کد خبر : 1463069 | 01 مهر 1396 ساعت 11:59 | 8.9K بازدید | 0 دیدگاه

گلایه بانوان والیبالیست از تغذیه نامناسب در تایلند

سرپرست تیم ملی والیبال بانوان گفت: شرایط تغذیه در رقابت های انتخابی جهان در کشور تایلند مناسب ذائقه تیم ها نیست.

گلایه بانوان والیبالیست از تغذیه نامناسب در تایلند

به گزارش "ورزش سه"، تیم ملی والیبال بانوان این روزها در تایلند حضور دارد و در گروه ب آسیا در چارچوب مسابقات انتخابی قهرمانی جهان به مصاف حریفان خود می رود.


بانوان والیبالیست ایران در ۳ دیدار نخست خود با نتایج مشابه ۳ بر صفر مقابل تایلند، کره شمالی و کره جنوبی شکست را پذیرا شدند. فردا تیم ملی کشورمان به مصاف ویتنام خواهد رفت.


در همین راستا سرپرست تیم ملی والیبال بانوان تغذیه نامناسب را یکی از دلایل ناکامی تیم ملی عنوان کرده است.


مریم روشن ‌اخگر، سرپرست تیم ملی والیبال بانوان در مورد شرایط میزبانی تایلند در مسابقات انتخابی زنان جهان در گروه ب آسیا گفت: میزبانی تایلند خوب است و مسئولان برگزاری مسابقات همکاری های لازم را با همه تیم های شرکت کننده در این رقابت ها به خصوص ایران دارند. شرایط اسکان هم خوب است. اما تنها مسئله ای که باید برای آن فکری اندیشیده شود، مسئله تغذیه است.


وی با بیان اینکه نوع غذای کشورهای شرق آسیا با ایران متفاوت است، تصریح کرد: بازیکنان کمی با بی‌میلی غذا می‌خورند، تا آنجایی که توانستیم با خرید غذا از بیرون این مشکل را برطرف کردیم. اما اگر در آینده برای این موضوع در کنفدراسیون والیبال آسیا چاره ای اندیشیده شود، بهتر است.


سرپرست تیم ملی والیبال بانوان ایران که در جلسه تکنیکال میتینگ، روز پیش از شروع مسابقات راهکارهایی را برای برطرف شدن این مشکل به شانریت نماینده کنفدراسیون آسیا ارائه کرده بود، اظهار داشت: این مورد را مطرح کردیم؛ اما باز هم آن غذایی که بازیکنان دوست داشته باشند، نشد. مشکل اصلی در غذاهای تایلندی ادویه هاست که با مزاج بازیکنان سازگاری ندارد.


به اعتقاد روشن اخگر بازیکنان حرفه ای باید بتوانند خود را با شرایط سازگار کنند و گفت: با بازیکنان صحبت شد و قبل از اعزام برایشان توضیح دادیم که بازیکن حرفه ای باید خود را با شرایط هماهنگ کند، اما وقتی از نزدیک می بینیم که انرژی بازیکنان با این غذاها تامین نمی‌شود، سعی می کنیم از آنان حمایت کنیم و انرژی لازم یک ورزشکار را تامین کنیم. این مشکل تنها برای تیم ایران نیست و تیم کره جنوبی غذاهای خود را از رستوران های بیرون تهیه می‌کند.

دیدگاه‌ها