کد خبر : 1462782 | 31 شهریور 1396 ساعت 13:25 | 73.6K بازدید | 0 دیدگاه

زیزو؛ مرد روزهای سخت

رئال؛ غولی که از چراغ بیرون می آید

اگر هوادار بارسلونا هستید و از حالا به واسطه اختلاف 7 امتیازی با رئال، تیم محبوب تان را قهرمان لالیگا می دانید، سخت در اشتباهید.

رئال؛ غولی که از چراغ بیرون می آید

به گزارش "ورزش سه"، رئال فصل را دور از انتظار و با کسب 8 امتیاز از 5 بازی اول خود شروع کرده است. از دست رفتن 7 امتیاز خانگی چیزی بود که بدبین ترین هوادار رئال هم تصورش را نمی کرد؛ ولی اگر کسی باشد که بیش از همه نسبت به رئال و توانایی هایش شناخت داشته باشد، خود زیدان است.

او تیمش را بسیار خوب و کامل می شناسد و می داند که رئال قادر به انجام هر غیرممکنی است و پاپس نمی کشد. رئال در یک چشم به هم زدن 7 امتیاز با بارسا اختلاف پیدا کرد و حالا زیر تیغ تیز انتقادات قرار دارد ولی «تسلیم»، واژه ای است که برای رئال بی معنا جلوه می کند؛ پس باید به این رئال ایمان داشت:

 

 

1242699

 

 

دبل ماه گذشته

رئال بهتر از هر تیمی معنای تغییر دینامیک تیمی را می داند چرا که همین یک ماه پیش بود که توانست من یونایتد و بارسلونا را در سوپرکاپ اروپا و اسپانیا مغلوب کند. رئال مقابل من یونایتد آشکارا تیم برتر زمین بود و در دو بازی برابر بارسلونا از هر حیث بلوگرانا را وادار به تسلیم کرد؛ به خصوص نمایش فوتبالی رئال در بازی برگشت تا سال ها از ذهن ها نخواهد رفت.

یک ماه بعد اما این بارسلونا است که هر 5 بازی خود را برده و در صدر قرار دارد ولی همه چیز می تواند در هفته ها و ماه های پیش رو تغییر کند.

 

سابقه درخشان رئال در مقابله با فشارها

رئال بارها نشان داده است که می تواند از بدترین شرایط و سخت ترین فشارها سربلند بیرون بیاید. در واقع زمانی که همه چیز از دست رفته به نظر می رسد، رئال خودی نشان می دهد.

دو فصل پیش هیچ کس رئال مادرید را پس از اخراج بنیتس، دارای شانس قهرمانی در هیچ تورنمنتی نمی دانست. چند هفته پس از حضور زیدان و پس از شکست در دربی مادرید، فاصله با بارسا به 12 امتیاز رسید اما رئال هر 12 بازی پایانی خود را برد و فاصله با بارسا را به 1 کاهش داد تا بلوگرانا به سختی و در هفته پایانی با شکست گرانادا قهرمان شود. همان رئال، چند هفته بعد فاتح لیگ قهرمانان شد.

در ماه فوریه به نظر می رسید که بارسا چند هفته زودتر قهرمانی خود را جشن می گیرد.

 

 

1241799

 

 

تقویم مناسب

بازیکنان رئال به خوبی می دانند که تا پیش از ال کلاسیکوی هفته هفدهم برابر بارسا، نیازمند پیروزی های متوالی هستند. آلاوس(بیرون خانه)، اسپانیول(برنابئو)، ختافه(بیرون خانه)، ایبار(برنابئو)، جیرونا(بیرون خانه)، لاس پالماس(برنابئو)، اتلتیکو (بیرون خانه)، مالاگا(برنابئو)، بیلبائو(بیرون خانه) و سویا(برنابئو)، حریفان رئال پیش از ال کلاسیکوی رفت در برنابئو(23 دسامبر) هستند. ضمن اینکه بازی با لگانس هم به سبب حضور رئال در جام جهانی باشگاه ها به تعویق خواهد افتاد.

در این بین، دو بازی با سویا و اتلتیکو دشواری های خاص خود را دارد؛ ولی کهکشانی ها محکوم به پیروزی هستند.

 

پیروزی بر بارسا

شرایط رئال در حال حاضر به گونه ای است که پیروزی بر بارسا یک امر حیاتی به نظر می رسد مگر اینکه تا زمان آن بازی، بلوگرانا هم امتیازات زیادی از دست داده و شرایطش با رئال یکسان شده باشد.

فصل قبل بارسا شرایط مشابهی داشت و محکوم به برتری بر رئال در برنابئو بود و همین کار را هم انجام داد تا قهرمانی رئال به تاخیر بیفتد. رئال به سبب همان شکست تا هفته آخر برای قهرمانی تحت فشار بود.

کسب نتیجه ای خوب در بازی های مستقیم با بارسلونا در سرنوشت قهرمانی نیز تاثیرگذار خواهد بود؛ چون در شرایط برابری امتیازات، به نتایج رودر رو نگاه می شود. رئال دو فصل پیش و زمانی که 10 امتیاز با بارسلونا اختلاف داشت، توانست در نوکمپ 1-2 به پیروزی دست یافته و بلوگرانا را وارد بحران کند.

 

 

1234765

 

 

نمایش فوتبالی خوب رئال

در همین 5 بازی ابتدایی لالیگا که رئال 7 امتیاز از دست داده، این تیم 3 بازی درخشان نیز ارائه داده است. دو پیروزی برابر دپورتیوو و رئال سوسیداد با ارائه فوتبالی تماشایی و برتر حاصل شد ضمن اینکه در تساوی 2-2 خانگی مقابل والنسیا نیز رئال مادرید تیم برتر زمین بود و بارها فرصت های خوب گلزنی را از دست داد.

به اینها دو نمایش برتر رئال برابر من یونایتد و بارسا را هم اضافه کنید. رئال ثابت کرده است که اگر اراده کند، می تواند از لحاظ فوتبالی و کسب نتیجه، برتر از همه رقبای خود عمل کند و در بازی های پیش رو باید این را بار دیگر ثابت کند.

 

سابقه خوب در جبران

فصل قبل بارسا در مقطعی 6 امتیاز و در مقطعی دیگر با یک بازی بیشتر 5 امتیاز با رئال فاصله داشت اما این آوراژ امتیازی خوب رئال با چند نتیجه ضعیف از بین رفت تا لوس بلانکوس برای قهرمانی مجبور به پیروزی در 6 مسابقه آخر خود شود. رئال بازی های سختی پیش رو داشت؛ ولی در هر 6 بازی پیروز شد و جام را بالای سر برد.

فصل 2015-16 نیز رئال توانست فاصله 12 امتیازی را به یک کاهش دهد. هنوز در شروع فصل هستیم و این فاصله 7 امتیازی اگر رئال خیلی زود به ماهیت واقعی خود برگردد، کاملا قابل جبران خواهد بود.

 

منبع: مارکا

 

دیدگاه‌ها