کد خبر : 1462671 | 30 شهریور 1396 ساعت 18:41 | 30.2K بازدید | 0 دیدگاه

لحظه به لحظه با الکلاسیکوی ایران – نقش جهان

پرسپولیس و سپاهان در دیداری که می‌توان روی جذابیت‌های فنی آن با توجه به حضور پرشمار ستاره‌ها در ترکیب دو تیم و البته سود بردن از سرمربیان خارجی حساب باز کرد، روبروی یکدیگر قرار گرفته اند.

لحظه به لحظه با الکلاسیکوی ایران – نقش جهان

به گزارش "ورزش سه"، هواداران پرسپولیس و سپاهان با توجه به رقابت جذاب طی سالیان اخیر اکنون به رقبایی جالب توجه برای یکدیگر تبدیل شده‌اند و این مساله باعث شده تا امروز هم کری خوانی روی سکوها به سوژه اول دو تیم تبدیل شود.


با حاشیه نگاری و اتفاقات جالب این دیدار در استادیوم نقش جهان اصفهان خبرنگار ورزش سه را همراهی کنید.


* با توجه به اینکه بلیت فروشی از روز گذشته شروع شده بود، بازار سیاه بلیت در اطراف استادیوم داغ بود و البته با دخالت نیروی انتظامی بخش عمده‌ای از آن پیشگیری شد.


* مسیر منتهی به استادیوم نقش جهان که در روزهای پایانی فصل گذشته فاز نهایی خود را برای بازسازی پشت سر گذاشت، با تل خاک پوشانده شده تا حضور هواداران باعث شود گرد و خاک عجیبی فضا را در پی بگیرد و مشکلات زیادی را به وجود آورد.


* ماموران نیروی انتظامی با توجه به ابلاغ سازمان لیگ نظارت ویژه‌ای روی گیت‌ها داشتند تا از ورود سیگار و فندک جلوگیری کنند و باید دید تلاش آنها در جریان بازی سودی داشته یا خیر.


* در فاصله سه ساعت به شروع بازی بخشی از هواداران دو تیم که عمدتا بانوان تشکیل دهنده آن بودند و قادر به حضور در استادیوم نیستند، با حضور در هتل محل اقامت دو تیم با ستاره‌های دو تیم دیدار و عکس یادگاری گرفتند.


* هیجان روی سکوها نیز داغ است و در شرایطی که هنوز بخش عمده‌ای از سکوها خالی است هواداران دو تیم با شعارهای مختلف که البته در آن کلمات دوستانه‌ای دیده نمی‌شود به کری خوانی با یکدیگر می‌پردازند.


* باشگاه سپاهان برای کارمندان و پرسنل فولاد مبارکه تسهیلاتی در نظر گرفته تا بدون خرید بلیت و با ارائه کارت خدمت در این ارگان بتوانند در استادیوم حضور پیدا کنند.


* پیش از شروع بازی کلیپ‌هایی از دیدارهای گذشته سپاهان از مانیتور استادیوم پخش شد و مورد استقبال هواداران خصوصا سپاهان قرار گرفت.


* از نکات جالب استادیوم نقش جهان، جایگاه خبرنگاران و اصحاب رسانه است که برخلاف دیگر استادیوم‌ها نه ستونی مانع از دید است و نه صدا و حضور تماشاگران مانع از خبررسانی می‌شود.


* علیرغم کیفیت بالای استادیوم تازه تاسیس نقش جهان، نقطه منفی آن را می‌توان به عدم اختصاص اسکوربرد تبلیغاتی دیجیتال نامید و از سکوهای بنری قدیمی برای تبلیغات استفاده شده است.


* چمن جالب توجه این استادیوم نیز می‌تواند نوید یک دیدار جذاب، تکنیکی و تاکتیکی از سوی دو تیمی که با مربیان خارجی به جنگ در این دیدار می‌روند، دهد.


* حضور عوامل تصویربرداری و دوربین‌های مختلف از زاویه‌های گوناگون نیز یک روز فوق العاده برای تماشاگرانی که از منزل و گیرنده‌های خود این دیدار را به تماشا خواهند نشست، را قابل پیش بینی می‌کند.


* قرار است پیش از شروع بازی طی مراسمی از مقام شهدا توسط بازیکنان و کادر و مسوولان دو باشگاه قدردانی شود.

* اعضای تیم داوری و نظارت این بازی از ساعت 17:45 با حضور در چمن استادیوم به بررسی زمین و شرایط بازی پرداختند.


* بازیکنان پرسپولیس ساعت 17 وارد استادیوم شدند و مستقیما به سمت رختکن رفتند تا خود را برای حضور در این دیدار آماده کنند.


* طرفداران پرسپولیس که طبق قانون 10 درصد استادیوم را به خود اختصاص داده‌اند بارها با شعارهای خود و کنایه به سکوهای خالی متعلق به سپاهان خواهان افزایش سهم خود شدند.

 

* عروسک هوادار سپاهان که در این سال‌ها نماد این باشگاه بوده، با حرکات خود در زمین باعث تحریک هواداران پرسپولیس شد که در ادامه با ورود و دخالت نیروی انتظامی او به بیرون از زمین هدایت شد تا جو آرام شود.

