کد خبر : 1462576 | 30 شهریور 1396 ساعت 09:37 | 12.1K بازدید | 0 دیدگاه

پورحسن: با این شرایط نمی شود لیگ برگزار کرد

تکلیف لیگ برتر والیبال چیست؟

نشست قرعه کشی مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر مردان ایران عصر دیروز (چهارشنبه) با حضور نمایندگان باشگاه ها برگزار شد، اما به دلیل نقص مدارک، قرعه کشی انجام نشد.

تکلیف لیگ برتر والیبال چیست؟

به گزارش "ورزش سه" و به نقل از روابط عمومی فدراسیون والیبال، سی و دومین دوره مسابقات والیبال قهرمانی باشگاه های برتر ایران از روز یکشنبه 16 مهرماه آغاز می شود.


نشست قرعه کشی این رقابت ها ساعت 15 دیروز (چهارشنبه) با حضور احمد ضیایی نایب رئیس فدراسیون، محمود افشاردوست دبیرکل، منوچهر پورحسن رئیس سازمان لیگ، امیدوار حاتمی رئیس کمیته داوران و نمایندگان باشگاه های پیکان، بانک سرمایه، کاله مازندران، اردکان، شهرداری ارومیه، شهرداری ساری، سایپا، گنبد و رعد پدافند هوایی برگزار شد.


در ابتدای این نشست رئیس سازمان لیگ گفت: وقتی باشگاهی در لیگ نمی تواند شرکت کند، چه اصراری به تیم داری در لیگ برتر والیبال دارد. خیلی از باشگاه ها به تعهدات خود عمل نکردند. وقتی باشگاهی در شروع کار درست عمل نمی کند و بدهکاری دارد، نمی تواند تا پایان کار مسابقات نیز به درستی ادامه دهد.


منوچهر پورحسن تاکید کرد: یک سال اگر لیگ برتر با تعداد کمتر اما قانونمند برگزار کنیم، برای همیشه مشکل لیگ برتر حل می شود. حق طبیعی است که سازمان لیگ از سالن میزبانی باشگاه ها بازدید کند تا شرایط لازم را داشته باشد؛ باشگاه ها باید استاندارد لازم را داشته باشند و قرارداد بازیکنان نیز از دیگر لازمه های تیم داری در لیگ برتر هست.


وی تصریح کرد: باشگاه ها در صورت داشتن شرایط لازم، می توانند ورودی لیگ برتر را واریز کنند. ورودی آخرین مرحله از ثبت نام باشگاه ها برای حضور در لیگ برتر والیبال است.


رئیس سازمان لیگ تاکید کرد: در حال حاضر با این شرایط من نمی توانم لیگ برتر را برگزار کنم، زیرا تنها یک باشگاه به تمامی تعهدات خود عمل کرده است و سایر باشگاه ها مشکلاتی دارند.


نایب رئیس فدراسیون والیبال نیز در ادامه این نشست گفت: ابتدا باید از باشگاه هایی که در لیگ برتر تیم داری می کنند، تقدیر و تشکر کنم زیرا آنها تنور این رشته ورزشی را در کشور داغ نگه می دارند. والیبال ایران در سطح جهانی به جایی رسیده که باید قوانین را تیم های ایرانی بیشتر رعایت کنند. والیبال اگر در ایران توفیقاتی دارد، مدیون لیگ و باشگاه هاست.


احمد ضیایی تصریح کرد: پیشنهاد من این است که پرونده تیم های لیگ برتری را یک به یک بررسی کنیم، ببینیم مشکلات آنان کجاست و آیا فدراسیون می تواند برای رفع مشکلات این باشگاه ها گامی بردارد یا نه؟ فدراسیون از کمک کردن به باشگاه ها هیچ اباعی ندارد، اما اگر باشگاه نمی تواند در این زمینه گام های اساسی بردارد، دیگر فدراسیون مقصر نخواهد بود.


وی تاکید کرد: اولویت مهم این موضوع تسویه حساب باشگاه ها با بازیکنان، کادر فنی و فدراسیون است. اگر مشکلات برطرف نشود باز هم تاکید می کنیم که لیگ را با شش تیم برگزار می کنیم.


نمایندگان باشگاه ها نیز در ادامه این نشست به مشکلات خود اشاره کردند و پیشنهادات زیر را برای برطرف شدن مشکلات ارائه کردند.


– قرعه کشی انجام شود و مهلت برای انجام کلیه کارها داده شود تا اگر ظرف این مدت انجام نشد، تیم ها کنار گذاشته شوند.


– مشکل باشگاه داری مختصص والیبال نیست و در فوتبال نیز این مشکلات وجود دارد که به دلیل دولتی و نیمه دولتی بودن باشگاه ها است.


– در فوتبال نیز چک مدت دار روال است و در والیبال نیز باید اینگونه انجام شود.


– خروجی لیگ برتر باید سال به سال بهتر شود و ارزیابی از سال های گذشته انجام شود.


– چرا باید سربازها در یک تیم حضور داشته باشند. این فرصت برای سایر باشگاه ها نیز فراهم کنند.


– برنامه ریزی باشگاه ها برای شروع مسابقات در 16 مهرماه است و نباید این زمان تغییر کند، زیرا بدنسازی و آماده سازی تیم ها با مشکل روبرو می شود.


– نمایندگان والیبال از شهرهای مانند گنبد و ارومیه پشتیوانه مردمی دارد و این استان ها هیچ دلخوشی به جز والیبال ندارند.


– موضوع بلیت فروشی و درصد باشگاه ها هنوز بلاتکلیف است.


– ویدیو چک امسال وجود دارد؟ اگر دارد از الان برنامه ریزی کنید که دقیق انجام شود.


– قراردادهای بلند مدت دارای اشکال است. 20 درصد افزایش برای برخی بازیکنان که با قرارداد قیمت کم جذب باشگاه ها می شوند، برای سال های آینده ظلم به بازیکن می شود.


در پایان به دلیل نقص مدارک باشگاه ها قرعه کشی انجام نشد و به روز سه شنبه چهارم مهرماه موکول شد تا باشگاه ها تا آن زمان مشکلات خود را برطرف کنند.

دیدگاه‌ها