کد خبر : 1462607 | 30 شهریور 1396 ساعت 12:39 | 49.6K بازدید | 0 دیدگاه

نظری افشار: ارزش مدال ما با پول قابل مقایسه نیست

پایان رویایی برای ملی پوش والیبال

بازیکن تیم ملی والیبال معتقد است با خوش شانسی چنین پایان خوشی برای او در تیم ملی رقم خورده است.

پایان رویایی برای ملی پوش والیبال

به گزارش "ورزش سه"، فرهاد نظری افشار در ۳۳ سالگی با تیم ملی راهی جام قهرمانان بزرگ جهان شد و تصمیم گرفت بعد از رقم خوردن یک اتفاق تاریخی برای والیبال ایران برای همیشه از تیم ملی خداحافظی کند.


او که به همراه سایر ملی پوشان شب گذشته در مراسم تقدیری که فدراسیون تدارک دیده بود، شرکت کرد و بار دیگر تقدیر ویژه از این بازیکن به خاطر خداحافظی از تیم ملی صورت گرفت.


چند روز بعد از روزهای شیرینی که فرهاد نظری افشار در ژاپن سپری کرد، با او همکلام شدیم. در ادامه مشروح صحبت های بازیکن سابق تیم ملی والیبال را با خبرنگار "ورزش سه" می خوانید.


برایم سنگ تمام گذاشتند


شب گذشته مسئولان و بازیکنان برای من سنگ تمام گذاشتند. مراسم تقدیری برگزار شد که خیلی باشکوه بود. همه چیز در این چند روز برای من به عنوان یک خاطره خوب ثبت شد. این از شانس خوب من بود که تصمیم گرفتم در چنین مقطعی خداحافظی کنم که یک مدال تاریخی کسب کردیم. واقعا از این نظر خیلی خوش شانس هستم.


ارزش مدال ما با پول قابل مقایسه نیست


شب گذشته یک کارت هدیه به بازیکنان داده شد؛ اما از نظر من نباید به این مسائل توجه کرد که چقدر پاداش دادند. من که هنوز نمی دانم چقدر است؛ اما هر چقدر هست، دستشان درد نکند. از نظر من ارزش مدالی که تیم ملی در این دوره کسب کرد، با پول و پاداش قابل مقایسه نیست. باید به فکر سکوهای بالاتر باشیم.


نوجوانان کارشان از ما سخت تر بود


ما باید به قهرمانی نوجوانان و جوانان والیبالیست افتخار کنیم. باور کنید ما می دیدیم که آنها بیشتر تمرین می کنند و به خاطر تداخل ساعت تمرینی اول صبح سر تمرین می آمدند. کار آنها سخت تر بود و پاداشی که به آنها دادند، خیلی بیشتر مهم بود. امیدوارم مبلغی که به نوجوانان داده شده، درخور شان آنها باشد.

 

1242563


از کولاکوویچ ناراحت نیستم


اینکه من در تیم ملی در جام قهرمانان بزرگ بازی نکردم، تصمیم سرمربی بود و اعتراضی به آن ندارم. به هر حال ما یک تیم بودیم و حتی مقابل ژاپن نیز کار خیلی حساس بود. البته رقابت نزدیکی در تیم ملی وجود داشت و همین انگیزه ذخیره ها باعث می شد تا نفرات اصلی خوب کار کنند. تفاوت آنچنانی بین بچه ها وجود نداشت و تیم اکثرا با نفراتی بازی کرد که در چند سال اخیر در ترکیب تیم ملی حضور داشتند. من هیچ گونه ناراحتی نسبت به کولاکوویچ ندارم.


صبرم نسبت به جوان ها بیشتر است


من دیگر با این تجربه در زندگی شخصی و ورزشی اینطور نیستم که بخواهم از کوره در بروم. در همین مسابقات خیلی از بازیکنان تیم ملی را نصیحت می کردم و آنها نیز به من می گفتند که صحبت هایت روی کارمان تاثیرگذار است. حتی به کولاکوویچ روز اول گفتم که من سرباز تیم ملی هستم و می خواهم بازهم به تجربیاتم اضافه کنم. خوشحالم که در چنین رقابت هایی کنار تیم ملی بودم و داستان بازی های ملی برای من اینطور تمام شد.


معروف و موسوی استثنا هستند


با اینکه چند بازیکن دیگر همدوره من در تیم ملی حضور دارند؛ اما من معتقدم برخی بازیکنان استثنا هستند. مثلا معروف در پست خودش و موسوی نیز در پست خودش جزو استثناها هستند و شاید کسی به راحتی نتواند جایگزین آنها شود. در ضمن در پست هایی چون دریافت کننده و پشت خط زن کار سنگین و آسیب دیدگی ها بیشتر است؛ اما پاسوری مثل معروف می تواند تا سن بالا هم بازی کند. او و موسوی قطعا توانایی بازی کردن در المپیک ۲۰۲۰ را هم دارند. می بینید که امیر حسینی به عنوان یک پاسور تا چه سنی در لیگ والیبال مشغول فعالیت است و عملکرد خوبی هم دارد.


در پیکان با انگیزه بیشتری کار می کنم


من فعلا قصد ندارم از والیبال خداحافظی کنم چون معتقدم توانایی زیادی در وجود من هست که می توانم از آن استفاده کنم. امسال هم با پیکان قرارداد بستم و با پیراهن این تیم در لیگ برتر بازی می کنم. مطمئن باشید انگیزه من هم نسبت به سال های قبل بیشتر است و با آمادگی کامل در اختیار تیمم هستم.

دیدگاه‌ها