 

* بازیکنان سپاهان نیز با اتوبوس اختصاصی خود وارد استادیوم شدند و آنها نیز همانند همتای خود ابتدا راهی رختکن شدند تا برای این دیدار مهیا شوند.

 

* در شرایطی که هنوز بازی شروع نشده و ساعاتی به آن باقیمانده، جنگ لفظی عجیبی بین طرفداران دو تیم شکل گرفته و هر کدام به نوعی از خجالت یکدیگر در می‌آیند.

 

* 17:25 دقیقه ورود برانکو ایوانکوویچ به چمن استادیوم نقش جهان بود که با فریاد و حمایت هواداران پرسپولیس همراه شد تا سرمربی کروات مسیرش را از دستیارانش جدا کند و به سمت سکوها رفته و به ابراز احساسات آنها پاسخ دهد.

 

* گادوین منشا، شایان مصلح، بوژیدار رادوشوویچ، سیامک نعمتی به همراه مهدی طارمی نیز جزو اولین بازیکنانی بودند که وارد چمن شدند و سکوهای پرسپولیسی را به وجود آوردند.

 

1242628

 

* در فاصله یک ساعت به بازی، یگان ویژه اجازه استفاده از دو سکوی دیگر را به هواداران پرسپولیس داد که این مساله به مذاق هواداران سپاهانی خوش نیامد تا آنها بار دیگر به سر دادن شعار بپردازند.

 

* علیرضا بیرانوند با پیراهن فسفری به درون زمین آمد و گرم کردن خود را زیر نظر ایگور و در کنار بوژیدار شروع کرد. هواداران پرسپولیس با شعارهای خود به این دروازه بان تولدش را تبریک گفتند.

 

* شباهت رنگ پیراهن بیرانوند با لباس سپاهان احتمالا باعث خواهد شد، داور در شروع بازی از او بخواهد پیراهنش را تغییر دهد.

 

* بازیکنان دو تیم در حالی وارد میدان  شدند که هواداران به شدت به تشویق بازیکنان محبوب خود پرداخته و آنها را بارها از انجام تمرین بازداشته و مجبور به حضور در کنار سکوها برای پاسخ به ابراز احساسات کردند.

 

* طرفداران سپاهانی قبل از شروع بازی به تشویق ایسلندی تیم خود پرداختند تا از این حیث برتری و پرشمار بودن خود را به رخ پرسپولیسی ها بکشند.


* هواداران سپاهانی از یک دستگاه بلند سود می برند که باعث می‌شود شعارهای آنها هماهنگی بیشتری داشته باشد.


* بشار رسن در تمرینات پیش از بازی در کنار کریم باقری آیتم های مدنظر را پشت سر می‌گذاشت.


* در گروه ذخیره ها که بیشتر به آقاوسط مشغول بودند، کری جالبی بین سیامک نعمتی و گادوین منشا شکل گرفته بود.

 

* علیرضا بیرانوند در زمان تمرینات آماده سازی قبل از بازی بارها با پرتاب بلند دست و مشت به توپ واکنش هواداران را در پی داشت و مورد تشویق قرار گرفت.

 

* بازیکنان دو تیم در فاصله 20 دقیقه به شروع این دیدار به سمت رختکن رفتند تا با استراحتی کوتاه برای این دیدار مهیا شوند.

 

* با توجه به شب اول ماه محرم، برنامه ویژه نوحه خوانی در استادیوم برگزار شد که مورد توجه تماشاگران دو تیم نیز قرار گرفت و آنها با این مدیحه سرایی همراهی کردند.

 

* علیرضا بیرانوند در زمان خروج از زمین به شدت از سوی هواداران سپاهانی هو شد و بدون توجه به این اتفاق مسیر رختکن را در پیش گرفت.

 

* حدود 400 هوادار پرسپولیسی با خرید بلیت سپاهان قصد داشتند خارج از سهمیه این باشگاه وارد جایگاه شوند که در نهایت با دخالت یگان ویژه آنها نیز راهی سکویی که پرسپولیسی ها حضور داشتند، شدند.

 

* یک دستگاه هلی شات پیش از شروع بازی به پوشش جریان این دیدار پرداخت که مورد توجه تماشاگران قرار گرفت و شدت تشویق آنها را به همراه داشت.

 

* در شرایطی که تا دقایقی قبل از بازی خبری از گرد و خاک در استادیوم نبود، در فاصله 5 دقیقه به شروع بازی فضای استادیوم را گرد و غبار عجیبی فرا گرفته است. بیرون از استادیوم تله‌های خاکی وجود دارد که به نظر می‌رسد این مساله به آن بی ارتباط نباشد.

 

* همزمان با ورود دو تیم و داوران به زمین، نارنجکی با صدای هولناک در ضلع روبروی جایگاه توسط هواداران سپاهانی به پیست تارتان انداخته شد.

 

* هواداران سپاهانی با شروع بازی با بادکنک های زرد رنگ به استقبال بازیکنان خود رفتند و به تشویق آنها پرداختند.

 

* در ابتدای بازی هیچ بازیکنی از دو تیم به سمت نیمکت‌های رقیب نرفتند.

دیدگاه‌ها