کد خبر : 1463057 | 01 مهر 1396 ساعت 12:14 | 28.5K بازدید | 0 دیدگاه

طباطبایی: آزمون باید قانونی اعتراض کند

ورود وزارت ورزش به دوپینگ اسب سردار

قائم مقام ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وزارت ورزش به ماجرای دوپینگ اسب های سردار آزمون واکنش نشان داد.

ورود وزارت ورزش به دوپینگ اسب سردار

به گزارش "ورزش سه"، رامین طباطبایی در گفت و گو با پایگاه خبری وزارت ورزش و جوانان درباره اعتراض سردار آزمون بازیکن تیم ملی ایران به مثبت شدن نمونه اسب خود گفت: البته اقای آزمون هم به خوبی می دانند هنوز اتفاقی نیفتاده و فقط یک نظر اعلام شده است و ایشان می تواند در جلسه کمیته انضباطی فدراسیون شرکت کند و اسناد و مدارک مستند و معتبر خود را برای بررسی ارائه کند.


وی افزود : مطابق قانون سازمان جهانی مبارزه با دوپینگ موسوم به وادا، نمونه گیری از حیوانات در اختیار فدراسیون جهانی آن رشته و در ادامه فدراسیون ملی است و ما تنها تست مربوط به سوارکاران را بر عهده داریم.


قائم ستاد ملی مبارزه با دوپینگ وزارت ورزش و جوانان درباره نمونه گیری که توسط خود سردار آزمون به هزینه شخصی صورت گرفته است، گفت: طبق قوانین نمونه گیری باید توسط افسران و کارشناسان (حداقل سه نفر) صورت گیرد و صورتجلسه شود.


وی ادامه داد: نمونه ها بدون نام به آزمایشگاه های معتبر ارسال می گردد و خارج از فهرست آزمایشگاههای مورد تایید وادا، نتایج آن از نظر مراجع بین المللی اعتبار ندارد و این کار شخصی و یا دراختیار بخش خصوصی نیست، بلکه تابع قواعد بین المللی و قانونی است.


طباطبایی در پایان افزود: اقای آزمون می تواند به راحتی اعتراض کند و بدنبال احقاق حق خود باشد و در کمال آرامش در فدراسیون ملی سوارکاری مدارک و دلایل قانونی و معتبر ایشان مورد بررسی قرار خواهد گرفت. اگر حقی تضییع شده باشد به آن رسیدگی می شود.

دیدگاه‌ها