کد خبر : 1462882 | 31 شهریور 1396 ساعت 20:34 | 140.2K بازدید | 0 دیدگاه

تساوی دیرهنگام و فریادهای علی دایی

سایپا 1 ـ پارس 1؛ شکست ناپذیران پارس جنوبی

پارس جنوبی با پنالتی دقیقه 1+90 وحید حمدی نژاد تک گل محمدرضا سلیمانی را جبران کرد تا همچنان تنها تیم بدون شکست لیگ برتر باشد.

سایپا 1 ـ پارس 1؛ شکست ناپذیران پارس جنوبی

به گزارش "ورزش‌سه"، در این مسابقه سایپا ابتدا با گل محمدرضا سلیمانی(86) از حریف پیش افتاد اما پنالتی دیرهنگام حمدی نژاد و باز کردن دروازه شاگردان علی دایی، پارس جنوبی را با 17 امتیاز در صدرجدول لیگ نگه داشت. سایپا نیز با این مساوی 11 امتیازی شد و موقتا تا رده پنجم جدول صعود کرد.


هفته هفتم لیگ برتر؛ ساعت 18:30؛ تاریخ:96/06/31
استادیوم: پاس قوامین تهران
داور: سیدحسین زرگر  کمک ها: علی دودانگه ، سید یعقوب حجتی/ ناظر داوری: مسعود عنایت


سایپا:

 

محمدرضا اخباری، رضا علیاری، روزبه شاه علیدوست، حسین کنعانی زادگان، محمد دانشگر،  آرش رضاوند (80 ایوب کلانتری) ، مهدی ترابی، علی قلی زاده (63- محمد سلیمانی)، رضا اسدی، علی شجاعی و محمد عباس زاده (68-رضا جعفری )
سرمربی: علی دایی


پارس جنوبی جم:

 

محسن فروزان، مجتبی لطفی، حامد نورمحمدی، ابراهیم صالحی، مهدی زبیدی(65-امید سینک )، حسین پورامینی، وحید حمدی نژاد، میثم نقی زاده، احسان تاییدی، مجید علی یاری( 61- علی دشتی )، سیدمحمد فرد
سرمربی: مهدی تارتار

 

اخطار:

 

میثم نقی زاده(دقیقه 24)  مجید علیاری(دقیقه 56) حامد نورمحمدی (دقیقه 79) پارس جنوبی

 

علی شجاعی (دقیقه 41 ) آرش رضاوند(دقیقه 69)  محمد دانشگر (دقیقه 83) سایپا

 

شرح بازی:


نیمه اول بازی سایپا و پارس جنوبی جم یک بازی درگیرانه و پایاپای از سوی دو تیم بود و در نهایت بدون این که توپی از روی خط دروازه ها رد شود این 45 دقیقه به پایان رسید. سایپا با انگیزه پیروزی در این مسابقه به میدان آمد؛ اما پارس جنوبی نیز با تغییراتی که مهدی تارتار در ترکیب تیمش ایجاد کرده بود بازی درگیرانه ای را با حریف تدارک دیده بود. دوتیم با بازیکنان دونده و پرتلاششان در میانه زمین جدال سنگینی برای تصاحب توپ داشتند. بازیکنان سرعتی هر دو تیم نیز نفوذهای زیادی را از جناحین روی دروازه های هم تدارک دیدند و قصد داشتند با پاس های سرعتی مهاجمانشان را در موقعیت گلزنی قرار دهند. هر دو تیم سایپا و پارس جنوبی دو سه موقعیت مناسب روی دروازه هم به وجود آوردند؛ اما در نهایت هیچکدام تبدیل به گل نشد و بازی دو تیم با تساوی بدون گل به پایان رسید.


سایپا نیمه دوم را تهاجمی با هدف برد آغاز کرد و پارس جنوبی را نیز تحت فشار قرار داد. سایپا برای رسیدن به گل تلاش بسیار زیادی انجام داد و تعویض علی دایی نیز جواب داد و محمد سلیمانی توانست این تیم را جلو بیاندازد. پارس جنوبی که در نیمه دوم بازی تدافعی را در دستور کار قرار داده بود در ضد حمله توانست توسط علی دشتی که بازی را از روی نیمکت آغاز کرده بود، صاحب یک ضربه پنالتی شود و پارس جنوبی یک امتیاز باارزش را از سایپا گرفت. یک امتیازی که می تواند این تیم را در ادامه فصل کمک زیادی بکند.

 

 

 

بهترین بازیکن:


محسن فروزان دروازه بان تیم پارس جنوبی با وجود آن که در این بازی یک بار تسلیم ضربه محمد سلیمانی شد؛ اما در نیمه دوم با واکنش های خوبش مانع بزرگی در برابر شاگردان علی دایی بود. سایپا در نیمه دوم فرصت های مناسبی داشت که فروزان و مدافعان پارس جنوبی به خوبی آن ها را دفع کردند.

 

اتفاق ویژه:


دیدار سایپا برابر پارس جنوبی صدرنشین اتفاقات ویژه ای در خود داشت. مهم ترین آن ها حضور علی دایی و مهدی تارتار دویار قدیمی بود. اما موضوع جالب تر این بازی این بود که بازیکنان تعویضی دو تیم توانستند در روند نتیجه بازی تاثیر گذار باشند و محمدسلیمانی بازیکن تعویضی سایپا در دقیقه 83 گل زد و علی دشتی بازیکن تعویضی پارس یک ضربه پنالتی گرفت تا تیمش با یک امتیاز تهران را ترک کند.

 

شرح گل‌ها:

 

0-1 (سایپا) محمد سلیمانی : روی یک ضد حمله، سایپایی ها از سمت راست به سرعت روی دروازه پارس رفتند و محمد سلیمانی با یک ضربه ی پای راست، توپ را در زاویه‌ مخالف به گوشه ی دروازه ی پارس فرستاد.


