کد خبر : 1462869 | 31 شهریور 1396 ساعت 18:51 | 37.4K بازدید | 0 دیدگاه

گل و جنجال در 10 دقیقه پایانی؛

تراکتور 1- پدیده 2؛ پدیده روی شانه‌های پرسپولیس

شاگردان مهاجری در دیداری نزدیک موفق شدند با برتری 2 بر یک در زمین تراکتورسازی بالاتر از پرسپولیس در رده دوم جدول قرار بگیرند.

تراکتور 1- پدیده 2؛ پدیده روی شانه‌های پرسپولیس

به گزارش "ورزش سه"، تراکتورسازی بعد از سه باخت پیاپی در ابتدای فصل با دو برد و یک تساوی در لیگ شرایط بهتری پیدا کرده بود و از سوی دیگر در جام حذفی نیز موفق شد پدیده را با نتیجه 2 بر یک شکست دهد؛ اما آنها امشب در تقابل دوباره با این تیم مشهدی در ورزشگاه یادگار امام تبریز نتوانستند پیروزی خود را تکرار کنند و با نتیجه مشابه 2 بر یک این بار نتیجه را واگذار کردند؛ پدیده که نشان داده دست بردار تداوم روند فوق‌العاده‌اش نیست با این پیروزی و بر حسب گل زده بیشتر نسبت به پرسپولیس در رده دوم جدول جای گرفت تا از حالا به‌عنوان یکی از مدعیان لیگ هفدهم به حساب بیاید.

 


هفته هفتم لیگ برتر؛ ساعت: 17:45؛ تاریخ: 96/06/31
استادیوم: یادگار امام تبریز
داور: حمید حاج‌ملک؛ کمک‌ها: محمدجواد مداح، علی‌اکبر نوری و سعید وفاپیشه/ ناظر: فریدون اصفهانیان.


تراکتورسازی تبریز


فرزین گروسیان، محمدرضا مهدی‌زاده، محمد نادری، محمد ایران‌پوریان، محمد مسلمی‌پور(86- عارف آقاسی)، علی طاهران(85- فرزاد حاتمی)، مهدی کیانی، امیر نصرآزادانی، فاخر تهامی، مهدی شریفی و محمدرضا آزادی.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی


پدیده مشهد

 

شهاب گردان، محمدحسین مرادمند(67- سید عبدالله حسینی)، محمدرضا خانزاده، مرتضی منصوری، معین عباسیان، اکبر ایمانی، اکبر صادقی، حسین مهربان(78- محمدمهدی مهدی‌خانی)، محمدرضا خلعتبری، امین قاسمی‌نژاد(88- محمداسماعیل نظری) و محمد قاضی

سرمربی: محمدرضا مهاجری

 

اخطار


علی طاهران(78) محمد نادری(80) از تراکتورسازی

 

شهاب گردان(2+90) از پدیده

 

اخراج


محمدرضا خلعتبری(89) از پدیده

 

 

شرح بازی


دو تیم در 10 دقیقه ابتدایی کارشان را در میانه زمین دنبال می‌کردند و میل زیادی به هجوم نداشتند؛ اما به مرور زمان پدیده با نفوذ از جناحین و ارسال پاس‌های کوتاه و همچنین شوت‌های از راه دور شانس خود را برای گلزنی امتحان می‌کرد که بی‌دقت بودن ضربات و دفع توپ‌ها اجازه نداد شاگردان مهاجری گلزنی داشته باشند؛ تراکتورسازی نیز با بهره‌گیری از سرعت بالای خط هجومی خود به دروازه پدیده نزدیک می‌شد؛ ولی کم تعداد بودن آنها در زمان حملات در کنار بدشانسی و واکنش‌های گردان اجازه نداد آنها دست پُر نیمه اول را تمام کنند؛ دو تیم قبل از رفتن به رختکن تلاش کردند تا به برتری برسند؛ اما مهاجمان در باز کردن دروازه‌ها ناکام بودند.


