطانی فر هم ممنونم. چند وقت می گفتند فلیکس ماگات می خواهد جای من بیاید. در مراسم بهترین های آسیا او را دیدم و از او پرسیدم پیشنهادی از ایران داری اما مبلغ قرارداد عجیبی گفت. برای جایگزین هایم آرزوی خوشبختی می کنم. هرکس به عنوان جایگزین من انتخاب شد، روز معارفه اش می آیم.

 

استقلال می تواند به کورس قهرمانی بیاید

جام آوردن یک فلسفه است اما ساختار سازی فضای دیگری است. برای شما مثالی بزنم. بایرن در 30 سال گذشته دو سه مدیر عوض کرده است. روسای فدراسیون های آنها نیز  جابه جا شدند. این ساختار سازی است. مربیان مختلف کار می کنند؛ اما باید پشت آن ایده و فلسفه بمانیم. از صمیم قلب برای استقلال آرزوی موفقیت می کنم. باید این تیم به نقطه ایده آل برسد. ما برای رسیدن به ساختار خیلی خوب، مشکلات زیادی داریم. نمی خواهم اتفاقات دو شب پیش تکرار شود. اگر شما دنبال باشگاه حرفه ای هستید، زمان زیادی لازم است. استقلال هر آن ممکن است 3 بازی آینده حذفی را ببرد و به فینال برسد و قهرمان شود. حتی استقلال می تواند با تغییر جریان در مسیر کورس قهرمانی در لیگ برتر برسد.

 

من نگفتم تا 1400 می مانم

اسمی درباره کسانی که باعث ناکامی شدند، نمی آورم. وعده 1400 را نمی دانم وقتی در گوشش چیزی می شنود، همانی که بغل دستی شنیده یا نه. من درباره ماندنم تا 1400 صحبت نکردم. من گفتم استقلال می تواند به خودش ببالد. همه بازیکنان زیر 23 سال را 2 تا 7 سال قرارداد بستیم. دیروز به توفیقی گفتم همه بازیکنانی که در رده های پایه قرار دادند، و توسط مربیان این تیم ها تایید شدند، بلند مدت با آنها قرارداد ببندید. من آن روز گفتم تا 1400 بازیکن داریم. درباره ماندنم حرف نزدم. موجی بلند شد که می خواهد تا 1400 بماند. یا امام حسین! چه کنیم؟

 

 

من تولید همین استقلالم

برای اینکه بتوانیم ادامه بدهیم، باید وقتی یک مربی جوان هستی، کاملا حمایتت کنند. نمی شود که هفته سوم یک نفر بگوید دو هفته دیگر به مربی وقت دادیم. این کارشناسی شده نیست. شما در بوندسلیگا 4 ماه زمان می گیری. شما در جای جدید 7، 8 ماه زمان نیاز داری. ما پارسال فضای  نشاط را گذراندیم. برای هوادار مهم بود که این پرسپولیس را در دربی ببریم. تیمی که قابل احترام است و قدرتمند. من که سرمایه استقلال نیستم. من تولید استقلال هستم. زمان برده که من به این جایگاه رسیدم. کی روش و افشین قطبی وقت گذاشتند، خودم وقت گذاشتم. اگر دیدید من یکماه پیش دیگر مصاحبه نکردم، دلیلش درد آور است. سردبیر یک روزنامه زنگ می زند و می گوید راست است که شما نیم ساعت تمرین می کنید. این آقا یک آدم نفرستاده سر تمرین ما. از آدمی که تحصیلکرده است و ادبیاتش را گسترش می دهد را نمی توانم تحمل کنم. شما وقتی به روزنامه جدیدی می روید، آیا سردبیر انتظار معجزه از شما دارد؟ من اگر سال اول جام می آوردم، در می رفتم. وقتی گواردیولا به من سیتی می رود، چند باخت می آورد؛ اما فلسفه اش از او دفاع می کند. من از لیگ یک که به استقلال نیامدم، عقبه دارم. برای من کی روش وقت گذاشته، افشین قطبی زحمت کشیده است. یکسال است هرکس مرا می بیند می گوید برو یک تمرین دهنده بیاور. این یعنی چه؟ سرمربی موفق است که بتواند منیجر باشد. باید در همه امور مسلط باشید.

