کد خبر : 1462670 | 30 شهریور 1396 ساعت 18:56 | 27.5K بازدید | 0 دیدگاه

تمام راه‌ها برای شاگردان میثاقیان بسته بود؛

سیاه‌جامگان 0- گسترش فولاد 1؛ فرار از قعر با اتوبوس!

گسترش فولاد به روند ناکامی‌های خود پایان داد و از تک گلی که توسط خالقی‌فر به ثمر رسید تا پایان مسابقه دفاع کرد و به برد ارزشمندی رسید.

سیاه‌جامگان 0- گسترش فولاد 1؛ فرار از قعر با اتوبوس!

به گزارش "ورزش سه"، شاگردان اکبر میثاقیان بعد از یک برد و دو تساوی امروز بهترین فرصت را داشتند تا با کسب پیروزی مقابل گسترش فولاد امتیازات خود را دو رقمی کنند  و به جمع تیم‌های بالای جدول اضافه شود ولی شوت دقیقه 12 رضا خالقی‌فر و بعد از آن دفاع شاگردان لوکا بوناچیچ در کنار بی‌دقتی مهاجمان تیم مشهدی اجازه نداد آنها حتی به یک امتیاز برسند؛ گسترش فولاد با این برد 7 امتیازی شد تا بالاخره از قعر جدول نجات پیدا کند.

 

 


هفته هفتم لیگ برتر؛ ساعت: 17:55؛ تاریخ: 96/06/30
استادیوم: ثامن الائمه مشهد ؛  تماشاگر: 600 نفر
داور: امید سعیدفر؛ کمک‌ها: مهدی الوندی، مهدی شفیعی و جواد محمدی/ ناظر: ابوطالب طاهریان.

 

 

اخطار

 

پیام ملکیان(2+90) از سیاه جامگان


دراگان ژارکویچ(48) از گسترش فولاد

 


سیاه جامگان مشهد
محمدحسین عین‌افشار، میرهانی هاشمی، محسن آقایی، حمیدرضا علی‌عسگری، رضا شربتی، مصطفی احمدی(46- حسین بادامکی)، کریم احمدی، محمدمهدی عسگری (78- پیام ملکیان)، روح‌الله سیف‌اللهی کیوان امرایی و یونس شاکری(63- امیر محمد پناهی).
سرمربی: اکبر میثاقیان

 

 


گسترش فولاد تبریز
فرناندو دخسوس(46- کوروش ملکی)، دراگان ژارکویچ، ادسون هنریکه، میلاد فخرالدینی(2+90- سامان نریمان‌جهان)، محمد خرم‌الحسینی(46- سید محسن حسینی)، آندرانیک تیموریان، احمدرضا زنده‌روح، مسیح زاهدی، یوسف سیدی، امید جهانبخش و رضا خالقی‌فر.
سرمربی: لوکا بوناچیچ

 

 

شرح گل


سیاه جامگان 0 - گسترش فولاد 1 (دقیقه 13: رضا خالقی‌فر): ارسال بلند و دقیق فخرالدینی از جناح راست زمین پشت مدافعان سیاه جامگان، جهانبخش را در موقعیت خوبی قرار داد تا او با پاس به عقب خالقی‌فر را در شرایط شوت‌زنی قرار دهد تا او بدون مکث و ضربه روی پا دروازه عین‌افشار را باز کند.

 

 

1242632

 

 

شرح بازی

 


گسترش فولاد بازی را بهتر آغاز کرد و به دنبال رسیدن به گل زودهنگام بود که توانست به آن دست پیدا کند؛ شاگردان لوکا بعد از یک شوت از راه دور زنده‌روح، با همین تاکتیک و روی طراحی حمله فخرالدینی‌، پاس جهانبخش و ضربه تمام کننده خوب خالقی‌فر گلزنی کردند؛ بعد از آن گسترشی‌ها عقب کشیدند و به دنبال دفاع منطقی و ضد حمله بودند که با وجود عدم گلزنی در این کار هم نمایش خوبی داشتند؛ سیاه جامگان برای ایجاد فرصت از جناحین برنامه داشت و همچنین سه بار موقعیت ایجاد کرد که بی‌دقتی مهاجمان این تیم اجازه نداد به گل برسند تا با شکست راهی رختکن شوند.

 


بوناچیچ در ابتدای نیمه دوم مجبور به تعویض دخسوس شد ولی حسین حسینی را هم در خط دفاع اضافه کرد تا بتواند از تک گل زده محافظت کند؛ سیاه جامگان با انجام حملات پُر دامنه که با تاکتیک‌های مختلفی شکل می‌گرفت به دنبال گلزنی بود و تقریبا میثاقیان تمام راه‌ها را امتحان کرد ولی دفاع اتوبوسی گسترش چنین فرصتی به آنها نداد؛ سیاه جامگان که در بعضی دقایق نیمه دوم فقط عین‌افشار را در زمین خودی داشت و با تمام نفرات حمله می‌کرد با ارسال توپ‌های بلند چندین بار دروازه گسترش را تهدید کرد ولی مثل 45 دقیقه ابتدایی بی‌دقتی در ضربات آخر موجب شد لوکا و شاگردان‌اش با سه امتیاز مشهد را ترک کنند.