در نیمه دوم دو تیم حملات کم اما خطرسازی ترتیب دادند که اگر دقت بیشتر مهاجمان و بعضا واکنش‌های دروازه‌بانان دو تیم نبود تا پیش از دقیقه 80 گل به ثمر می‌رسید؛ اما شاگردان گل‌محمدی با تداوم پاس‌کاری برای ایجاد موقعیت و نفوذ از بین مدافعان پدیده برای رسیدن به گل تلاش می‌کردند و پدیده‌ای‌ها نیز روی برنامه خود که شوت از راه دور و ارسال از جناحین بود اصرار داشتند و توانستند در دقیقه 81 با مکمل کردن این دو، یعنی سانتر از سمت راست و شوت به پنالتی برسند که آن را قاضی تبدیل به گل کرد؛ تراکتور که هنوز خود را پیدا نکرده بود دومین گل را هم داخل دروازه خود دید تا کار سختی برای ادامه مسابقه داشته باشد؛ ولی تلاش آنها تا پایان تنها یک گل آن هم از روی نقطه پنالتی توسط ایران‌پوریان داشت.

 

 

شرح گل‌ها


تراکتورسازی 0 - پدیده 1 (دقیقه 81: محمد قاضی): پنالتی به دست آمده برای پدیده را محمد قاضی موافق جهت گروسیان به سمت راست دروازه زد، ولی شوت محکم او از زیر دستان دروازه‌بان تراکتور عبور کرد و تبدیل به گل اول مسابقه شد.

 

تراکتورسازی 0 - پدیده 2 (دقیقه 84: محمدرضا خانزاده): حرکت رو به عقب خانزاده از داخل به بیرون محوطه جریمه تراکتورسازی و شوت زمینی پای راست او به گوشه دروازه رفت تا پدیده دومین گل را در کمتر از سه دقیقه بزند.

 

تراکتورسازی 1 - پدیده 2 (دقیقه 2+90: محمد ایران‌پوریان): خطای هند منصوری یک پنالتی نصیب تراکتورسازی کرد که ایران‌پوریان توپ را به وسط دروازه زد تا اختلاف گل به حداقل برسد.

 

بهترین بازیکن


در روزی که هیچ بازیکنی عملکرد فوق‌العاده‌ای از خود به نمایش نگذاشت، شهاب گردان درون دروازه پدیده نمایش بدون اشتباهی داشت و به غیر از گلی که از روی نقطه پنالتی دریافت کرد، توانست بارها مقابل فرصت‌های تراکتورسازی بایستد و اجازه ندهد مهاجمان این تیم در جریان مسابقه گلی وارد دروازه او کنند.


اتفاق ویژه


پدیده با این برد موجب سقوط یک پله‌ای پرسپولیس به رده سوم جدول شد و خود در جایگاه دوم ایستاد تا بعد از 7 هفته حضوری غیر منتظره در جمع مدعیان داشته باشد.


لحظات حساس

 

دقیقه 5: ارسال خطرناک آزادانی از جناح چپ زمین را گردان قبل از مهاجمان تراکتورسازی دفع کرد.

دقیقه 14: در حالی که کیانی به دلیل مصدومیت روی زمین افتاده بود، پدیده‌ای‌ها بدون توجه به او حمله خود را ادامه دادند؛ ولی پاس به عقب خلعتبری و شوت صادقی را گروسیان در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 15: اشتباه خانزاده و توپ‌ربایی خوب آزادی موقعیت تک به تک بسیار خوبی برای این مهاجم جوان تراکتورسازی فراهم کرد؛ اما شوت او را گردان به خوبی مهار کرد.

دقیقه 27: عباسیان با پاس چیپ مهربان را صاحب موقعیت کرد؛ ولی نفوذ و پاس در عرض او به مقابل دروازه تراکتورسازی را نادری دور کرد.