 

ماندم و جنگیدم

روزی که احساس کنید می توانید موفق باشید، به کار خود ادامه می دهید. اینکه در اولین اولتیماتوم بگویم خداحافظ، نه. من تا آخرین لحظه می جنگم زیرا به کار خودم اطمینان دارم. ماندم و جنگیدم و اگر اینگونه باشد به هر مربی بگویند دو هفته وقت داری، باید برود.

 

استقلال و پرسپولیس تمام فوتبال هستند

فضای استقلال و پرسپولیس، فضای بدی نیست و اگر این فضا نباشد، فوتبال یتیم است. استقلال و پرسپولیس روی هم رفته 60 میلیون هوادار دارند. تمام فوتبال این دو تیم است. من یک تصمیم گرفتم و آن را انجام دادم. من اگر به رشت هم بروم و برنده باشم، با اولین توپی که به تیر دروازه بخورد، باید مواظب سکوها باشم. می دانید که سکوها چگونه ملتهب می شود و چگونه فضا غیر حرفه ای می شود. اگر پارسال نیز سکوها پشت من ایستادند چون برخی مجبور بودند تحمل کنند.

 

هر تعویضی می کردم سکوها ناراضی بود

فضای سکوها امروز اینگونه بود که هر تعویضی انجام بشود، اعتراض صورت می گیرد. تعداد اشتباهات بازیکنان ما بعد از شروع شعار، خیلی زیاد بود. وقتی تیم شکست می خورد، نتایج برای کادرفنی است و بازیکن مقصر نیست زیرا آنها ابزار سرمربی هستند. تعداد موقعیت های گل نشده به همراه اتفاقاتی که پیش بینی می کنیم باعث می شود مسیر فنی ما تغییر کند. ما زمانیکه حسن بیت سعید را تا زمانیکه فوق العاده بود، در زمین حفظ کردیم. مهدی قائدی را با توجه به قابلیت نفوذ و کنترل توپ به زمین آوردیم و علی قربانی را برای استفاده از بازی مستقیم به زمین آوردیم.

 

اولتیماتوم نبود الان استعفا نمی دادم
من آدم خوش شانسی نبودم که کل بازیکنانم را در خط هافبک داشته باشم. سه بازیکن من با تکل، یک بازیکن جراحی و چند بازیکن به دلیل مشکلات زمین کمپ آسیب دیدند. نحوه بازی ما را نگاه کنید و می بینید که فضای روحی و روانی تاثیر مستقیم داشت. در برنامه 90 نیز آنچه را می بینند تفسیر می کنند اما وقتی از نفت به استقلال آمدم، باید با نشاط فوتبال بازی میکردم. نمی شود الان درباره همه چی حرف زد زیرا همه چیز دست به دست هم می دهد و تاثیر می گذارد. اگر اولتیماتوم 2هفته ای به من بر نمی گشت، الان استعفا نمی دادم. وقتی صدای هواداران را شنیدم، به آنها گفتم در آینده نیز همین آش و همین کاسه است.

 

من با ضربه زنندگان به استقلال نان و نمک خوردم

به بازیکنانم اعتراضی ندارم و در صورت آنها که نگاه می کنم، وضعیت آنها را می بینم. پرویز مظلومی با دل پر رفت و قلعه نویی نیز همینطور. یکی از بدترین روزهای زندگی من بعد از بازی با پیکان بود. من روز رفتن عبداللهی و پورحیدری را دیدم.


یک چیزی که در این سالها دیدیم این است که به یک نفر کمک می کنیم و یک مسیری را می رویم؛ اما ناگهان او را رها می کنیم. نمی دانم چرا همه چیز بر می گردد. همه یک کلام هستند و شما آدمهای در سایه را پیدا نمی کنید. هیچکس در این مدت اسم نمی آورد و من هم اسم نمی آورم زیرا همه سرمربیان، بازیکن استقلال بودند و اگر مربی خارجی بود، الان اسم می آورد. ما باید همه چیز را در خودمان بریزیم و دلیلش هم شان هوادار است. من با خیلی از لیست ضربه زنندگان به استقلال نان و نمک خوردم. فکر می کنم لیست من برای 50 شب برنامه 90 می تواند محتوا تولید کند. درون تیم من برادرانه است و اطراف تیم من مشکل بود.