1-1(پارس جنوبی)در دقیقه 91 و در وقت های اضافه بازی علی دشتی مهاجم پارس جنوبی در محوطه جریمه سایپا سرنگون شد. وحید حمدی نژاد در دقیقه 96 این توپ را تبدیل به گل کرد.

 

لحظات حساس


دقیقه 4: کرنر ارسالی سایپا با ضربه سر خطرناک روزبه شاه علی دوست هافبک این تیم به طور خطرناکی از کنار دروازه پارس جنوبی به بیرون رفت.
دقیقه 6: حسین پورامینی بعد از دریبل چند بازیکن توپ را سمت دروازه سایپا شلیک کرد که اخباری این توپ را گرفت.

دقیقه 14 : حرکت پا به توپ زبیدی درون محوطه جریمه سایپا و پاس در عرض با ضربه نوک پای ابراهیم صالحی همراه شد، اما این ضربه  با اختلاف کم از کنار دروازه سایپا به اوت رفت.

دقیقه 18: روی ضربه ایستگاهی و طی یک رفت و برگشت توپ پشت محوطه جریمه سایپا زیر پای پورامینی افتاد که ضربه سنگین او از فاصله ۲۵ متری با اختلاف اندکی به اوت رفت.

دقیقه38:  احسان تاییدی با اخباری برخورد کرد که این منجر به درگیری دو بازیکن شد. داور مسابقه به هر دو بازیکن در این صحنه تذکر داد.

دقیقه 64 :شوت سرکش زبیدی از پشت محوطه جریمه با فاصله کمی به اوت رفت.

دقیقه 70 : شوت محمد سلیمانی از پشت محوطه جریمه را بازیکنان پارس جنوبی به کرنر فرستادند.

دقیقه:72 شوت از راه دور رضا اسدی را فروزان در دو مرحله دفع کرد که روی توپ برگشتی در برخورد با ترابی مصدوم شد.

دقیقه 76 :روی ارسال سایپایی ها درون محوطه جریمه بعد از یه رفت و برگشت توپ زیر پای محمد سلیمانی افتاد که ضربه او درون محوطه شش قدم را فروزان عالی دفع کرد.

دقیقه ۸۰ : مهدی ترابی در شرایطی نا متعادل در حالیکه تک به تک بود توپ را به آرامی به آغوش فروزان فرستاد.

 

درحاشیه:


*حدود سی هوادار پارس جنوبی با پرچم و لباس های زرد به ورزشگاه قوامین در شهرک اکباتان آمده اند و به شدت تیم محبوب شهر خودشان را تشویق می کنند.
* نزدیک به پنجاه هوادار سایپا نیز به ورزشگاه آمده اند و حامی سایپا در این مسابقه هستند.
* نانگ بازیکن خارجی تیم پارس جنوبی مصدوم است و برای این بازی نامش در لیست پارس جنوبی قرار ندارد. او در تمرین قبل از بازی تنها دور زمین دوید.
*محمدرضا اخباری دروازه بان سایپا که به تازگی ازدواج کرده در ابتدای این بازی و تمرین قبل از مسابقه با تبریک همبازیان و البته یاران تیم رقیب مواجه شد.

*هرچه به زمان بازی نزدیکتر شدیم تعداد هواداران دو تیم و به خصوص سایپا اضافه شد و اکنون حدود 200 هوادار سایپا و 50 هوادار تیم پارس جنوبی در ورزشگاه مشغول تشویق تیم های خود هستند.
*کادرفنی دوتیم قبل از آغاز بازی با یکدیگر خوش و بش کردند، علی دایی به سمت مهدی تارتار رفت و با او دیده بوسی کرد.
*تمام 11 بازیکن تیم پارس جنوبی قبل از بازی به سمت علی دایی رفته و با سرمربی سایپا دست دادند.
*بازیکنان و کادرفنی پارس جنوبی قبل از بازی حلقه اتحاد زده و برای موفقیت در این بازی هم قسم شدند.
*تماشاگران تیم پارس جنوبی پیش از سوت آغاز بازی علی دایی سرمربی سایپا را تشویق کردند.

*مهدی تارتار از ابتدای بازی روی نیمکت نشسته و دستیارش در کنار زمین کار هدایت بازیکنان را بر عهده دارد.
*هواداران و خبرنگاران حاضر در ورزشگاه قوامین از نیمکت نشینی امیدسینگ و علی دشتی دو بازیکن موثر پارس در این فصل متعجب هستند.

*امید سینگ و علی دشتی دو بازیکن تاثیرگذار پارس جنوبی که در این بازی روی نیمکت هستند از دقیقه 35 به دستور مهدی تارتار شروع به گرم کردن کردند.

*بعد از اینکه داور چندباری به ضرر پارس سوت زد هواداران پارس داور را به شدت مورد تشویق قرار دادند!!!

*اعتراض شدید دایی به داور مسابقه در زمان پنالتی آنقدر بود که حاضران در ورزشگاه صدای او را می شنیدند. دایی حتی به سراغ تارتار رفت و او را قسم داد که بگوید واقعا پنالتی شده است یا نه؟

*علی دایی و کادرفنی سایپا در پایان بازی نسبت به قضاوت داور مسابقه به شدت معترض بودند به طوری که در آخر بازی دایی به سمت دارو رفت و اعتراضات تمام نشدنی به او داشت. دایی نسبت به داوری آنقدر معترض بود که هیچکدام از اعضای کادرفنی نتوانستند او را مهار کنند. دایی اعتراضش را به ناظر داوری و ناظر فدراسیون هم  نشان داد.
 

دیدگاه‌ها