دقیقه 33: تراکتوری‌ها یک حمله جدی ترتیب دادند که مرادمند توپ را روی هوا دفع کرد.
دقیقه 34: ایران‌پوریان بعد از یک مکث پاس در عمق خوبی به تهامی داد؛ اما ضربه این بازیکن عرض زمین را طی کرد و به اوت رفت.

دقیقه 39: شوت قاضی از پشت محوطه جریمه تراکتورسازی بدون اینکه خطر جدی روی دروازه این تیم به وجود بیاورد راه اوت را در پیش گرفت.

دقیقه 42: گروسیان شوت پشت محوطه قاضی را در دو مرحله جمع کرد.
دقیقه 44: ایران‌پوریان بعد از حرکت پا به توپ سریع در میانه زمین به آزادی پاس داد؛ اما گردان سریع‌تر از او به توپ رسید و توپ را در اختیار گرفت.
دقیقه 1+45: گردان بالاتر از شریفی توپ را جمع کرد تا خطر از مقابل دروازه پدیده دفع شود.

دقیقه 49: ارسال منصوری و ضربه سر قاضی با اختلاف کمی از کنار دروازه تراکتورسازی راهی اوت شد.

دقیقه60: در یک حمله پر تعداد توسط تراکتوری‌ها، شریفی توپ را به فاخر تهامی رساند؛ اما این بازیکن در حالی که می‌توانست دیگر بازیکنان را صاحب موقعیت کند با یک شوت نه چندان جالب توپ را به مدافعان پدیده کوبید.

دقیقه 68: شوت قاسمی‌نژاد به تیرک دروازه تراکتورسازی برخورد کرد؛ ولی وارد دروازه نشد تا بازی بدون گل در جریان باشد.
دقیقه 72: نزدیک بود مسلمی‌پور به اشتباه سانتر عباسیان را وارد دروازه تراکتور کند که با خوش‌شانسی او و این تیم توپ به اوت رفت.

دقیقه 83: پاس به عقب قاضی و شوت صادقی به نادری برخورد کرد و دفع شد.
دقیقه 84: شوت صادقی را گروسیان به خوبی برگشت داد تا دروازه تراکتور برای دومین بار باز نشود.

 

در حاشیه


* نیکمت‌نشینی فرزاد حاتمی از نکات قابل توجه ترکیب تراکتورسازی است.
* محمدرضا ناصحی قبل از شروع مسابقه در زمان گرم کردن به دلیل مصدومیت از ترکیب خارج شد تا حسین مهربان جایگزین او شود.
* تماشاگران تراکتورسازی پیش از آغاز بازی تمام بازیکنان این تیم و به ویژه محمد ایران‌پوریان که سی‌اُم شهریورماه، سالروز تولدش بود را تشویق کردند.

* در دقیقه 14 بازیکنان پدیده بدون توجه به آسیب دیدگی کیانی که در محوطه جریمه خودی روی زمین افتاده بود، حمله کردند که این مسئله موجب اعتراض تماشاگران تراکتورسازی شد.

* در اواخر نیمه اول ارتباط تلویزیونی با ورزشگاه یادگار امام قطع شد که این اتفاق برای دومین بازی متوالی رخ میداد؛ قطع شدن نیمی از برق استادیوم که البته خللی در نور پروژکتورها ایجاد نمی‌کند علت این حادثه عنوان شده است.
* گل‌محمدی در اواخر نیمه اول روی یک صحنه که خطای پشت محوطه به سود پدیده اعلام شد به داخل زمین آمد تا اعتراض خود را نشان دهد.

* در دقیقه 89 خلعتبری با حرکت تکنیکی قصد داشت پاس دهد که ایران‌پوریان چنین اجازه‌ای به او نداد؛ در ادامه خلعتبری با حرکتی عجیب به سینه مدافع راست تراکتور ضربه زد تا داور با کارت قرمز او را جریمه کند؛ این بازیکن پدیده برای بیرون رفتن، طول زمین را طی کرد و دو دقیقه‌ای اتلاف وقت داشت.

دیدگاه‌ها