 

میلان از تیم لیورپول 3 گل عقب افتاد و به بازی برگشت. بنیتز روی نیمکت ننشست و تسلیم نشد. تسلیم شدن یعنی فاجعه و من در العین تسلیم نشدم. امید شما را صبح از خانه بیرون می آورد و اگر امید نباشد، نمی شود زندگی کرد. من همیشه امیدوارم به اتفاقات مثبت. سال گذشته سال خیلی خوبی بود و من خیلی لذت بردم.

 

مربی خارجی دلسوز نیست

اگر برگردیم عقب سعی می کنم مانند روش مربیان خارجی عمل کنم و با باشگاه ها برخورد کنم. دل می سوزانیم و خیلی از کارها را خودمان انجام می دهیم؛ اما مربی خارجی اینگونه نیست. در ارمنستان مربی خارجی وقتی تیم را از هتل بیرون می کنند، به تهران بر می گردد اما من اینکار را نکردم.

 

یک ابله نوشته منصوریان کل قراردادش را گرفته است

در مورد فضای مجازی، برداشت غلطی رخ داد. شما یک گل قرمز بگذارید و کامنت ها را باز کنید. سه روز بعد یک گل آبی بگذارید. برای گل قرمز 10هزار فحش می آید و برای گل آبی نیز همینطور. من از فضای بی ادب مجازی وقتی گفتم، درست گفتم. مسی مگر فارسی بلد است که به او فحش فارسی می دهیم؟ برای شان تاریخی ما این موضوع زننده است. فضای مجازی و فضای رسانه فضایی است که می شود در آن جریان سازی کرد و منتفع شد. چند بچه بین 13 تا 19 سال بیش از 10 صفحه با 80 هزار هوادار دارند. بچه صبح بیدار می شود و احساس می کند از من خوشش نمی آید و یک مطلب می گذارد. همه نیز خبرنگار هستند و خبر منتشر می شود. یک ابله نوشته است که منصوریان کل قراردادش را از استقلال گرفته است. 15 نفر به من فضای مجازی را اطلاع می دهند. 2 خبرگزاری و سایت، این خبر را منتشر کردند و من به افتخاری گفته ام که 2 روز بعد از بازیکنان، به من پول بدهند. حالا باید به فضای مجازی اعتماد کرد؟ هنوز در اینستاگرام به دنبال این هستند که ببینند صفحه ما هک شده و یا باطل شده است. می دانم فضای مجازی جریان ساز است و بخش اعظم التهاب سکوها به دلیل همین فضای مجازی است. به پسرم گفتم چگونه تو 12 صفحه هواداری داری؟ یک عکس در برج میلاد با پسرم انداختم و 10 دقیقه  بعد در فضای مجازی بود. واقعا می ترسم به جایی بروم و هر جا بروم یک گوشه هستم. 18 ماه است مواظب هستم که هر جایی حرف نزنم. در یکی از مهم ترین جلسات ما، تلفن باز بود و اسرار خانواده به بیرون رفت. نمی شود که من همیشه ماشینی حرف بزنم و گاهی باید سفره دلم را باز کنم. یک فرد 15 ساله از گذشته من چه می داند و یک مطلب می گذارد که من همه پولم را گرفته ام. من 20 درصد از پولم را نگرفتم و پول حق دوست را خودم دادم؛ اما از باشگاه شکایت نمی کنم.

 

از حالا فقط هوادار استقلالم

از همه تشکر می کنم و باز هم از هواداران فوتبال و استقلال معذرت خواهی می کنم. از افرادی که در دولت هستند و فرهیخته هستند، از شخص وزیر و از همه بابت اتفاقات برنامه 90 عذر خواهی می کنم. ما باید خود را کنترل می کردیم. دست تک تک هواداران را می بوسم و امیدوارم مسیر خوبی داشته باشیم. 2 ساعت پیش سرمربی بودم و حالا یک هوادار هستم و برای استقلال آرزوی موفقیت دارم. هر کسی که سرمربی استقلال شود، در روز معارفه او حاضر می شوم.

 

دیدگاه‌ها