کد خبر : 1462809 | 31 شهریور 1396 ساعت 12:07 | 24.5K بازدید | 0 دیدگاه

کارخانه بازیکن‌سازی همچنان مشغول تولید است

گسترشِ فوتبالِ تبریز (عکس)

باشگاه گسترش فولاد تبریز در فصل جاری لیگ برتر نیز چند بازیکن جوان و آینده دار را به فوتبال ایران معرفی کرده است.

به گزارش "ورزش سه"، گسترش فولاد به عنوان یک باشگاه خصوصی در لیگ برتر در سال‌های گذشته بازیکنان زیادی را به فوتبال ایران معرفی کرده است. بها ندادن به تیم های پایه و جذب بازیکنان جوان و آینده دار موضوعی بوده که در سال‌های قبل مورد توجه مسئولان گسترش فولاد قرار گرفته و امسال نیز این روند با معرفی چند بازیکن جوان دیگر ادامه دارد.


در سال های گذشته که مربیان مختلفی مثل خطیبی، کمالوند و... هدایت گسترش فولاد را برعهده داشتند، ‌نفراتی مانند یوسف سیدی، امین درویشی، داریوش شجاعیان، علیرضا نقی‌زاده و... توانستند خود را به سطح اول فوتبال ایران برسانند و جزو بهترین‌های فوتبال تبریز لقب بگیرند. امسال با حضور لوکا بوناچیچ نیز از آنجایی که او به جوانان بها می‌دهد، چند بازیکن جدید به فوتبال معرفی شده‌اند.


گسترش فولاد که در نقل و انتقالات لیگ برتر چند چهره اصلی و باتجربه خود مانند داریوش شجاعیان، مگنو باتیستا، مرتضی اسدی، لوسیانو پریرا و... را از دست داد،‌ بازهم مانند گذشته به جوانگرایی رو آورد تا بتواند به بازیکنان کم تجربه در لیگ برتر میدان دهد. از سوی دیگر مصدومیت چند بازیکن کلیدی مثل علیرضا نقی زاده نیز به این موضوع کمک کرد و به نوعی توفیق اجباری برای لوکا بوناچیچ بود تا از جوان‌ها بیشتر استفاده کند.


در ترکیب تیم گسترش فولاد در لیگ هفدهم نفراتی مانند علیرضا ارجمندیان، علیرضا چراغعلی، حسین ابرقویی، محمد خرم الحسینی،‌ عرفان افراز و ... حضور دارند که توانسته‌اند توانایی‌هایشان را به خوبی نشان دهند. از این بین چراغعلی و ارجمندیان بازیکنانی هستند که کمالوند پارسال آنها را به گسترش فولاد آورد اما بازی زیادی انجام ندادند و امسال با نظر لوکا بیشتر در ترکیب تیمشان قرار می‌گیرند. بازیکنان جوان گسترش فولاد که تقریبا در ترکیب اصلی تیم شان هم جا افتاده‌اند و دقایق زیادی به میدان می‌روند، در نتایج اخیر گسترش نیز تاثیر گذار هستند و این نشان می‌دهد از تجربه بازیکنان بزرگ آبی ‌پوشان تبریز به خوبی استفاده کرده‌اند.


به نظر می‌رسد کارخانه بازیکن سازی گسترش فولاد همچنان به فعالیت خود ادامه می‌دهد و در آینده نیز با ادامه این روند نفرات جوان زیادی به فوتبال تبریز و آذربایجان معرفی شوند. فعالیت باشگاهی که کاملا با هزینه خصوصی اداره می‌شود و اینقدر به فکر تربیت بازیکنان جوان است، جای تحسین دارد. این نشان می‌دهد محمدرضا زنوزی به عنوان مالک گسترش فولاد سیاست‌هایی آینده نگرانه برای باشگاهش و فوتبال تبریز در نظر گرفته است. او که نشان داده فردی کاملا فوتبالی است در سال‌های قبل با اعتماد به مربیانی که کار کردن با جوان ها را بلد هستند، در امر تولید بازیکن موفق عمل کرده و یک نکته بسیار مثبت در کارنامه چند ساله باشگاه‌داری خود به ثبت رسانده است. حالا همین جوانانی که در گسترش فولاد حضور دارند هم در آینده بی تردید به نام هایی آشنا برای فوتبال ایران تبدیل می‌شوند و احتمالا با قیمت‌های آنچنانی مانند داریوش شجاعیان به تیم‌های بزرگ می‌روند. این چرخه ادامه پیدا می‌کند و نه تنها از نظر درآمدزایی برای باشگاه خصوصی گسترش فولاد سودمند خواهد بود، که به سود فوتبال ایران خواهد بود که بازیکنان جدید و جوان زیادی را به خود خواهد دید.

 

1242725

 

 

1242724

 

 

1242723

 

1242722

دیدگاه‌ها