 

 

1242630

 

 


لحظات حساس

 

دقیقه 9: شوت راه دور زنده‌روح با اختلاف کمی از کنار تیرک عمودی دروازه سیاه جامگان به اوت رفت.

دقیقه 16: ارسال سیف‌اللهی از روی ضربه آزاد سمت راست زمین از مقابل شاکری عبور کرد و به اوت رفت.
دقیقه 17: امرایی از جناح راست زمین نفوذ سریعی انجام داد ولی شوت او راه به جایی نبرد و راهی اوت شد.

دقیقه 26: سانتر مصطفی احمدی از میانه زمین با ضربه پشت سر شاکری به تیرک عمودی دروازه گسترش فولاد برخورد کرد و در ادامه نیز یک کرنر نصیب سیاه جامگان شد.

دقیقه 32: شوت روی پای جهانبخش از بالای دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.

دقیقه 37: اشتباه دخسوس یک موقعیت جدی نصیب سیاه جامگان کرد که پاس سیف‌اللهی با ضربه سر را امرایی با شوت روی پای بد از مقابل دروازه گسترش فولاد به بیرون زد.

دقیقه 1+45: خالقی‌فر با توپ‌ربایی از شربتی حمله جدی ترتیب داد اما ترجیح داد جهانبخش را صاحب توپ کند تا این بازیکن با دریبل دو طرفه هاشمی شوت‌زنی کند که واکنش عین‌افشار یک کرنر برای گسترش رقم زد.
دقیقه 1+45: سانتر تیموریان از روی کرنر و ضربه سر ژارکویچ با اختلاف زیادی از بالای دروازه سیاه جامگان به بیرون رفت.
دقیقه 4+45: فخرالدینی به خوبی مقابل شوت امرایی ایستاد تا فرصت سیاه جامگان از دست برود.
دقیقه 5+45: حمله پر دامنه سیاه جامگان راه به جایی نبرد و این بار شوت مصطفی احمدی با برخورد به مدافعان گسترش فولاد دور شد.

دقیقه 54: میرهانی هاشمی با بی‌دقتی تمام در مقابل دروازه گسترش فولاد بهترین فرصت را از دست داد و ضربه سر او در داخل محوطه 6 قدم به اوت رفت.

دقیقه 66: کرنر خطرناک علی‌عسگری با عبور از روی دست دروازه‌بان و سر بازیکنان دو تیم به پای زنده‌روح برخورد کرد و دوباره تبدیل به کرنر شد.
دقیقه 67: پاس رو به جلو بادامکی توسط مدافعان گسترش فولاد دور شد.

دقیقه 90: پاس خطرناک ملکیان به مقابل دروازه گسترش فولاد توسط حسینی دور شد.

 

 

 

بهترین بازیکن


میلاد فخرالدینی که با پاس بلند دقیق زمینه‌ساز تک گل پیروزی‌بخش گسترش فولاد شد، در طول مسابقه اجازه نداد یکی از تاکتیک‌های اصلی سیاه جامگان که نفوذ از جناح چپ زمین است ثمری داشته باشد و با جلوگیری از نفوذهای بازیکنانی همچون امرایی راه حملات مشهدی‌ها را بسته بود.

 

1242631


 

اتفاق ویژه


پیروزی گسترش فولاد موجب شد این تیم از جایگاه شانزدهم جدول که هفته‌ها در آن مانده بود نجات پیدا کند اما نکته مهم برد تبریزی‌ها این است که حالا در صورت تساوی استقلال خوزستان مقابل سپیدرود رشت، استقلال تهران در پایان هفته هفتم قعرنشین خواهد شد.

 

 

 

در حاشیه


* ناصری، بادامکی و ملکیان از جمله نفرات سرشناس نیکمت نشین سیاه جامگان هستند و نریمان‌جهان نیز جزو نفرات ذخیره گسترش فولاد است.
* هواداران سیاه جامگان استقبال خوبی از این بازی نداشتند.
* بازیکنان گسترش چند بار در نیمه اول روی زمین افتادند که این مسئله با اعتراض تماشاگران سیاه جامگان همراه بود.

* داور در دقیقه 57 قصد داشت تذکر جدی به اکبر میثاقیان بدهد که ناگهان از تصمیم خود منصرف شد!
* سیف‌اللهی در محوطه جریمه گسترش فولاد برخوردی با هنریکه داشت که موجب پاره شدن پیراهن‌اش شد ولی داور خطایی تشخیص نداد و همچنین به این بازیکن به دلیل اینکه با این پیراهن بازی می‌کند تذکری نداد.

دیدگاه‌ها